Dupla pénzzel teszik vonzóbbá az orvosoknak a sürgősségi ellátást a Honvédban

Publikálás dátuma
2018.09.04. 12:30
Illusztráció: Népszava/Molnár Ádám
Információink szerint a Honvédkórház vezetése a kifizethető óradíjak megemelésével segítené Zacher Gábor utódát a Sürgősségi Betegellátó Centrum stabilizálásában. Úgy tudjuk: a kórház vezetése ma reggel az óradíjak jelentős emelésére tett ajánlatot.
Valamint azonnal kisteherautókat indítanak a HM raktárába, hogy onnan műszereket és eszközöket hozzanak az osztályra, valamint a menedzsment azt is ígérte, hogy fölgyorsítja azokat a közbeszerzéseket, amelyekkel jelentősen javítható a betegellátás. Egyes forrásaink szerint Zacher Gábor utódaként, az osztályvezetésére kijelölt Burány Béla a feladat elvállalásának feltételéül szabta az osztályon zajló munka bérezésének jelentős javítását. Úgy tudjuk az intézmény vezetése azt ígérte, hogy szeptember elsejétől a vezető sürgősségi szakorvosoknak az eddigi 5000 forintos óradíját 13 ezerre, a szakorvosok 4000 forintos óradíját tízezerre növelik. A megbeszélésen elhangzott, hogy a nővérek túlmunkájának kifizetése is megtörténik. Mint emlékeztes: elszámolási hiba miatt az ápolók nem kapták meg az osztályon az önkéntes túlmunka díjaikat. A mendezsment a ma reggeli megállapodás ellenében reméli, hogy megszűnik a kórház sürgősségi osztályán a szakember hiány, és ezzel jelentősen javul az ellátás. Az önkéntes túlmunkát fölmondó aneszteziológusokkal és traumatológusokkal – úgy tudjuk – eddig még nem történt hasonló megállapodás. Így, ha a sürgősségin flottabbá is válhat az ellátás, a műtőkben nem csökken a feszültség.   

Cikkünk nyomán...

A Népszava cikke nyomán – melyből kiderült, fölmondták az önkéntes túlmunka szerződéseiket a Honvédkórház aneszteziológus és traumatológus szakorvosai – levélben fordult Kun Szabó István vezérőrnagyhoz, az MH Egészségügyi Központ parancsnokához a Belügyi, Rendvédelmi és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete. A BRDSZ szerint a cikk tartalma nagy megdöbbenést keltett a kórházi dolgozók körében, emellett felkeltette a rendvédelemben dolgozók érdeklődését is, emiatt az érdekképviselet azonnal egyeztetésre hívta az ágazat többi szakszervezetét, valamint a kórház vezetését, ugyanis a szokásos, negyedéves, szeptember végén esedékes beszámoló időpontját túlságosan távolinak tartotta a kialakult helyzetben. Kun Szabó István kedden este reagált a BRDSZ megkeresésére, s azt állította, hogy a Honvédkórház vezetése folyamatosan a problémák megoldásán dolgozik, egyben felhívta a figyelmet a szakszervezeti levél állításainak pontatlanságára, s nehezményezte, hogy az érdekképviselet a válasz kötelező határidejének lejárta előtt a sajtóhoz fordult. A parancsnok egyúttal elutasította az azonnal egyeztetéseket a szakszervezetekkel, s kijelentette, csak az eredeti, szeptember végi időpontban hajlandó tájékoztatni őket a kialakult helyzetről és annak megoldási javaslatairól. - Vas András

Szerző
Frissítve: 2018.09.04. 19:07

Felcsútról intézték a fővárosi járműflotta biztosítását

Publikálás dátuma
2018.09.04. 12:29
Mészáros Lőrinc megnyerte magának az alkupiacot is
Fotó: Népszava
Mészáros-érdekeltséghez tartozó alkuszcéget bízott meg a Budapesti Városüzemeltetési Holding, több ezer jármű biztosítását intézik.
Orbán Viktor miniszterelnök házi oligarchája, Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft. lett a fővárosi cégek és néhány vidéki vízközmű vállalkozás járműflottájának a biztosítási alkusza- tudta meg a Magyar Narancs. A lap szerint a Mészáros-cég vaskos százmilliókat húzhatott az üzletből.
A BVH Budapesti Városüzemeltetési Holding igazgatósága még májusban döntött úgy, hogy hogy közbeszerzési eljárást indít a csatlakozott társaságok járműflottájának biztosítására. Az önkormányzati cégek és néhány csatlakozott vízközmű így összesen 3762 járműre kívántak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni, továbbá 796 járműre kértek casco biztosítási ajánlatot is. Az eljárás értéke a három évre és a plusz egyéves lehetséges hosszabbítást is beleszámítva 2,7 milliárd forint volt.
Mint kiderült, az eljáráshoz a alkuszcéget vettek igénybe, ez pedig az április óta Mészáros Lőrinc és felesége érdekeltségébe tartozó Hungarikum Biztosítási Alkusz Kft. lett.  Bár ezért külön díjazást nem kap az alkuszcég a fővárostól, ám közvetve mégis az adófizetők állják a cechet, mivel a végül a biztosítást elnyerő Generali jutalékot fizet az alkusznak. A hetilap úgy tudja: ilyenkor az alkusz jutalékának a mértéke elérheti a biztosítási díj 30 százalékát.
 A Hungarikum Biztosítási Alkusz története eddig is erős állami hátszelet sejtetett: a vidéki kisvállalkozásból néhány év alatt lett a magyar biztosítási alkuszi piac egyik milliárdos forgalmú főszereplője. A cég korábban már letette a névjegyét a fővárosnál: 2012-ben a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. a Hungarikum közreműködésével kötött csoportos életbiztosítást 2700 dolgozójára úgy, hogy az évi 120 ezer forintos biztosítási díjat a munkavállalói cafetéria keretből vonták le. A szakszervezetek nyomására három év múltán felmondták a biztosítást, ám a biztosító így is bőven jól járt: az addig befizetett, dolgozónként 360 ezer forintból alig 80-90 ezret kaptak vissza a dolgozók. A biztosítási alkusz Hungarikum ellenben 3-400 milliót kereshetett az ügyleten. A cég szárnyalása végül felkeltette a pártállam nagyhalainak a figyelmét, így végül tavaly áprilisban Mészáros Lőrinc és felesége Mészáros Beatrix betársult vállalkozásba, illetve a cég székhelye is Felcsút lett.
Szerző
Frissítve: 2018.09.04. 14:12

