Az utolsó pillanatban is drágult a fehérvári stadion

Publikálás dátuma
2018.09.04. 16:48

Fotó: NEMZETI SPORTKÖZPONTOK
A hiányosságok pótlására szólította fel a kivitelezőt az önkormányzat.
Immár hetedik alkalommal kellett módosítani a székesfehérvári Sóstói Stadion kivitelezésére megkötött szerződést. Annak érdekében ugyanis, hogy a beruházás teljesüljön és azt rendeltetésszerűen és biztonságosan lehessen használni, szükséges volt néhány egyéb munka elvégzése, ennek a közel 100 milliós költségét a tartalékkeret terhére számolták el – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent hirdetményből, a hírt az mfor.hu szúrta ki. A munkák a következő területeket érintették: – az MLSZ által megfogalmazott stadionbiztonsági követelményrendszernek három területen nem volt megfelelőség: a megtervezett kamerarendszer nem figyel egyes területeket, az MLSZ által használt informatikai hálózat nem volt kellően szétválasztva az általános informatikai hálózattól, valamint a jegyértékesítő rendszer elemeiben is változásra volt szükség. – a városi rendőrkapitányság is tett néhány észrevételt a rendezvények biztonságosabb lebonyolítása érdekében. – és egyéb hibák is voltak a kiviteli tervekben, például ki kell alakítani még a konyhai oltórendszert, vagy a díszletvilágítás áttervezése miatt többlet lámpatesteket kell beszerezni. Ezek miatt a nettó 13,519 milliárd forintos szerződéses érték 13,614 milliárdra emelkedett. Eredetileg 12,6 milliárd forintra kötötte meg a szerződést a városi önkormányzat a Strabag-MML, Strabag Építő, valamint a Belfry PE Kft. triójával. A stadiont augusztus 30-án kellett volna készre jelentenie a kivitelezőnek, ezt azonban az önkormányzat nem fogadta el és a hiányosságok pótlására szólította fel a kivitelezőt.
Szerző
Frissítve: 2018.09.04. 17:19

Luxus lett a fővárosi oktatás - Ennyit kell dolgozni egy pesti albérletért

Publikálás dátuma
2018.09.04. 16:09
Illusztráció
Fotó: Tóth Gergő / Népszava
A közép-európai fővárosok közül Budapesten kerül a legnagyobb erőfeszítésbe lakhatáshoz jutnia egy diáknak.
A budapesti albérletárak robbanásszerű emelkedése ismét felhívta a figyelmet az egyetemi tanulással járó költségekre - írja a Pénzcentrum.hu. A költségek fedezéséből nem csak a szülők, de maguk a diákok is kiveszik részüket: legtöbben diákmunkát vállalva biztosítják megélhetésüket
Budapest és a környező országok fővárosainak albérletárait hasonlították össze a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. megbízásából készült kutatás során. Azt számolták ki, hány órát kell dolgoznia egy egyetemistának ahhoz, hogy fedezni tudja a lakhatást egy garzonban.
A kutatásban legalább 25 négyzetméteres, egyszobás, 1-4. emeleti, bútorozott garzonlakások árait hasonlították össze Budapesten, Bukarestben, Pozsonyban, Prágában, Varsóban és Bécsben. Keresetként a legtipikusabbnak vélt diákmunkát vették alapul, vagyis a helyi gyorséttermi munkabérrel számoltak.
A felmérésből kiderült, a legtöbbet Budapesten kell dolgoznia egy egyetemistának pusztán a lakhatásért: 179 munkaórát.

Ezt követi a sorban Varsó, ahol 175 órányi, illetve Prága, ahol 163 munkaórából jön ki egyedül egy egyszobás lakás. Az átlagban legdrágábban albérletet kínáló Bécsben kell ellenben a legkevesebbet, mindössze havi 97 órát dolgozni egy garzonért, minthogy ott jóval magasabbak a fizetések.
Bár éppen a magas albérletárak miatt, meglehetősen ritka, hogy egy egyetemista valóban egyedül vegyen ki egy lakást, az adatok így is mutatják, milyen nehézségek állnak a Budapesten tanulni vágyó fiatalok útjában.
(Infogram: Pénzcentrum.hu)
Szerző
Frissítve: 2018.09.04. 16:10

Nem tudott megegyezni hitelezőivel az Ikarus Egyedi

Publikálás dátuma
2018.09.04. 15:34

Fotó: Balogh Zoltán / MTI
A vállalat közlése szerint Mészáros Csaba felajánlotta 99 százalékos tulajdonrészét, de az MKB nem fogadta el a javaslatot.
Nem sikerült megegyezni a hitelezőkkel a keddi beszállítói és hitelezői fórumon, az Ikarus Egyedi Kft. buszgyártása ezért veszélybe került – közölte a vállalat kedden az MTI-vel. Azt írták, Mészáros Csaba főtulajdonos fölajánlotta a hitelezőknek 99 százalékos tulajdonrészét, de az MKB Bank mint a legnagyobb hitelnyújtó nem fogadta el a javaslatot. Hozzátették: felszámolási eljárás esetén nem biztosítható, hogy a beszállítók hozzájutnak a követeléseikhez, a termelés megszűnése pedig veszélyezteti a már átadott járművek szervizhátterét és az onkológiai szűrőbuszok legyártását. A közlemény szerint a tárgyalások sikertelensége veszélyezteti a társaság vagyonának, termelőeszközeinek, készleteinek és tudásának egyben tartását, amit a kormány a stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítéssel támogatott. Buszgyártásra továbbra is szükség van Magyarországon, az Ikarus Egyedi Kft. pedig megbízható szereplőként tudna ebben részt vállalni – tették hozzá. Az Ikarus Egyedi Kft. augusztusban közölte, hogy 2025. szeptember 31-ig visszafizeti összes adósságát, amennyiben folytathatja a buszgyártást, ezért megegyezést ajánlott a hitelezőknek. Csődvédelemért július 9-én folyamodtak, a kormánytól pedig a stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítést kérték, aminek az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) másnap eleget tett.
Szerző
Témák
Ikarus