Sebastian Vettel;Forma-1;Lewis Hamilton;

2018-10-05 20:04:53

F1: fölényben a Mercedes Szuzukában is

Lewis Hamilton jelentős, nyolc tizedmásodperces előnnyel nyerte a második szabadedzést Szuzukában, miközben a Ferrari gumihólyagosodással szenvedett.

Nyomasztó volt a Mercedes fölénye a Japán Nagydíj nyitónapján: Lewis Hamilton még saját csapattársát, Valtteri Bottast is utcahosszal előzte meg, aki egy hete Szocsiban átadta a győzelmet a négyszeres világbajnoknak. A bokszutcában eközben még mindig beszédtémát szolgáltat az eset.

„A Forma-1 egy csapatsport – reagált Hamilton. – Évekkel ezelőtt Rubens Barrichellónak el kellett engednie Michael Schumachert. Sajnáltam, de versenyzőként tudom, hogy milyen a bajnoki címért harcolni. Más sportokkal ellentétben a Forma-1-ben két bajnokság fut párhuzamosan, ez pedig akaratlanul is konfliktusokhoz vezet. A csapat meg akarja nyerni a bajnokságot, de ezzel együtt nem akarja egyik pilótát sem előnybe helyezni. Ez azonban lehetetlen feladat” – magyarázta a brit, aki a péntek délutáni edzésen nyolc tizedmásodperccel előzte meg a vb-pontversenyben őt üldöző Sebastian Vettelt.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke viszont úgy sejti, a Ferrari letekert motorral autózta ezt az időeredményt. „A köridő hízelgő ránk nézve, de meglátjuk majd az időmérőt. A reggeli edzésen szinte mindenhol gyorsabbak voltak nálunk, de akkor lágyabb gumival mentek. Délután azonos abroncson voltunk, s úgy tűnt, egy kicsi előnyre szert teszünk az egyenesekben. Ezen a téren viszont kétlem, hogy a Ferrari megmutatta volna valós erejét. Az S-kanyarokban gyorsabbak nálunk, a pálya többi részén pedig még úgy is fej-fej mellett vagyunk, hogy a köridők ennél sokkal nagyobb különbséget mutatnak” – mondta Wolff, akinek teóriáját Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is tagadta.

Az osztrák csapatvezető eközben óvatos marad a világbajnoki harcot illetően is. Lewis Hamilton előnye 50 pontos a bajnokságban, mégis hangsúlyozza, nem szabad hátradőlni, hiszen a sportág történelmében láttunk már nagy fordításokat. „Lewis 45 pontnak megfelelő előnnyel rendelkezett két versennyel a vége előtt 2007-ben, mégis egyetlen ponttal elveszítette a bajnoki címet. Messze vagyunk attól, hogy a zsebben érezzük” – említette Hamilton emlékezetes első szezonját, amelynek a végén a ferraris, Kimi Raikkönen fosztotta meg a végső sikertől.

Visszakanyarodva a Japán Nagydíjra, azt egyelőre nehéz megjósolni, mekkora lehet a különbség a Ferrari és a Mercedes versenytempója között, az azonban bizonyos, hogy Vetteléknek a gumik hólyagosodása fejtörést fog okozni, ugyanis az istálló mindkét autóján megjelent a probléma, ami Monza óta kísérti a maranellóiakat.

A gumik terén ráadásul a Ferrari kockázatos játszmát választott Szuzukára, hiszen a pilóták az egész hétvégén mindössze egyetlen szett közepes és két szett puha szettből gazdálkodnak, miközben szuperlágyból tíz-tíz garnitúrát táraztak be. Azzal vélhetően nem számoltak, hogy az SF71H szokatlanul agresszívan fog viselkedni a gumikkal, márpedig pontosan ez történt.