Amszterdam önkormányzatának tájékoztatása szerint az utóbbi években végzett, az életminőséget vizsgáló felmérések azt mutatták, hogy a városban tapasztalt zajongás, szemetelés és más kellemetlenségek komoly zavaró tényezők a lakosok, a pihenni vágyó turisták, valamint az üzletek számára.
Az Élvezd és tiszteld! mottójú kampány elsősorban a 18 és 34 év közötti, a holland nagyvárosba főként hétvégén, szórakozni érkező férfiakat célozza. A zajongó és szemetelő turisták a bejelentés szerint 140 eurós (mintegy 43 ezer forintos) büntetést kaphatnak, amíg a közterületen ittasan mulatozók 95 eurós (mintegy 30 ezer forintos) bírságra számíthatnak.
A holland és angol nyelvű kampány üzenetét közlekedési eszközökön, szállodákban, éttermekben és köztereken elhelyezett hirdetéseken juttatják el a fiatal férfiak célcsoportjához. Emellett, kihasználva a mobiltelefonok nyújtotta lehetőségeket, amint valaki a belvárosban csatlakozik egy közösségi médiafelülethez, üzenetet kap a kampány részleteiről és a szabályok megszegőit sújtó bírságokról.
A kampány éves költsége 225 ezer euró (mintegy 70 millió forint).