Kifosztott, mocskos bőröndöt kapott vissza egy család Ferihegyen

Publikálás dátuma
2018.09.04. 11:11
illusztráció
Fotó: AFP
A felnyitott, átforgatott poggyászól személyes holmik tűntek el. A család a Rynairrel repült, a társaság állítja, tehetetlen az ügyben.
Kisebb rémálommal végződött egy magyar család dél-spanyolországi nyaralása. Andreáék Málaga mellett pihentek, Ryanair repülőgépe szeptember elsején, késő este landolt velük Budapesten. A leszállást követően annak rendje és módja szerint a bőröndátvétel felé vették az irányt, ám hiába lesték, a csomagjuk sehogy sem akart felbukkanni a szalagon, írja a Bors.
Addig vártam, amíg le nem zárták a fotocellás ajtókat. Elmentem reklamálni az elveszett poggyászok pultjához, ide-oda irányítottak, majd azt mondták: menjek csak haza a kislányommal, és hívjam a megadott számokat – fakadt ki tehetetlenségében Andrea a közösségi oldalán. Másnap reggel a telefonálgatásokkal sem járt sikerrel, így visszament a reptérre, ahol végül előkerült a siralmas állapotú táska.
A nő leírása szerint csomagot felnyitották és szalaggal leragasztották. A benne lévő ruhákat átforgatták, és ko­szosan, olajosan visszadobálták a bőröndbe. „A tartalma is hiányos volt: pótolhatatlan fotók tűntek el, amiken a kislányomat és delfineket örökítettem meg, de emellett más személyes holmik is eltűntek belőle” – írta felháborodottan. Andrea szeretett volna panaszt tenni és jegyzőkönyvet felvenni, de állítása szerint a Ryanair nem volt ebben a segítségére, mivel szerintük a csomag a szalagon volt, vagyis ők tehetetlenek az ügyben.

Jegyzőkönyv kell és rendőri jelenlét

A kesettagepem.hu munkatársa, Bokor Péter úgy véli, hogy jegyzőkönyv nélkül szinte teljesen esélytelen, hogy valamilyen kártérítést kapjon az utas az eltűnt vagy megsérült csomagja miatt.  Ha nincs ott a bőrönd az érkezésnél, akkor mindenképpen jegyzőkönyvet kell felvetetni. Ehhez ragaszkodni kell. Addig nem szabad eljönni a reptérről, ha kell, hívjunk rendőrt, és te­gyünk feljelentést. Vélhetően valaki megtalálta a csomagot a személyzet tagjai közül, és kipakolhatta. Jegyzőkönyv nélkül azonban nagyon nehéz bármit elérni, így ez az elsődleges feladat minden esetben – szögezte le a szakértő a lapnak.

A berakodás a legrizikósabb

A Liszt Ferenc Nemzetközi Reptéren visszatérő problémát jelentenek a poggyászfosztogatás, a korábbi Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 444.hu szerint soron kívüli ellenőrzést is elrendelt a panaszok miatt. A repteret üzemeltető Budapest Airport szerint éves viszonylatban elenyésző a poggyászlopási esetek száma, a gépekről vagy a gépekig szállított csomagokat pedig szigorú biztonsági előírások mellett kezelik. Jó eséllyel nem is ezen az útvonalon, hanem a közvetlenül a repülőgépbe történő bepakolás közben történnek a lopások: több légitársaság is felügyelőkkel ellenőrizteti a rakodómunkások tevékenységét, de a raktér belsejében, feltornyozott bőröndök mögött nehéz nyomon követni minden mozdulatot. Külön kockázatot jelent, amikor helyhiány miatt az utastérből a raktérbe pakoltatják át a kézipoggyászokat, amiben sok esetben pénz, telefon, tablet is maradhat. 
Szerző
Frissítve: 2018.09.04. 11:20