Ügyészségi per indult egy fővárosi utazási iroda ellen, mivel az utasok számára teljesen előnytelen, sőt, a vádhatóság szerint tisztességtelen pontokat is felvettek szerződési feltételeik közé. Az egyik ilyen kitétel volt, hogy
ha az utas közvetítőnél fizeti be az út előlegét, és a közvetítő késik az összeg tovább utalásával, akkor a befizető bukja a kiválasztott utat, a befizetett előleget, sőt, bánatpénzt is kell fizessen a meghiúsult üzlet miatt.
A szerződés papírforma szerint arra is kitért, hogy az utas minden pont tartalmába beleszólhat – ami kizárta, hogy a károsult később tisztességtelenségre hivatkozva támadhassa a megállapodást.
Sőt, az utazási iroda azt is kikötötte, hogy az utasok kizárólag melyik bíróság előtt indíthatnak pert.
Az ezektől távolabb élő utasok számára a bíróság előtt való megjelenéssel járó nehézségek olyan terhet jelenthetnek, ami miatt a bírósághoz való fordulás lehetőségéről egyszerűen le is mondhatnak - írja a vádhatóság.
A főügyészség keresetében azt kérte a Fővárosi Törvényszéktől, hogy állapítsa meg ezeknek a feltételeknek az érvénytelenségét, és kötelezze az utazási irodát arra, hogy az ítéletről közleményben tájékoztasson minden fogyasztót.