A kormány a Facebook-oldalán bejelentette, hogy úgynevezett „tájékoztató kampányt” indít az „ENSZ migrációs csomagjáról”. Az ENSZ ugyanis a kormány szerint azt akarja, hogy „bontsuk le a bevándorlás útjában álló kerítést, folyamatosan fogadjunk be migránsokat, fizessük a migránsok letelepedését és munkavállalását”. A kampány tömör üzenete: a kormány ragaszkodik ahhoz, hogy mi dönthessünk a saját jövőnkről. „Magyarország dönt, nem az ENSZ!” – olvasható a jelszó a kormány híradásában.
A hódmezővásárhelyi vereség után felmerült a kormánypárti politikusok és véleményformálók részéről, hogy egy pozitív hangvételű, az elért eredményekre koncentráló kampányt kellene folytatni a „sorosozás” helyett – kezdte Mikecz Dániel, a Republikon Intézet politológusa.
Megkockáztatható, hogy Soros György személye háttérbe kerül. Az ENSZ migrációs csomagjához fűzött 12 pontja mentén azonban a kormány kampánykérdést csinál az ügyből. Most is – ahogyan már az IMF-ellenes plakátok idején is – a magyar szuverenitás hangsúlyozása a cél, ami illeszkedik a kampány korábban kitalált jelszavához: Magyarország az első. A migráció és a nemzeti szuverenitás tehát továbbra is központi helyet foglal el a kampányban, amihez a korábbi gyakorlathoz hasonlóan kijelölik az ellenséges szervezetet, ebben az esetben az ENSZ-et – állapította meg Mikecz Dániel. Kérdés persze, hogy mennyire alkalmas egy ilyen szerep betöltésére az egyébként gyakran kritizált világszervezet.
A magyar emberek leginkább az ENSZ humanitárius tevékenységével találkoznak, ami különbözik a pénzügyekkel foglalkozó IMF-től, vagy a politikai szervezetként megismert EU-tól. Természetesen be lehet emelni ebbe a politikai mezőbe az ENSZ-et, ugyanakkor a képzettársítás döcögősebb, mint az említett szervezetek, vagy akár Soros György esetében. A politológus szerint ez és az idő rövidsége csökkenti a kampány hatását, esetleg – a kormányzati üzenet erőltetettsége, propaganda jellege miatt – ellentétes reakciót vált ki. - Cz. G.