Az elmúlt hetekben sok találgatás övezte a Ferrari istálló jövő évi pilótafelállását, hol arról cikkeztek, hogy Leclerc érkezezik, hol pedig arról, hogy Räikkönen marad. Tegnap végre tiszta vizet öntöttek a pohárba.
A Ferrari kedd délelőtt jelentette be, hogy nem hosszabbít szerződést a 38 éves Räikkönennel, aki az eddigi utolsó egyéni vb-címet nyerte 11 évvel ezelőtt a Ferrarinak. A finn rövid idővel ezután a saját Instagram-oldalán írt bejegyzést arról, hogy a következő két idényben visszatér a Sauberhez, ahol Forma-1-es pályafutása indult még 2001-ben.
Räikkönen – aki napra pontosan öt évvel ezelőtt írt alá az olaszokhoz – 2014-ben tért vissza a Ferrarihoz, amelyben 2007 és 2009 között is versenyzett. A finn sztár 2001 óta 285 Forma-1-es versenyt teljesített, és bár 2010-ben és 2011-ben ralizott, az F1-ben eltöltött csaknem 16 év alatt 20 futamgyőzelmet aratott, 100 alkalommal állt dobogón és 18-szor rajtolhatott a pole pozícióból.
Legutóbb másfél hete, a monzai Olasz Nagydíjon startolt az első rajtkockából, az időmérő edzésen megfutott 1:19.119 perces ideje pedig a Forma-1 történetének valaha volt leggyorsabb köre lett. Ezt követően a Ferrari szurkolói több mint 80 ezer aláírást gyűjtöttek össze az interneten, hogy meggyőzzék a csapat vezetőit arról, érdemes megtartaniuk a mezőny korelnökét. Mint utóbb kiderült, hiába tették.
Räikkönen bejelentését követően a Ferrari újabb hírrel állt elő, mely szerint a finn helyére saját nevelésű versenyzőjét, a tavalyi Forma-2-es bajnok Charles Leclercet ülteti, aki így csapattársa lesz a négyszeres világbajnok német Sebastian Vettelnek.
A finn helyére érkező 20 éves Leclerc Twitter-fiókján osztotta meg érzéseit a szerződésével kapcsolatban. „Az álmok valóra válnak, a 2019-es F1-es bajnokságban a Ferrari versenyzője leszek. Örökké hálás leszek a lehetőségért. Keményebben fogok dolgozni, mint valaha, nehogy csalódást okozzak. Azonban először itt egy szezon, amit be kell fejeznem egy bámulatos csapattal, akik megadták nekem a lehetőséget, hogy harcoljak és megmutassam a bennem rejlő potenciált. Hajrá Sauber!" – írta Leclerc, aki a Ferrari történetének második legfiatalabb pilótája lesz.
Leclerc édesapja, Hervé szintén autóversenyző volt, a '80-as években a Forma-3-ban versenyzett. Charles-t négyévesen fertőzte meg a sport hangulata, és nem sokra rá már a család régi barátjának, Philippe Bianchinak a gokartpályáján rótta a köröket. Mentora a legjobb barátja, a nála nyolc évvel idősebb Jules Bianchi lett, aki szintén eljutott az F1-ig, ám 2014-ben a Japán Nagydíjon halálos balesetet szenvedett. Luca di Montezemolo, a Ferrari akkora elnöke azóta már elismerte, a következő szezonban jó eséllyel ő kapta volna Räikkönen autóját.
Leclerc hétévesen kezdett el versenyezni, és egyre jobb eredményeket ért el. 2010-ben úgy nézett ki, hogy anyagi okok miatt abba kell hagynia a versenyzést, ám mentora közbenjárásával az FIA jelenlegi elnökének fia, Nicolas Todt felkarolta a monacói fiatalt. Bianchi halála évében kezdett el Charles is együléses versenyautókkal versenyezni. Nagyobb ismertséget a 2016-os idényben vívott ki magának, amikor a GP3-as bajnokságot megnyerte. Ebben az évben lett a Ferrari utánpótláscsapatának tagja, ennek részeként fejlesztő- és tesztpilótai feladatokat kapott az olaszok motorjait használó Haas- és Sauber-csapatnál, ezek előfeltételeként a Scuderia 2014-es autóját is vezethette Fioranóban.
Leclerc a tavalyi F2-es bajnoki diadala után az idei évben a Saubernél kapott lehetőséget, s az előzetes várakozásokat túllépve 14 futamon 13 pontot szerzett a mezőny egyik leggyengébb autójával.
Ferrari: Sebastian Vettel, Charles Leclerc
Red Bull: Max Verstappen, Pierre Gasly
Renault: Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo
Haas: ?, ?
McLaren: Carlos Sainz, Lando Norris
Force India: ?,?
Toro Rosso: ?,?
Sauber: Kimi Räikkönen, ?
Williams: ?,?