433 milliós támogatást költött el amatőrnek tűnő kisfilmekre a CÖF

Publikálás dátuma
2018.09.10 18:23

Fotó: Népszava
Csak pereskedés révén derült ki, hogy a Civil Összefogás Fórum mire költötte az MVM-től kapott százmilliókat. Készüljenek fel: parádés filmbemutató következik.
Egy év és több per után derült ki, hogyan használta fel a Magyar Villamos Művektől kapott 508 millió forintot a kormányközeli Civil Összefogás Fórum - írja az Átlátszó.  
Az oknyomozó portál felidézi az információkért folytatott jogi harcot, ami azzal zárult, hogy az MVM iratbetekintést ajánlott fel nekik; így így végül bírósági tárgyalás és ítélet nélkül sikerült megtudniuk, hogy mire költötték a CÖF-ösök a több mint félmilliárd forintot.
A dokumentumokból kiderült, hogy összesen négy darab, a szervezet tevékenységét bemutató kisfilmre ment el a támogatás zöme: a civil szervezet 433 millió forintot költött a nem egészen 9 percnyi filmanyag legyártására és a TV2-csoportnál történő bemutatására, a filmeket pedig a Magnus Studio Kft. készítette el. A filmek 500 millióba kerültek, a különbözetet pedig a CÖF „saját erőből” fedezte.
A Magnus Studio Kft. a fideszes médiabirodalom egy viszonylag új, de rendkívül sikeres tagja: egyre több közpénzes megbízást kap, ennek eredményeképpen pedig tavaly már 7,2 milliárd forint árbevételt ért el. Idén 3,8 milliárd forint landolt a cégnél a választás előtti kormánykampányokból. Most kiderült, hogy a Fidesz kedvenc civiljeitől is beszedtek félmilliárdot, és ebből 433 millió forint volt az MVM-pénz – írja az Átlátszó.
A CÖF-beszámolóhoz csatolt teljesítési igazolások szerint a kisfilmeket 2017. április 12. és június 16. között sugározta a TV2-csoport több csatornája, összesen 350 alkalommal. És most következzenek maguk az alkotások:
Illetve, készítettek egy összefoglaló videót is, amiben köszönetet mondanak az MVM-nek a támogatásért.
A cikk megjelenése után a CÖF-CÖKA-Alapítvány közleményt küldött az MTI-nek, csakhogy ebben nem a felhasznált támogatásokkal foglalkoznak, hanem a baloldali EP-képviselőket támadják a Sargentini-jelentés kapcsán:
„A kufárok ismét piacolnak! Baloldalinak beöltözött megélhetési magyar képviselők saját haszonszerzésüket fontosabbnak tartják Kölcsey örökbecsű mondásánál: "A haza minden előtt!". Az erkölcs által evidensnek tartott válasz a Sargentini- jelentésre a határozott nem. A magyar adófizető választópolgárok túlnyomó többsége ezt a reakciót várja el minden EP képviselőnktől. Aki ezt megtagadja, szembemegy a nemzeti összetartás és összetartozás követelményével, és számíthat saját lelkiismeretének összeroppanásával is.  A magyarok 2019-ben az EP választások során nem fogják tolerálni a kettős mércét és hazánk megalázását. Az áruló képviselők szindikátusi szerződése Soros Györggyel nem mást, mint Júdást juttatja eszünkbe” - áll a közleményben. 

