A biztonságos fizetés a legfontosabb szempont a külföldi kereskedő kiválasztásakor a vásárlók számára - derült ki a UPS logisztikai cég friss összeurópai kutatásából. Második helyen áll a megrendelés egyértelműen feltüntetett összköltsége, ideértve a vámokat és egyéb adóterheket is, de fontos a visszárukezelés, a vásárló saját valutájában közölt árak feltüntetése, és a kézbesítés gyorsasága is.
A kutatásából az is kiderült, hogy majdnem minden európai e-vásárló szokott online piactereken vásárolni. A vásárlók 67 százaléka szerint egyik fő ok, amiért a piactereket választják az egyedi kereskedők helyett, hogy így jobb ár érhető el, 43 százalék pedig úgy látja, hogy ily módon valamennyi termékkategóriában szélesebb választékot találnak.
Az európai online vásárlók több mint fele fontosnak tartja a különböző felajánlott szállítási lehetőségeket a termékek keresése és kiválasztása során, 75 százalékuknak fontos az ingyenes visszaküldési lehetőség is. Emellett 63 százalék megfontolásra érdemesnek találja az alternatív kiszállítási pontok választását, amennyiben azok széles időintervallumban elérhetők, és olcsóbb opciót jelentenek, mint az lakóhelyükre történő kiszállítás.
A kutatás rávilágított: a kereskedőknek „mobilabban” kell gondolkodniuk, hiszen az okostelefonon keresztül leadott rendelések száma egyre növekszik: az okostelefon-felhasználók 43 százaléka vásárolt már készülékéről. A vásárlók ezen kívül is számos vásárláshoz kapcsolódó tevékenységhez használják mobileszközeiket. Egyebek mellett 78 százalék az üzletek, vagy az üzletekkel kapcsolatos információk megtalálásához, szintén 78 százalék a rendelések nyomon követéséhez, és 75 százalék az árak összehasonlításához is igénybe veszi a mobilját.