taxi;taxisblokád;

Fotó: Shutterstock/Nickolay Khoroshkov

- Taxisblokád vagy megegyezés?

Megbízható forrásból származó információnk szerint háromoldalú tárgyalások kezdődtek a BKK, a Budapest Közút Zrt. és a Budapest Airport (BA) Zrt. között, hogy elejét vegyék a Liszt Ferenc repülőtér tervezett taxisblokádjának.

Amint arról lapunk beszámolt, forgalomlassításra készülnek a sofőrök a ferihegyi gyorsforgalmi úton, és felsorakoznak a terminálhoz vezető út sorompójánál, akadályozva a forgalmat, amennyiben nem teljesítik követelésüket. A reptérrel nem szerződött taxisok azt követelik, hogy a bejárathoz közeli belső íven kapják vissza utasfelvevő pontjaikat, amelyeket 2011-ben az építkezésre hivatkozva helyezett át a BA Zrt., és a megengedett várakozás idejét 5 percről 15 percre emeljék fel.

Bár az Európai Taxis Egyesület által megszabott ultimátum napokon belül lejár, Csertek István elnök lapunknak azt mondta, ha valóban érdemben folynak a tárgyalások, akkor az ultimátumot hajlandók meghosszabbítani. „Nem akarunk káoszt a városban, nem akadályoznánk mindenáron a forgalmat, csak ha rákényszerítenek minket. Taxisblokád csak akkor lesz, ha nincs záros határidőn belül megegyezés.”

Csakhogy időközben kiderült, a taxisok már nem érik be első követelésükkel.„Meggyőződésünk, hogy a BA Zrt. és a Főtaxi szerződése jogszabályba ütközik. Már egy neves ügyvédi iroda vizsgálja a szerződést, ami kiváltságos helyzetbe hozza a repülőtéren a Főtaxit.” Csertek István szerint a Főtaxi csak fuvarközvetítő, saját kocsija nincs, az utasok számláit magánvállalkozók állítják ki, ezért a szerződés jogszabályt sért. Amennyiben az ügyvédi iroda jogi szakvéleménye is alátámasztja ezt, úgy bíróság elé citálják az érintett feleket.

Nem tekinthet egy önkormányzati lap szinte minden oldaláról Németh Szilárd a választókra - így döntött a Kúria, úgyhogy a Csepeli Hírmondó nem működhet a fideszes politikus fotóalbumaként.