Telitalálat az ötös lottón: valaki csaknem 4,2 milliárddal lett gazdagabb

Publikálás dátuma
2019.04.20 19:49
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
A mostani összeg a játék történetének harmadik legnagyobb főnyereménye. Mutatjuk a nyerőszámokat.
Telitalálatos szelvényre bukkantak az ötös lottó 16. heti számsorsolásán, a nyertes 4 milliárd 194 millió 319 ezer 530 forinttal gazdagodott – közölte a Szerencsejáték Zrt. szombaton. A nyerőszámok: 14 (tizennégy), 21 (huszonegy), 53 (ötvenhárom), 60 (hatvan), 90 (kilencven). Nyeremények: 5 találatos szelvény 1 darab volt; nyereménye 4.194.319.530 forint; 4 találatos szelvény 50 darab, nyereményük egyenként 1.732.680 forint; 3 találatos szelvény 4097 darab, nyereményük egyenként 22.555 forint; 2 találatos szelvény 123.044 darab, nyereményük egyenként 1645 forint. A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a mostani összeg a játék történetének harmadik legnagyobb főnyereménye: 2003-ban egy ötös lottózó 5,092 milliárd forintot vihetett haza, majd 2015-ben egy másik szerencsés 5,049 milliárdot. A 2003-as győztes szelvényt az eddigi leghosszabb halmozódás előzte meg: 38 héten keresztül nem volt telitalálat. A Szerencsejáték Zrt. közleményében emlékeztetett arra, hogy korábban az ötös lottó heti számhúzásait havi rendszerességgel tárgynyeremény-sorsolás kísérte. Az 1957-től a hatvanas évek végéig tartó időszakban a legnagyobb értékű nyereménynek az öröklakás számított. Akkor összesen 505 lakást és 224 családi házat, üdülőt sorsoltak ki. Magyarország „legszerencsésebb nyaralótelepe” 1963-ban Balatonalmádiban volt, ahol minden tulajdonos a lottón nyerte az ingatlanát. A győztesek nem egyszer azt pingálták az üdülő táblájára: „nyer-telek”.
Szerző
Frissítve: 2019.04.20 20:37

Agymosó reklámokkal népszerűsítik az Origót a TV2-n

Publikálás dátuma
2019.04.20 16:03
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
Más hirdetésekben bukkan fel a kormánypárti portált népszerűsítő képsor, a szintén a kabinethez közel álló hírcsatorna reklámjaiban.
Kevesebb mint egy másodpercig látható az Origo hirdetése az TV2 reklámblokkjaiban, ráadásul az is más hirdetésekbe ágyazva – szúrta ki a 444.hu egyik olvasója. Az ügy miatt a Momentum a Nemzetközi Média és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) fordult, mivel úgy gondolják, hogy a tizedmásodpercekben mérhető reklám manipulatívan hathat a nézőkre.
A reklámtörvény valóban tiltja a tudatosan nem észlelhető reklámokat, a 2008. évi XLVIII. törvényben így definiálják: „olyan reklám, amelynek közzétételekor – az időtartam rövidsége vagy más ok következtében – a reklám címzettjére lélektani értelemben a tudatos észleléshez szükséges ingerküszöbnél kisebb erősségű látvány, hang- vagy egyéb hatás keltette inger hat”. 
Kérdés, hogy az NMHH, ami egyszer már jóváhagyta a TV2 hasonló – az MVM paksi atomerőművet propagáló - villantós reklámját, mit tesz ebben az esetben. A médiahatóság korábbi érvelése az volt, hogy a nézők tudatosan észlelték az MVM reklámszpotját, és jelentették be, tehát nem lehet szó tudat alatti észlelésről. Csakhogy a reklámtörvény a lélektani értelemben vett észlelést említi, ami nem csupán a villanás felismerését jelenti, de az is, ahogyan reagálunk a reklámra, ahogyan viszonyulunk hozzá. Egy 15-30 perces reklámról el tudjuk dönteni, hogy tetszik vagy sem, érdekes vagy érdektelen számunkra, de egy mosóporhirdetés közben felvillantott logóhoz, szlogenhez nem lehet ugyanígy viszonyulni.
A sors fintora, hogy 2014-ben az akkor még nem kormányhoz közeli Origo Tech rovata fejtette ki részletesen, mit lehet és érdemes elrejteni egy videó 25. képkockájában
Frissítve: 2019.04.20 16:12