MÁV;karbantartás;lezárás;Déli pályaudvar;

2018-09-30 10:15:22

Pénzt és időt rabol utasaitól a MÁV a Déli lezárásával

Cserben hagyta utasait a vasúttársaság, mivel nem biztosított pótlóbusz-járatokat a Déli pályaudvar kéthetes lezárása alatt – állítja a Közlekedő Tömeg Egyesület. Egy kisebb menetrendi változással kezelhető lenne a helyzet.

Nem lesz pótlójárat október 4–17. között, amikor a MÁV karbantartási munkák miatt lezárja a Déli pályaudvart. Az eredetileg a Délibe tartó vonatok többsége így Kelenföldre fut be, ahonnan – pótlóbusz híján – csak a több száz méteres távolságban megálló 139-es és 140-es és 140A-s BKK-buszokkal lehet tovább utazni a pályaudvar felé.

Mindez komoly idő -és anyagi veszteséget jelenthet azok számára, akik a Déli környékén dolgoznak, és eddig csak vonatbérlettel közelítették meg munkahelyüket:

Az egyesület ezért javasolja, hogy a Déli pályaudvart is érintő 139-es és 140-es buszcsalád mindkét irányban térjen be Kelenföld vasútállomáshoz– a MÁV-hoz is eljuttatott tervük állítólag legfeljebb 2 millió forintjába kerül az érintett közlekedési vállalatoknak, és a közlekedés rendjét csak minimálisan változtatná meg. 

Az A KTE szerint emellett a karbantartás két hetében biztosítani kellene az érintett szakaszra szóló vasúti jegyek és bérletek elfogadását a 139-es és 140-es buszok járatain, hogy a vonatok utasai többletköltség nélkül vehessék igénybe a pótló járatokat.

A MÁV honlapján valóban csak az említett BKK-buszokat ajánlja fel opcióként a lezárás idejére. Megkérdeztük a társaságot, hogy:

figyelembe veszik az egyesület menetrend-módosító javaslatait,

miért nem biztosítasnak pótlóbuszt a kérdéses időszakra,

érvényesítenék a vonatjegyeket és bérleteket a BKK-buszokon is,

Mennyibe kerülne a pótlóbuszok bevonása illetve a menetrend-módosítás?

Ha érkezik válasz levelünkre, frissítjük cikkünket.