Kiszedik a vasfüggöny maradékát a Fertő tóból

A rendőrség határrendészetének kezdeményezésére megkezdődtek az előkészületek a Fertő tóban lévő egykori vasfüggöny utolsó darabjainak az eltüntetésére – írja a Kisalföld.

A Fertő tóban is voltak határjelző oszlopok, tíz centiméteres átmérőjű acélcsövek, amelyek 4-5 méteres magasságra álltak ki a vízből. A rendszerváltáskor ezeket nem eltávolították, hanem az adott vízálláskor egyszerűen derékban levágták.

A vízszint akkor alacsony volt, mert idővel e félbevágott csövek a Fertő felszíne alá kerültek, s így számos, milliós károkkal járt vízi balesetet okoztak. A mostani munkában a győri speciális vízi mentők, s a nemzeti park munkatársai is részt vettek.

Szerző

Nincs gazdája a veszélyes áramszolgáltatási hibának

Túlfeszültség miatt háztartási gépek és technikai eszközök mentek tönkre a Pest megyei Solton és környékén – írja a Magyar Nemzet.

Az egyik lakos a Hír TV Panaszkönyv stábjának azt mondta, hogy a szerelő szerint azért ment tönkre a készülék június végén, mert tartós túlfeszültség keletkezett a vezetékekben. A javítás 120 ezer forintjába került a családnak. Egy solti benzinkúton a kapu, a térfigyelő kamerák és a pénztárgép is tönkrement ugyanazon a napon, amiért háromnapi kereskedés is kiesett a forgalmukból.

A panaszosok úgy tudják: Solton, Dunavecsén és Dunaföldváron is keletkezett kár. A lakók hiába követelnek kártérítést az illetékes áramszolgáltatótól, a Démász nem fizet.

A lakók egy kiszivárgó belső levelezésből tudták meg, hogy a trafóállomás, ahol a hiba történt az Antenna Hungária távközlési cég tulajdonában állt. A Panaszkönyv megkereste a társaságot, de a cég nem reagált a kártérítés kérdésére.

Ha a feszültségingadozás miatti kár a hálózat hibájából keletkezett volna, akkor az elosztó hálózat üzemeltetője, a Démász lenne a felelős. Viszont ha a kár egy olyan eszköz hibájából ered, amely nem az elosztó tulajdona, akkor azért a másik tulajdonos felel. Vagyis az Antenna Hungária Zrt.

Közben kiderült, hogy a túlfeszültség napján a trafóállomáson a Magyar Villamos Művek (MVM) mérnökei dolgoztak, és ők vétettek hibát. Erről írásos dokumentumaik is vannak. A Panaszkönyv kérdésére az MVM közölte, hogy ha az áramszolgáltatást kifogásolják a lakosok, akkor az áramszolgáltatónak, azaz a Démásznak kell kifizetnie az ügyfeleit.
A solti lakosok békéltető testületi eljárást indítottak az ügyben.

Szerző

Közlekedés

A MÁV és a BKK olyan jól összehangolta a közlekedést, hogy csak egy, a ceglédi zónázó vonat megy be a Nyugati pályaudvarra, így vagy egy órával előbb kell indulniuk, vagy elkéshetnek a Monorról, Szolnokról bejárók. Mivel hétvégén nem közlekedik a metró, emiatt is több időbe kerül az utazás. Kőbánya-Kispestről vonattal 15 perc a nyugatiig, metrópótlóval több mint a duplája, ha nem kap a busz mindenhol piros lámpát... Nem beszélve az átszállásról, ez is idő. Amit nem értek még: miért kanyarodik be a busz a ligetnél, miért nem megy át egyenesen? Itt 7 perc volt az átjutás 2 piros lámpánál. Jó lenne ha az IC-re is érvényes lenne Kőbánya-Kispesttől illetve Ferihegytől minden jegy. Próbáljanak már meg egy kicsit jobba figyelni a dolgozó utasokra!

Témák
MÁV BKK Szerintem