Elköszöntek Simicska emberei, jöhet az „elvált szülők gyermeke”

Publikálás dátuma
2018.07.26 08:00
FOTÓ: TÓTH GERGŐ
A Hír TV leköszönő vezetése semmit nem mondott a munkatársaknak, akik biztosak lehetnek benne, hogy komoly változások jönnek a tulajdonosváltás után. A GVH gyorsan jóváhagyta Nyerges Zsolt tulajdonszerzését, pedig más esetekben nem volt ilyen nagyvonalú.
Rendkívüli értekezleten köszönt el a Hír TV stábjától szerda délelőtt a vezérigazgató Faragó Csaba – aki Simicska Ádámot váltva 2017 novemberétől a Magyar Nemzetet kiadó kft. igazgatója is volt –, valamint Fonyó Károly a tévé igazgatóságának elnöke. A Népszava információi szerint az értekezleten a bejelentésen és az ilyenkor szokásos köszönetnyilvánításokon túl más nem hangzott el, így a televízió munkatársai még nem tudják, milyen változások várhatóak azután, hogy a Hír Tv Zrt. Simicska Lajos minden más érdekeltségével együtt Nyerges Zsolthoz került. Mint korábban megírtuk, Faragó Csaba és Fonyó Károly – Simicska Ádámhoz hasonlóan – minden bizonnyal hamarosan az Egyesült Államokba költözik, mivel mindkettőjüknek vannak üzleti érdekeltségei az országban. Hogy a televízióval mi lesz, egyelőre nem tudni, Fonyó Károly a Zoom.hu-nak azt mondta, biztosan tovább működik majd a tévé, ugyanakkor a munkatársak arra számítanak, szeptembertől, az új vezetés kinevezésével komoly változások jöhetnek, elsősorban a műsorkészítés politikai orientációját illetően. A média szempontjából egyébként Nyerges Zsolt kétségtelenül jó választás volt. Mint új tulajdonos, a magát előszeretettel csak „elvált szülők gyermekeként” emlegető – és ezzel a Fidesz korai önmeghatározását újraértelmezve, Orbánhoz és Simicskához egyszerre fűződő jó viszonyára utaló – Nyerges Zsoltnak nincsenek médiaérdekeltségei, így a Hír TV és a Fidesz számára még fontosabb közterületi reklámozó, a Publimont úgy került kormányközelbe, hogy az papíron nem jelent monopolhelyzetet. Erről szól a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) határozata is, amely szerint még csak versenyvizsgálatra sem volt szükség a tulajdonosváltás esetében, mivel Nyerges vállalkozásai „mezőgazdasággal és információtechnológiai szolgáltatásokkal nyújtásával foglalkoznak, a vállalkozáscsoportba tartozik továbbá két sporttevékenységet végző társaság is”. Ehhez képest Simicska Lajos érdekeltségei „a mezőgazdaság, az építőipar, a média, valamint a közterületi reklám különböző piacain vannak jelen”. Emiatt a GVH „az érintett vállalkozáscsoportok tevékenységei között csak a mezőgazdaságot tekintve azonosított átfedést, amelyet vizsgálva azonban versenyproblémát nem talált, mert a piaci részesedésük nem éri el azt a mértéket, amely káros versenyhatások lehetőségét vetné fel”, ráadásul a felek jóhiszeműségüket azzal is bizonyították, hogy közösen, maguk fordultak a hivatalhoz, vizsgálatot kérve. Más esetekben azért ennyire nem volt nagyvonalú a GVH, a legismertebb a magyar médiapiacon a Ringier és az Axel Springer esete volt. A két cég a magyar piacon 2014 januárjában fuzionált, ennek érdekében a svájci cég portfóliója jelentős részét, köztük a Népszabadságot és a Nemzeti Sportot eladta a Vienna Capital Partnersnek, amivel kapcsolatban már a kezdetektől felmerült a gyanú, hogy megalkuszik valamilyen formában a Fidesszel. A GVH így is – az előzetesen várt 90 nap helyett – több mint másfél évig vizsgálta az ügyet, végül 2015 októberében adott engedélyt a fúzióra. Egy évvel később a kiadó bejelentette, hogy bezárja a Népszabadságot.

A távozók és egy visszatérő

Miután a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyásával végrehajthatóvá vált Nyerges Zsolt irányításszerzése a korábbi Simicska-érdekeltségek felett, az új tulajdonosi döntésnek megfelelően szerdán megtörténtek a személycserék a HírTV Zrt., a KÖZGÉP Zrt. és a Mezort Zrt. élén – közölte a Közgép. Az amerikai kitiltási botrány kapcsán megismert Vida Ildikó a KÖZGÉP Zrt. és a Mezort Zrt. elnökségéről is lemondott, mindkét társaságban Nyerges Zsolt tér vissza az igazgatóság vezetésére. Tóth Marianna és Nagy Ajtony Csaba szintén lemondott a társaság felügyelőbizottságában viselt tisztségéről. A tulajdonosi döntés szerint Pauwlik László visszatér a HírTV Zrt. vezérigazgatói posztjára. A társaság igazgatósága megszüntet, Fonyó Károly eddigi elnök és Faragó Csaba eddigi vezérigazgató távoztak a csatornától.

Frissítve: 2018.07.26 08:00

Ellenzéki demonstráció volt Kiskunhalason

Publikálás dátuma
2019.02.22 21:45
Képünk illusztráció
Fotó: Szabad Pécs
A tüntetők nem egy konkrét intézkedés miatt zárták le a városhoz közeli főút egyik sávját, hanem úgy általában az Orbán-kormány ténykedése miatt tiltakoztak.
Ellenzéki pártok és civilek demonstráltak Kiskunhalas közelében lezárva a félpályát a város melletti főút egy szakaszán - írja az atv.hu. A Kiskunmajsára vezető úton 200-250 méter hosszan állták el az autók délután. A tüntetők az akció okaként külön megemlítették rabszolgatörvénynek nevezett jogszabály, de hozzátették, ezúttal általában véve bírálták az Orbán-kormányt.

"Vidéken is hajlamosak az emberek arra, hogy kifejezzék az ellenvéleményüket a kormány azon politikájával szemben, amellyel azt bizonyítja napi mint nap, hogy egyáltalán nem érdekli az ellenzék véleménye." - mondta az ATV-nek Marton Imre, az MSZP elnökségi tagja. A tudósítás megjegyzi, a tüntetés miatt komoly torlódás nem alakult ki, atrocitás nem történt.

Orbán Viktor felmentette a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala elnökét

Publikálás dátuma
2019.02.22 19:22

Fotó: Orbán Viktor hivatalos Facebook oldala
Luszcz Viktor Stanislaw megbízatása március 14-ei hatállyal szűnik meg.
Felmentették a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala elnökét, az erről szóló miniszterelnöki határozat a Magyar Közlöny pénteki számában jelent meg - írja az MTI. Orbán Viktor rendelete szerint Luszcz Viktor Stanislaw megbízatása március 14-ei hatállyal szűnik meg.