Előfizetés

Union Biztosító néven egyesül három társaság

Április 1-től egyesül a bécsi székhelyű Vienna Insurance Group (VIG) három magyar biztosítótársasága, az Erste Biztosító, az Union Biztosító és a Vienna Life Biztosító a jövőben Union Biztosító néven folytatja tevékenységét. Az egyesüléshez kapcsolódóan egyik biztosító ügyfeleinek sincsen tennivalójuk, a meglévő biztosítási szerződések változatlan feltételekkel hatályban maradnak - közölte szerdán az Union Biztosító az MTI-vel.

A társaság közleménye emlékeztet: míg az Erste és a Vienna Life a személybiztosítási területen működik, az Union Biztosító az élet- mellett a nem-életbiztosítások szegmensében is jelentős piaci részesedéssel bír.

A tavaly év végi előzetes adatok szerint a három biztosító összesített díjbevétele tavaly meghaladta a 76 milliárd forintot, ebből 31,1 milliárd forint a nem-élet-, és 45,3 milliárd az életbiztosításokból folyt be. Az új Union Biztosító ezzel várhatóan a teljes magyar biztosítási piac hatodik, míg az életbiztosítási szegmens ötödik legnagyobb szereplője lesz.

Az egyesülésről hozott döntés a VIG azon stratégiájába illeszkedik, amellyel Horvátország, Lengyelország és Szerbia mellett Magyarországot is azon piacok közé sorolja, ahol a cégcsoport középtávon legalább 10 százalékos részesedést kíván elérni. Lehel Gábor, az Union Biztosító elnök-vezérigazgatója megjegyezte, "az Union név egyesülést is jelent, így az új biztosító egy vállalatban egyesíti a három társaság legfőbb értékeit, legjobb termékeit és szolgáltatásait".

Már Szlovákiában sem működik az Uber

Publikálás dátuma
2018.03.28. 13:22
Amikor még Pesten működött... - Fotó: Molnár Ádám
Leállította működését éjjel Szlovákiában a fuvarmegosztó szolgáltatásokat végző Uber, miután a pozsonyi járásbíróság döntésével megtiltotta a fuvarozást azoknak a személyeknek, akik nem rendelkeznek taxizáshoz szükséges engedéllyel vagy a taxizáshoz előírt paraméterű gépkocsival. A cég döntése egyelőre nem végleges, azzal a pozsonyi járásbíróság elsőfokú - a vállalatnak még nem kézbesített - döntésére reagáltak.

A döntést a szlovák bíróság a koncesszióval rendelkező pozsonyi taxisok érdekvédelmi szervezetének keresete alapján hozta meg március közepén. A keresetet azután adták be a pozsonyi taxisok, hogy tavaly az Európai Unió Bírósága fuvarozási szolgáltatásnak minősítette az Ubert, amelynek így az egyes tagországokban, az ott hatályos szabályok szerint kell a működéséhez szükséges engedélyekért folyamodnia.

Szlovákiában a taxis vállalkozások működtetése viszonylag szigorú feltételekhez kötött. A taxis koncesszió megszerzéséhez több feltételt kell teljesíteni, emellett regisztrált pénztárgéppel is rendelkezniük kell. A szabályozás a taxizásra használt gépkocsival szembeni elvárásokról is rendelkezik, egyebek mellett kimondja, hogy a fuvarozásra használt autó a bejegyzés idején nem lehet öregebb nyolc évesnél.

Szlovákiában az Uber csak Pozsonyban működött, mintegy két éve jelentek meg a piacon. Azóta a pozsonyi taxisok több tiltakozó akciót szerveztek az Uber ellen, főként azt hangoztatva, hogy a működésbeli különbségek egyenlőtlen piaci feltételeket teremtenek, s ezzel hátrányos helyzetbe hozzák a hagyományos taxisokat. (MTI)

A magyar gazdasági migránsok helyét románokkal és balkániakkal töltik fel

Publikálás dátuma
2018.03.28. 11:21
Sopron. Illuszráció: Németh András Péter
Erdélyi magyarok, románok, és balkániak is szívesen költöznek Nyugat-Magyarországra, hogy elvégezzék azokat a munkákat, amiket a helyiek nem szeretnének, írja a hvg.hu. A munkanélküliség gyakorlatilag megszűnt, de ennek ára volt: a lakásárak nőnek, és havonta kell betanítani az új dolgozókat.

Egyre többen veszik észre, hogy mennyire megéri a magyar-osztrák határ magyar oldalára költözni. Többen is arról számolnak be a határ mentén: egyre gyakrabban vesznek fel a helyi cégekhez alföldieket, erdélyi magyarokat vagy románokat, de még bolgárok és más balkániak is egyre szívesebben költöznek oda. A leginkább fiatal felnőttek jönnek, akiknek nem kell nagy egzisztenciát hátrahagyniuk egy költözésnél, nem kerestek túl jól korábban, és a szüleik sincsenek még abban a korban, hogy folyamatos gondozást igényeljenek.

A folyamat látványos és egyszerű: az „őslakosok” elmennek Ausztriába dolgozni, a helyükre pedig kell valaki más, lehetőleg olyan, aki alacsonyabb fizetéssel is beéri, mint egy helybéli. Érkezik valaki távolabbról, és dolgozik egy darabig – hogy aztán minél hamarabb elmenjen inkább ő is Ausztriába. Az osztrák elszívó erő óriási: ott a magyar bér másfél-kétszeresét megkereshetik a kevésbé képzett dolgozók.

Márpedig bőven van kit pótolni. A KSH mikrocenzusa szerint nagyjából 72 ezer magyar jár át minden nap a határ túloldalára dolgozni, közel felük a Nyugat-Dunántúlról. A szám ráadásul rohamosan növekszik, 2011-ben még az egész országban csak 27 ezer ingázót talált a KSH. Az osztrák és magyar szakszervezetek közös megbízásából készült felmérés szerint az Ausztriában dolgozó magyarok alig 5 százaléka térne haza, ha megszűnne a kinti munkája. Nemcsak a fizetések különbsége számít, hanem az is, hogy a többség szerint Ausztriában nagyobb a jogbiztonság, kiszámíthatóbbak a munkakörülmények, és megbízhatóbbak a munkaadók.

A külföldre átjáró magyarok többsége az építőiparban, a turizmusban vagy a mezőgazdaságban dolgozik, így leginkább ezekben a szektorokban lenne nagy munkaerőhiány a határ innenső oldalán, ha nem jönnének a belső migránsok. Soproni és szombathelyi munkaadók is arról számoltak be kérdésünkre: ha üresedés van, napokon belül találnak új dolgozókat, akik beérik alacsonyabb fizetéssel is.

De hiába tűnt el gyakorlatilag a munkanélküliség (Vas megyében 1,8, Győr-Moson-Sopronban 2,5 százalékos a mutató), a dolgozók szinte folyamatosan cserélődnek. Az újak betanítására időt és energiát kell szánni még egy szaktudást nem igénylő szakmában is, ráadásul nehéz úgy motiválni valakit, hogy mindenki tudja, pár hónap múlva már nem fog ott dolgozni. Nem örülnek azok sem, akik lakást szeretnének kivenni. Az árak már Budapest szintjét közelítik: Sopronban például 130-160 ezer forintért hirdetik a 60 négyzetméteres lakásokat, Szombathelyen 90-120 ezer forintos árak a jellemzőek egy ugyanekkora albérletért

A teljes cikk itt olvasható.