A sajtóban és a közösségi médiában szinte naponta jelennek meg szolidaritásról tanúskodó hírek. A minap a Facebook-ra tett fel egy írást egy genovai férfi, aki Luccában vacsorázott a feleségével, és amikor akcentusából az étterem tulajdonosa rájött, hogy honnan jött, nem engedte kifizetni 60 eurós számláját. „Add annak, akinek szüksége van rá” – mondta a vendéglős.
Az olasz első osztályú labdarúgó liga bejelentette, hogy a hét végi bajnoki mérkőzések valamennyi játékosa és játékvezetője „Genova a szívünkben” (Genova nel nostro cuore) feliratú mezben lép pályára.
Felháborodást keltett viszont a Charlie Hebdo legújabb számának címlapja, amely a viadukt roncsait és egy fekete bőrű utcaseprőt ábrázol „Olaszok építették, migránsok takarítják el” címmel. A tragédiát követően a közösségi médiában megjelent egy másik morbid karikatúra a lap részéről, amelyen a híd leszakadt felén a mélybe potyognak az autók, a másik felén pedig pénzeszsákok tartják az egyensúlyt, miközben a törött pillér tetején leng az olasz zászló. Több olasz politikai párt követelte a külügyminisztériumtól, hogy adjanak át tiltakozó jegyzéket Franciaország római nagykövetének.
Közben a szerencsétlenséget kivizsgáló miniszteri bizottság bejelentette, hogy a Morandi-híd mindkét megmaradt csonkját a lehető legrövidebb időn belül lebontják. Azzal a keleti szárnnyal kezdik, amely a jelenleg kiürített házak fölé nyúlik. Az idő sürget, mert a szakértők szerint a még álló részeknél is az összeomlás jelei mutatkoznak. Ehhez azonban a genovai ügyészség döntése kell, mert a katasztrófa után az okok vizsgálása érdekében lefoglalták a híd romjait és állva maradt részeket egyaránt.
Mint kiderült, már egy 2017 őszén készült dokumentum figyelmeztetett arra, hogy leomlott részek állapota egy 5 fokozatú veszélyskálán 3-as szinten áll, a fennmaradtaké pedig még rosszabb, 4-es szinten. Erről azonban az autósztrádakezelő részvénytársaság illetékesei nem vettek tudomást. Tehát minden újjáépítés csak a teljes lebontás után kezdődhet meg.
Az ügyészség három bűnvádi eljárást indított el: az elsőt gondatlanságból előidézett tömeges halál, a másodikat gondolatlanságból okozott katasztrófa, míg a harmadikat ugyancsak gondatlanságból elkövetett merénylet a közlekedés-biztonság ellen címén. Még az is elképzelhető, hogy az első pontnak súlyosbított változatát alkalmazzák. Az már biztosnak látszik, hogy a gyanúsítottak között az autósztráda-kezelő részvénytársaság legalább három vezető tisztségviselője is szerepel – írta a Panorama on-line.