Különleges nőnapi ajándékkal várja játékosait a Tippmix

Publikálás dátuma
2018.03.08. 14:13
Fotó: Szalmás Péter
A Szerencsejáték Zrt. oddsmesterei március 8-án különleges ajánlattal várják a sportfogadások rajongóit, mellyel egyben a női sportolók eredményei előtt is tisztelegnek.

A Tippmix.hu oldalon a játékosok egyre gyakrabban találkozhatnak úgynevezett szelvényajánlókkal, amikor a Szerencsejáték Zrt. Odds Központjának szakemberei egy-egy tematikában olyan egyedi ajánlatokat állítanak össze, amelyek különösképp érdekesek, izgalmas lehetnek a fogadók számára. Március 8-ára egy különleges Nőnapi szelvényajánlóval rukkoltak elő a lottótársaság Tippmix szakértői, melynek sajátossága, hogy fókuszában a női sportolók egyéni- és csapatmérkőzései állnak. Ezen jeles napon ezzel a kezdeményezéssel szeretne a Tippmix tisztelegni a női sportolók eredményei előtt.

A nőnapi ajánlatnak külön aktualitást ad, hogy a Szerencsejáték Zrt. statisztikái szerint a Tippmix egyre népszerűbb itthon a hölgyek körében is. Érdekesség, hogy a csak alkalmanként fogadó női játékosok száma az elmúlt öt évben mintegy nyolcszorosára nőtt, a rendszeresen játszóké pedig megduplázódott, összességében tehát a női Tippmixelők száma megháromszorozódott. Ugyanezen időszak alatt a hölgyekhez képest a férfi játékosok száma csupán a másfélszeresére nőtt.

Egyre népszerűbbek a női sportolók mérkőzéseire szóló fogadások is. 2017-ben a női mérkőzések tekintetében a labdarúgás volt a legnépszerűbb sportág: majdnem 200 ezer fogadás érkezett a Barcelona-Rosengard női Bajnokok Ligája mérkőzésre. A magyar vonatkozású női csapatsportágak között a legnagyobb számú, csaknem 135 ezres fogadást pedig a Magyarország-Franciaország női kézilabda világbajnoki mérkőzés könyvelhette el.

A tavalyi legek sorából természetesen a hazai női úszósport vonzotta fogadások sem hiányozhatnak. A legtöbb fogadást e sportágban a tavalyi rövid pályás úszó Európa-bajnokság ideje alatt kötötték, ahol a Top 3-as listát Hosszú Katinka és Kapás Boglárka vezeti – Katinka 200 m gyors-, Kapás Boglárka 1500 m gyors-, és szintén Hosszú Katinka 200 m hátúszása áll a lista élén.

(X)

Szerző

D-vitamin - Elég a napfény vagy kell külön is szedni?

Publikálás dátuma
2018.03.08. 11:10
Illusztráció: Shutterstock
Manapság divat D-vitamint szedni, akár sokat is, az orvos szerint ebben a kérdésben is az arany középút, azaz a személyre szabott adag bevitele az egészségesre valóban jó hatású megoldás.

Nem véletlenül vált népszerűvé, kutatások igazolták, hogy nem szimpla vitamin, már akár hormonnak is tekinthető – mondta a Népszavának dr. Pintér Zsófia háziorvos. A súlyos és tartós D-vitamin hiány gátolja az egészséges csont- és sejtfejlődést, negatívan befolyásolhatja az immunrendszer fejlődését, és növeli a gyermekkori cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Hiánya gyengítheti az immunrendszer működését, csökkentve például az influenzával szembeni ellenállóképességet, csontritkuláshoz vezethet, és fokozhatja a szív- és érrendszeri betegségek, számos bőrbetegség, valamint bizonyos rákos megbetegedés kialakulásának kockázatát is.

