25 milliárd forint jutalmat kaptak az uniós pénzek gyors kifizetői

Publikálás dátuma
2018.04.06. 12:41
Fotó: Shutterstock
Több millió forintos jutalmakat kaptak az uniós támogatásokat menedzselő apparátus dolgozói.

Megkapták a beígért jutalmukat az uniós támogatásokat menedzselő apparátus dolgozói – értesült nem hivatalos forrásból a 24.hu. A portál informátora átlagosan havi 350 ezer forint juttatásról és mintegy 3000 munkatársról tud, ami a maximális, 24 havi bérnek megfelelő bónusz alapján fejenként 8,4 millió, összesen több mint 25 milliárd forintot jelentene.

Az apparátus ilyesfajta honorálása nem egyedülálló – emlékeztet a lap - a NAV-dolgozók nemrég kapták meg az első negyedévi bónuszukat, 5 milliárd forintot – a jutalmakat a szokásosnál jóval előbb fizették ki nekik.

Az uniós pályázatokhoz kapcsolódó jutalmakkal kapcsolatban a Miniszterelnökség sajtóirodája nem reagált a portál több mint két hónapja feltett kérdéseire, és a közérdekű adatigénylésre sem érkezett tőlük válasz.

A jutalomfizetéshez uniós pénzt vetettek be, a kormányhatározat szerint a Közigazgatás- és Közszolgáltatás Fejlesztési Operatív Programból (KÖFOP) kanyarítottak ki egy részt. 

A jutalom a beosztástól függően jelentősen eltér: a kétéves fizetésnek megfelelő apanázs egy helyettes államtitkári besorolású kormány-tisztviselőnek 18 millió forint, alacsonyabb beosztásban, mondjuk 300 ezer forintos fizetéssel 7,2 millió forint lehet. A minisztériumokon belül azonban ez is óriási bérfeszültséget okozhat.

Talán ilyen megfontolásból került be a kormányhatározatba, hogy nemcsak az uniós támogatásokhoz kapcsolódó munkatársak kaphattak céljuttatást a négy minisztériumban, hanem azok is, akiknek nem volt közük az uniós pályázatok kiírásához, elbírálásához és lebonyolításához.

A kritikusok borítékolják, hogy a brüsszeli revizorok figyelmét nem fogja elkerülni a bőkezű jutalomosztás, amit úgy is értelmezhetnek, hogy az EU közös büdzséjéből fizetik ki a közigazgatásban dolgozók bérét, és nem kizárt, hogy a jutalmazásra bevetett uniós forrást végül visszakérik.

Szerző

Orbán nyolc éve egyfolytában menekül

Publikálás dátuma
2018.04.06. 12:26
Fotó: Facebook/Orbán Viktor
Orbán Viktor az elmúlt nyolc évben mindössze egyszer adott interjút olyan helyen, ahol kellemetlen kérdéseket is feltehettek neki.

Magyarország miniszterelnöke 2010 óta 176 interjút adott különböző médiumoknak, ebből 135-öt olyan felületnek, ahol garantáltan nem kérdeztek rá a veje vagy párttársai ügyeire – derült ki az Index összesítéséből. A portál annak kapcsán, hogy Orbán Viktor most is visszautasította interjú-kérésüket, utánanézett: a magyar miniszterelnök 2010-es megválasztása óta kiknek adott interjút,  azaz milyen felületeket tartott méltónak arra, hogy elmondja véleményét a világ dolgairól.

A portál ehhez Orbán Viktor saját, illetve a kormány honlapján feltüntetett interjúit gyűjtötte egy táblázatba a 2010-es választás végétől 2018. március 29-ig. Azt is összeírták, ki volt az interjú idején a médiafelület tulajdonosa, és mennyire számít a platform kormánybarátnak, vagy éppen kormánykritikusnak.

Kiderült: Orbán Viktor 8 év alatt egyetlenegyszer beszélt olyan helyen, ahol várható volt, hogy kellemetlen kérdést is föltesznek majd neki. Ez a hely az ATV volt, ahol nem sokkal a megválasztása után beszélt. Azóta viszont kritikus sajtónak még csak a közelébe sem ment Magyarországon.

