Sebastian Vettel;Forma-1;Szingapúri Nagydíj;

2018-09-13 14:43:56

Vettelnek Szingapúrban muszáj sikerre váltania az esélyt

A hétvégén a sportág történetének első villanyfényes nagydíjhelyszínén az idei 15. versennyel, Szingapúrban folytatódik a 2018-as Forma–1-es világbajnokság.

A Marina-öbölben található szingapúri aszfaltcsík különleges helyszín.

A versenynaptár részeként 2008 óta töretlen népszerűségnek örvendő pálya a valaha volt első mesterséges fényviszonyok közepette rendezett vb-futam otthona, amely igencsak próbára teszi a pilótákat: 23 kanyar, kevés egyenes és szűkös, városi pályákra jellemző vonalvezetés jellemzi, rendszeresek a balesetek, melyek miatt a 61 kör teljesítése szinte mindig kitölti a két órás időlimitet. Az ázsiai országban egymáson kívül a pokoli hőséggel is megküzdenek a vezetők, a forróság a helyi idő szerint vasárnap 21.10-kor (a magyar nézők számára 14.10-kor, tv: M4 Sport) kezdődő száguldás idején akár 60 celsiust is jelenthet a pilótafülképen. 

Talán nem véletlen, hogy a fent leírt körülmények közepette az eddigi 10 alkalommal csakis világbajnokok jártak sikerrel: a ma is aktív versenyzők közül Sebastian Vettel négyszer (2011, 2012, 2013, 2015), Lewis Hamilton háromszor (2009, 2014, 2017), Fernando Alonso pedig kétszer (2008, 2010) nyert Szingapúrban, ahol 2016-ban a később bajnokként visszavonuló Nico Rosberg is győzött egyszer.

Abban mindenki egyetért, hogy az idén nincs még egy versenyző, akinek jobban kéne az újabb szingapúri siker Vettelnél. A Ferrari németje – habár a közvélekedés szerint a mezőny legerősebb autójában ül – az eddigi 14 állomáson 30 pontnyi lemaradást halmozott fel a szintén négyszeres világbajnok Lewis Hamilton mögött, ezért itt lenne a felzárkózás ideje. Szingapúr erre kiváló terep lehet, már ha a korábbi évek adataiból vagy a Mercedes csapatvezetőjének a véleményéből indulunk ki.

„A rövid egyenesek, a lassú, szűk kanyarok és a hepehupás aszfalt miatt Szingapúr az idény egyik legnehezebb terepe a Mercedes számára” – árulta el Toto Wolff, aki hozzátette: bár a körülmények ezúttal is a rivális olaszoknak kedvezhetnek, a mostanihoz hasonló szoros vb-küzdelemben értelmetlen jósolgatni.

Pláne, ha abból indulunk ki, hogy tavaly sem sokat ért a Ferrari-fölény: Vettelék az időmérőn súlyos tizedeket adtak a Mercedeseknek, a verseny rajtjánál azonban balesetbe keveredtek, így mindkét autójuk kiesett (végül az előzetesen kevésbé esélyesnek vélt Hamiltont intették le elsőként). 

Szingapúrban a rekordhosszúságú, 21 hétvégét számláló világbajnokság utolsó harmada kezdődik. Az éles helyzetekben időnként bizonytalan Vettelnek most szinte kötelező feladat győzelemre váltania az esélyét, máskülönben a vb hajrájában nem fogja tudni utolérni Lewis Hamiltont.