A DK nem fizeti be a 16 milliós ÁSZ-bírságot

A Demokratikus Koalíció (DK) nem fizeti be azt a 16 millió forintos bírságot, amit az Állami Számvevőszék (ÁSZ) tiltott párfinanszírozás miatt vetett ki rájuk - közölte a DK ügyvezető alelnöke.

Molnár Csaba hétfői, budapesti sajtótájékoztatóján emlékeztetett, hogy az ÁSZ szerint a piaci ár alatt bérlik az irodáikat, de a hozzájuk eljuttatott határozatból még az sem derül ki, hogy pontosan melyik irodákról van szó.

A kampányfőnök úgy fogalmazott: az Állami Számvevőszék 2017 végére bebizonyította, hogy a Fidesz politikai megrendelésére dolgozik, mert egymás után bünteti milliókra az ellenzéki pártokat. A választás előtt néhány hónappal el akarják venni az ellenzéknek járó állami támogatás egy jelentős részét - értékelt.

A DK levelet írt a számvevőszéknek, jelezve, hogy törvénytelennek tartja a bírságot, ezért "tőlünk egyetlen egy fityinget nem fognak látni" - mondta Molnár Csaba, hozzátéve, uniós intézményekhez is fordulnak az ügyben. Kilátásba helyezte, hogy egy esetleges kormányváltás után bíróság elé állítják az Állami Számvevőszék elnökét, Domokos Lászlót és "társait".

A DK azt szeretné, ha az Együtt-tet is be lehetne vonni az ellenzéki együttműködésbe, erről hétfőn is tárgyalni fognak - reagált arra a felvetésre, hogy az MSZP Bangóné Borbély Ildikót akarja indítani abban a csepeli körzetben, ahol négy éve az Együtt politikusa, Szabó Szabolcs nyert.

Az MSZP és a DK között egyértelmű megállapodás született arról, hogy a korábbi győzteseket újra elindítják egyéni körzetükben. A megállapodás során a DK azt is képviselte, hogy Szabó Szabolcs és a függetlenként a parlamentbe kerülő Kész Zoltán is induljon újra, és "ebben nem volt vita a felek között" - emelte ki az alelnök.

Azt is megjegyezte: ha Szabó Szabolcs korábban győzni tudott Csepelen, akkor a logika is azt diktálja, hogy ő induljon újra.
Molnár Csaba összegzésként azt mondta, bízik benne, hogy a szocialisták megértik, nem lehet olyan konstrukciót létrehozni, amelyben a fideszes Németh Szilárd megszerzi azt a mandátumot, amelyet 2014-ben "közösen" elvettek tőle.

Szerző

Megszakította útját egy Emirates gép Budapesten

Publikálás dátuma
2018.01.08. 14:04
Shutterstock illusztráció.
Budapesten szakította meg útját az Emirates Dubajból Bostonba közlekedő járata. Az AIRportal.hu információi szerint erre utasrosszullét miatt volt szükség. 

A repülőgép hétfőn fél 12 után néhány perccel szállt le a budapesti repülőtéren. 

A 777-es Boeing ezt követően begurult a számára kijelölt állóhelyre, ahol az AMS Repülőtéri Egészségügyi Szolgálat munkatársai az OMSZ helyszínre riasztott mentőegységével közösen megkezdték a rosszul lett utasok ellátását.

Szerző

Még mindig kihívás kerekesszékkel vonatozni

Publikálás dátuma
2018.01.08. 13:42
Miért olyan nehéz ezt megoldani? (Fotó: Shutterstock)
Ha valaki kerekesszékkel szeretne vonaton utazni, 48 órával az indulás előtt jeleznie kell a MÁV-nak, hogy legyen emelő és személyzet a vonathoz. Hatból három alkalommal azonban még ennyi idő sem elég. Ilyenkor jön az alkudozás, hogy szálljon fel másik vonatra, rosszabb esetben másszon fel valahogy emelő nélkül.

A kerekesszékeseknek órákat kell várakozniuk a megfelelő szerelvényre, egy férfi pedig 40 cm-ről zuhant vissza az emelővel, mert nem volt rendesen karban tartva - írja összefoglalójában az abcug.hu

Sokszor a jegykezelők nem tudnak a bejelentésről, ezért az emelő sincs ott a kért időpontban, ha mégis, akkor azért megy a futkosás, hogy találjanak egy olyan embert, aki kezelni tudja az amúgy nem túl bonyolult gépet. Egy kerekesszékes nem dönthet úgy, hogy a kért időpontnál korábban vagy később szeretne utazni, ezért sokszor órákat kell várakozniuk az állomásokon.

„A 48 óra a mai világban nagyon nonszensz - jegyzi meg Csiszár Attila, kerekesszékes. - Megvan a szükséges technológia, mégsem tudnak feltenni a vonatra. Néha az az érzésem, mintha nem lennének tájékoztatva, kiképezve a jegykezelők. Ott vagyok a peron szélén és azt se tudják, mit kell tenni ilyenkor.

A portál megkereste a MÁV-ot kérdéseivel.  Azért van szükség ennyi időre a bejelentéshez - válaszolták -, mert meg kell előbb vizsgálniuk, hogy minden feltétel adott-e az utazáshoz, tehát az időpont, a vonat vagy az állomás alkalmas-e arra, hogy kerekesszékkel is utazni lehessen.  Az újabb szerelvényekbe már be van építve az emelő, ezért ott a feladat valamivel egyszerűbb, mert csak egy alkalmas embert kell találni, aki tudja kezelni a gépet. A régi típusú kocsikhoz azonban egy külön mozgatható szerkezet van rendszeresítve, amivel nem is feltétlen rendelkezik minden állomás. Ezeknek a gépeknek a kezeléséhez még tanfolyamot is kell végezni, ezért gyakran előfordul, hogy az egész állomáson csak egyetlen ember ért hozzá, aki aznap nem feltétlen dolgozik.

A teljes cikket itt olvashatja.

Szerző