Az Index megjegyzi: táblázatukban függetlenként van feltüntetve 15 olyan felület, amelynek megszólalt Orbán az elmúlt nyolc évben. Ezeket azonban csak a tulajdonosi viszony miatt rakták ebbe a kategóriába, a végleges interjúk egyik esetben sem izzasztották meg a miniszterelnököt. Ilyen a legtöbb, akkor még külföldi kézben lévő megyei lap, vagy például a TV2, mielőtt a német ProSiebenSat1 eladta volna Fidesz-közeli személyeknek, hogy aztán Andy Vajnánál kössön ki.

Orbán Viktor kritikától való rettegését az is jól jelzi, hogy a Simicska Lajoshoz tartozó médiafelüleken (Hír TV, Magyar Nemzet) 2014-ig évente minimum egy, de inkább több alkalommal szólalt meg a miniszterelnök, hogy aztán az oligarcha és Orbán összeveszése után soha többé a közelébe se menjen, és helyette olyan felületeket részesítsen inkább előnyben, mint az először Széles Gábor-, majd Mészáros Lőrinc-féle Echo TV vagy a szintén Mészároshoz tartozó Magyar Idők.

Egy másik kedvelt szokása az elmúlt nyolc évben, hogy miközben a vezető sajtóorgánumokkal inkább szóba sem áll, nagyon kedveli a megyei lapokat, tévéket, sőt, a legutolsó független felületnek adott interjúját a Református.hu készítette vele két évvel ezelőtt.

Szerző

Orbán nyolc éve egyfolytában menekül

Publikálás dátuma
2018.04.06. 12:26
Fotó: Facebook/Orbán Viktor
Orbán Viktor az elmúlt nyolc évben mindössze egyszer adott interjút olyan helyen, ahol kellemetlen kérdéseket is feltehettek neki.

Magyarország miniszterelnöke 2010 óta 176 interjút adott különböző médiumoknak, ebből 135-öt olyan felületnek, ahol garantáltan nem kérdeztek rá a veje vagy párttársai ügyeire – derült ki az Index összesítéséből. A portál annak kapcsán, hogy Orbán Viktor most is visszautasította interjú-kérésüket, utánanézett: a magyar miniszterelnök 2010-es megválasztása óta kiknek adott interjút,  azaz milyen felületeket tartott méltónak arra, hogy elmondja véleményét a világ dolgairól.

A portál ehhez Orbán Viktor saját, illetve a kormány honlapján feltüntetett interjúit gyűjtötte egy táblázatba a 2010-es választás végétől 2018. március 29-ig. Azt is összeírták, ki volt az interjú idején a médiafelület tulajdonosa, és mennyire számít a platform kormánybarátnak, vagy éppen kormánykritikusnak.

Kiderült: Orbán Viktor 8 év alatt egyetlenegyszer beszélt olyan helyen, ahol várható volt, hogy kellemetlen kérdést is föltesznek majd neki. Ez a hely az ATV volt, ahol nem sokkal a megválasztása után beszélt. Azóta viszont kritikus sajtónak még csak a közelébe sem ment Magyarországon.

Az Index megjegyzi: táblázatukban függetlenként van feltüntetve 15 olyan felület, amelynek megszólalt Orbán az elmúlt nyolc évben. Ezeket azonban csak a tulajdonosi viszony miatt rakták ebbe a kategóriába, a végleges interjúk egyik esetben sem izzasztották meg a miniszterelnököt. Ilyen a legtöbb, akkor még külföldi kézben lévő megyei lap, vagy például a TV2, mielőtt a német ProSiebenSat1 eladta volna Fidesz-közeli személyeknek, hogy aztán Andy Vajnánál kössön ki.

Orbán Viktor kritikától való rettegését az is jól jelzi, hogy a Simicska Lajoshoz tartozó médiafelüleken (Hír TV, Magyar Nemzet) 2014-ig évente minimum egy, de inkább több alkalommal szólalt meg a miniszterelnök, hogy aztán az oligarcha és Orbán összeveszése után soha többé a közelébe se menjen, és helyette olyan felületeket részesítsen inkább előnyben, mint az először Széles Gábor-, majd Mészáros Lőrinc-féle Echo TV vagy a szintén Mészároshoz tartozó Magyar Idők.

Egy másik kedvelt szokása az elmúlt nyolc évben, hogy miközben a vezető sajtóorgánumokkal inkább szóba sem áll, nagyon kedveli a megyei lapokat, tévéket, sőt, a legutolsó független felületnek adott interjúját a Református.hu készítette vele két évvel ezelőtt.

Szerző