Arról azonban nagy viták vannak, hogy mennyit kell bevinni, túl lehet-e adagolni. Az egyik véglet az szokott lenni, hogy mindenképpen mindenki szedjen 10 ezer NE D-vitamint, a másik pedig az, hogy nem is kell pótolni. Ebben is, mint mindenben, az aranyközépút követése javasolt – hangsúlyozta a háziorvos. Szedés előtt célszerű vérvétellel megállapítani a D-vitamin szintjét, és ennek megfelelően, egyénileg adagolni, majd egy idő után érdemes újra ellenőrizni a vérben lévő szintet, valamint a vizelet kálciumürítését is. Megemelheti ugyanis a kálcium szintjét, ami vesekövességhez vezethet.

Mennyi az annyi?
A normál érték 30-100 ng/ml (nanogramm/milliliter)

Illusztráció: pexels.com

Illusztráció: pexels.com

A D-vitamin zsírban oldódó vitamin, amit a szervezet el tud raktározni, azaz nem ürül ki a felesleges mennyiség, ahogy a vízben oldódók. Jobb lenne természetes módon, tápanyagokkal – tengeri ételekben, tojásban, májban, gombában van sok D-vitamin - és a napfényből bevinni.

Télen is levegőzzünk rendszeresen, de akkor mindenképpen, ha süt a nap - ajánlotta dr. Pintér Zsófia. Túladagolni nehéz, ahhoz hatalmas mennyiséget kellene bevinni. 

Szerző
Témák
D-vitamin

D-vitamin - Elég a napfény vagy kell külön is szedni?

Publikálás dátuma
2018.03.08. 11:10
Illusztráció: Shutterstock
Manapság divat D-vitamint szedni, akár sokat is, az orvos szerint ebben a kérdésben is az arany középút, azaz a személyre szabott adag bevitele az egészségesre valóban jó hatású megoldás.

Nem véletlenül vált népszerűvé, kutatások igazolták, hogy nem szimpla vitamin, már akár hormonnak is tekinthető – mondta a Népszavának dr. Pintér Zsófia háziorvos. A súlyos és tartós D-vitamin hiány gátolja az egészséges csont- és sejtfejlődést, negatívan befolyásolhatja az immunrendszer fejlődését, és növeli a gyermekkori cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Hiánya gyengítheti az immunrendszer működését, csökkentve például az influenzával szembeni ellenállóképességet, csontritkuláshoz vezethet, és fokozhatja a szív- és érrendszeri betegségek, számos bőrbetegség, valamint bizonyos rákos megbetegedés kialakulásának kockázatát is.

Arról azonban nagy viták vannak, hogy mennyit kell bevinni, túl lehet-e adagolni. Az egyik véglet az szokott lenni, hogy mindenképpen mindenki szedjen 10 ezer NE D-vitamint, a másik pedig az, hogy nem is kell pótolni. Ebben is, mint mindenben, az aranyközépút követése javasolt – hangsúlyozta a háziorvos. Szedés előtt célszerű vérvétellel megállapítani a D-vitamin szintjét, és ennek megfelelően, egyénileg adagolni, majd egy idő után érdemes újra ellenőrizni a vérben lévő szintet, valamint a vizelet kálciumürítését is. Megemelheti ugyanis a kálcium szintjét, ami vesekövességhez vezethet.

Mennyi az annyi?
A normál érték 30-100 ng/ml (nanogramm/milliliter)

Illusztráció: pexels.com

Illusztráció: pexels.com

A D-vitamin zsírban oldódó vitamin, amit a szervezet el tud raktározni, azaz nem ürül ki a felesleges mennyiség, ahogy a vízben oldódók. Jobb lenne természetes módon, tápanyagokkal – tengeri ételekben, tojásban, májban, gombában van sok D-vitamin - és a napfényből bevinni.

Télen is levegőzzünk rendszeresen, de akkor mindenképpen, ha süt a nap - ajánlotta dr. Pintér Zsófia. Túladagolni nehéz, ahhoz hatalmas mennyiséget kellene bevinni. 

Szerző
Témák
D-vitamin