Kivár a Mi Hazánk

Publikálás dátuma
2018.07.12 20:55

Fotó: Népszava/ Molnár Ádám
Ahol hit van, ott pénz is van – jelentette ki Toroczkai László az ásotthalmi zászlóbontó gyűlésen, amikor volt jobbikosok a vezetésével megalakították Mi Hazánk Mozgalom elnevezésű pártjukat. Toroczkai ezzel a Jobbiknak is odaszúrt egyet, amely pénzhiányra hivatkozva a közelmúltban több helyen nem indított jelöltet.

Részt vesznek-e az időközi önkormányzati választásokon, például Tiszavasváriban? – kérdeztük Novák Elődöt, a Mi Hazánk egyik vezetőségi tagját. Szerettük volna megtudni azt is, hogy eddig hányan csatlakoztak hozzájuk, hány helyi szervezet jött létre.

„Amíg nem jegyzi be a pártot a bíróság, addig nem vehetünk fel tagokat, nem alapíthatunk helyi szervezeteket sem és választáson sem tudunk indulni addig, így egyelőre ezek a kérdések nem aktuálisak” – közölte Novák Előd, akinek korábbi bejelentése szerint az alapító nyilatkozatot vitára bocsátják, majd augusztus 20-án nyilvánosságra hozzák.

Pártbejegyzés hiányában a Mi Hazánk valóban nem indulhat, de annak elvileg nincs akadálya, hogy beálljon egy formailag független jelölt mögé. Felvetésünkre Novák Előd viccelődve így reagált: „Köszönjük a buzdítást, megfontoljuk!”

Szerző
2018.07.12 20:55

A vasutasok nem sztrájkolnak

Publikálás dátuma
2019.01.16 15:45

Fotó: / Kertész Gábor
Kétszámjegyű bérfejlesztést akarnak elérni idén a vasutasok, postások és más közszolgáltatást végző állami vállalatok szakszervezetei és vezetői. A közlekedési ágazatban azonban akkor sincs értelme a munkabeszüntetésnek, ha nem érik el az elvárt emelést – mondta lapunknak a Vasutasok Szakszervezetének elnöke.
Ha nem kapnak több pénzt a bérekre, az állami cégek nem tudják elvégezni közszolgáltatási feladataikat, akkora az elvándorlás, a létszámhiány. Ezért azt várják a terület munkavállalóinak szervezetei és a STRATOSZ, azaz a Stratégiai és Közszolgáltató Társaságok Országos Szövetsége is, hogy a kormány mélyebben nyúljon a zsebébe és adjon érezhető béremelést saját embereinek. Erről szerda délelőtt a tavaly februárban alakult Közszolgáltató Vállalkozások Konzultációs Fórumának (KVKF) ülésén állapodtak meg, ahogy arról is, hogy a követelést külön-külön megküldik az innovációs és technológiai miniszternek, hogy jelölje ki a tárca tárgyalóit, akikkel legalább két évre megállapodhatnak a magasabb bérekről. A Népszava érdeklődésére a Vasutas Szakszervezet elnöke arra emlékeztetett, hogy ebben a körben él az a 2017-ben megkötött bérmegállapodás, amely három év alatt átlagosan 30 százalékos béremelést tartalmaz az állami cégek munkatársainak, ebből 2019-re azonban csak 5 százalékot. Meleg János a többi szakszervezet nevében is azt hangsúlyozta, hogy mára olyan mértékű munkaerőhiány alakult ki a vasúttól a postáig, a Volán vállalatoktól a villamos energia iparig és a vízügyi cégekig, hogy ha nem javítják érezhetően a dolgozók keresetét, az elvándorlás negatív hatását már a lakosság is megérzi. Ezért döntöttek úgy, hogy az 5 százalék felett további kiegészítő emelésre kérik a kormányt. Erre egyébként a minimálbér és a garantált bérminimum december végén elfogadott 8 százalékos emelése miatt is szükség van, mert egyre jobban összecsúszik az állami vállalatok alkalmazotti bértáblájának alsó szintje, ezért a magasan képzett szakemberek a piaci szférában keresnek maguknak munkát. Nem akarnak ugyanannyit keresni, mint szakképzetlen vagy alacsonyabban képzett kollégáik. Meleg János hozzátette, hogy a MÁV-nál 15 százalékos emelést kérnek és olyan juttatások reálértékének megőrzését várják el, mint a vállalat önkéntes pénztári befizetései a dolgozók javára. A Vasutas Szakszervezet elnöke az elégedetlenségről és a tervezett országos sztrájkhoz való csatlakozásról kijelentette, hogy ők is rengeteg gonddal küzdenek, de a 2012-ben elfogadott személyszállítási törvény értelmében a járatok 66 százalékát sztrájk idején is el kell indítaniuk a még elégséges szolgáltatások jegyében. Nincs értelme a munkabeszüntetés meghirdetésének, mert a leállást alig vennék észre az utasok, hiszen a felújítások sorozatos elmaradása miatt egyre romló technikai körülmények és a létszámhiány miatt már most rengeteg járat késik, vagy nem is tud elindulni. Meleg János szerint ráadásul lesz ennél rosszabb is a helyzet. A szakszervezetek által szervezett demonstrációkon azonban ott vannak és jövőben is ott lesznek – tette hozzá.
2019.01.16 15:45

A KDNP-s Hollik Istváné lesz a Fidesz megüresedett parlamenti helye

Publikálás dátuma
2019.01.16 15:35
Fotó: Facebook / Hollik István
Fotó: /
A decemberben elhunyt Hirt Ferenc helyét a kormányszóvivő veszi át az Országgyűlésben.
„A Fidesz Elnökségének döntése alapján a párt Hollik Istvánt jelöli a Hirt Ferenc halála miatt megüresedett országgyűlési képviselői helyre. A döntésről a Nemzeti Választási Bizottságot hivatalosan is értesíteni fogjuk” – idézi a Fidesz közleményét a 444.hu.

A kormányszóvivőként is dolgozó Hollik 2015 és 2018 között már bent ült a parlamentben (akkor a KDNP-frakcióban), a tavaly áprilisi választásokon viszont nem jutott mandátumhoz: országos listáról eleve esélye sem volt, hiszen csak a 132. helyen szerepelt, míg egyéni körzetében (Budapest 1. választókörzet) az ellenzék nagy részének támogatását élvező LMP-s Csárdi Antal legyőzte.

A december 6-án elhunyt Hirt Ferenc mandátuma az országos lista alapján automatikusan Csizi Péternek járt volna, azonban ő nem vállalta a képviselőséget.
2019.01.16 15:35