Csak a csapat vállalta el az új diósgyőri stadion üzemeltetését

Publikálás dátuma
2018.11.22. 16:58

Fotó: DIOSGYORISTADION.HU
Az ajánlat csak az újabb próbálkozásra futott be, ezt gyorsan el is fogadták.
Első próbálkozásra senki sem nyújtott be ajánlatot a 13 milliárdért épített új diósgyőri stadion üzemeltetésére – írja a 444.hu. A portál szerint az újabb kísérletre végre befutott egy ajánlat, ezt gyorsan el is fogadták: a diósgyőri focicsapatot működtető cég lesz a stadion üzemeltetője is. Mint írják, a klub évek óta burtális mínuszt termel, annak ellenére, hogy az MLSZ és állami vállalatok öntik a pénzt a magyar fociba. Tavaly csak úgy tudták átfordítani pluszba az üzemi eredményt, hogy a többségi tulajdonos Leisztinger Tamás és a kisebbségi tulajdonos miskolci önkormányzat is mélyen a zsebébe nyúlt. És erre tett javaslatot a többségi tulajdonos most is: 900 millió forintos tőkeemelést javasoltak, amibe 700 milliót adna Leisztinger cége, 200 milliót az önkormányzat. Kriza Ákos polgármester elutasította a kezdeményezést, arra hivatkozva, hogy „feneketlen kútba nem lehet közpénzeket dobálni”.
Szerző

Lemondtak róla, de ismét F1-es pilóta lesz

Publikálás dátuma
2018.11.22. 15:47

Fotó: FLORENT GOODEN / AFP
Robert Kubica nyolc éve súlyos rali-baleset szenvedett, s majdnem meghalt. Jövőre azonban a Williams pilótája lesz.
Az elmúlt hetekben rebesgették, kedden már biztosnak tűnt, csütörtökön pedig valósággá vált, hogy Robert Kubica nyolc év kihagyás után visszatér a száguldó cirkuszba, ugyanis a 33 éves lengyel pilóta vezetheti a Williams egyik autóját a 2019-ben.
Kubica 2006 nyarán debütált a Forma-1-ben, Jacques Villeneuve helyére ült be a Hungaroringen. Első futamán hetedik lett, mindez két pontot ért volna, ha a Sauber-BMW-t utólag nem zárták volna ki a versenyből. Két versenyhétvégével később Monzában már a dobogó harmadik fokára állhatott, s ennek is köszönhetően 2007-re szerződést kapott a Saubernél. Szezonjának legemlékezetesebb pillanata a kanadai horrorbalesete volt, ugyanakkor csodával határos módon szinte sértetlenül szedték ki darabokra hullott autójából.
Balesete miatt csupán egyetlen futamot kellett kihagynia, majd 2018-ban három dobogós hétvége után elsőként intették le Kanadában. Később még háromszor állhatott fel a pódiumra, s végül negyedikként zárta az évet. Kubica 2009-ben az elgyengülő BMW-vel esélytelen volt, ám a Renault így is látott benne fantáziát, s szerződtette a Ferrarihoz távozó Fernando Alonso helyére. Két dobogót összehozott a bajnokságban, majd 2011. február elején a leggyorsabb volt az első valenciai teszten. Mint utóbb kiderült, ekkor már előszerződése volt a Ferrarival, ám mint tudjuk, sosem lett a maranellóiak pilótája.
Pár nappal a valenciai tesztelés után egy kisebb olaszországi raliversenyen indult hobbiból, ahol súlyos balesetet szenvedett. Kubicáért helikopter jött, de annyi vért vesztett, hogy a kórházban szinte lemondtak róla. „Szóljanak a srác szüleinek” – reagált állítólag orvosa, amikor felmérte az állapotát.
A pilóta életét megmentették, ám úgy tűnt, jobb karját amputálni kell. Ha bárki más feküdt volna a műtőasztalon, bizonyosan megtették volna, ám végül karja ugyan helyrehozhatatlanul roncsolódott, megmenekült.
Hosszú rehabilitáció után elindult raliversenyeken, majd 2017-ben elhatározta, visszaküzdi magát a királykategóriába. Fizikálisan kiváló állapotba került, majd váratlanul megkapta az F1-es lehetőséget ex-csapatától, a Renault-tól. A francia csapat túl nagy kockázatot látott a lengyelben, aki később a Williamsnél próbálkozott. Már-már úgy tűnt, visszatérhet a száguldó cirkuszba, de az istálló az utolsó pillanatban Szergej Szirotkint szerződtette helyette. Kubica tesztpilóta státuszban maradhatott a Williamsnél, s noha jobb karja, illetve keze a kormány mögött inkább csak biztosításra alkalmas, így is jobb eredményeket hozott, mint Szirotkin.
Renault pilótaként a baleset előtt
Fotó: JAVIER SORIANO / AFP
Kubica helyzetét nagyban javította az is, hogy a csapat rendkívül gyenge eredményei miatt az orosz pilóta szponzorai a jövőben máshová vinnék eurómillióikat. „Nem folytatjuk a munkát a Williams Martini Racing csapattal a Forma-1-ben. A szezon kezdetén kellemetlen meglepetésben volt részünk a csapat teljesítményét illetően, és az autó fejlődési üteme sem volt elég magas” – nyilatkozta Boris Rotenberg, az SMP Racing vezetője.
A Williamstől az idény végeztél távozik a Martini és a Stroll-család is, így a vezetőknek máshonnan kell pótolniuk kieső bevételeiket. Szirotkin idén 15-17 millió eurós pluszt hozott az istállónak, Kubica pedig annak ellenére lett befutó, hogy a lengyel olajvállalat, a PKN Orlen „csupán” 10 millióval támogatja meg pártfogoltját.
„Mindenkinek köszönettel tartozom, aki mellettem volt és segített az életem ezen nehéz időszakában. Rendkívül nagy küzdelem volt a Forma-1-be történő visszatérés, azonban ami az elején szinte lehetetlennek tűnt, most újra lehetségessé vált – kezdte Kubica, majd azt is megosztotta, mit vár a visszatéréstől. „Eddigi életem egyik legnagyobb teljesítményeként gondolok a visszatérésre, s biztos vagyok abban, hogy kemény munkával és elkötelezettséggel képesek leszünk arra motiválni a csapatot, hogy szép eredményeket érjünk el" – tett hozzá Kubica, akit állítólag a Ferrari egy hosszú távú fejlesztőversenyzői pozícióra szerződtetett volna. A lengyel azonban úgy döntött, a mezőny jelenlegi leggyengébb autójából próbálja kihozni a lehető legtöbbet.

Már csak egy hely kiadó

Kubica visszatéréséve már csak egyetlen kiadó hely maradt a 2019-es szezonra, hiszen a Force Indiától hiába nem érkezett még hivatalos megerősítés, szinte biztos, hogy Lance Stroll lesz Sergio Pérez csapattársa. Az egyetlen szabad hely így a Toro Rossónál vár gazdára, ahol Brendon Hartley jövője bizonytalan, így kérdéses, ki kap lehetőséget az ugyancsak visszatérő Danyiil Kvjat mellett.

Hosszú idő után tér vissza

Kubica 8 év, 4 hónap és 3 nap elteltével vezethet majd versenyben F1-es autót az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon, nála hosszabb időt kihagyva pedig csak négyen (Jan Lammers, Luca Badoer, Pete Lovely és André Pilette) tértek vissza a száguldó cirkuszba. Ők azonban mind beugró pilóták voltak, Kubicát viszont egy teljes szezonra alkalmazza majd a Williams.

Szerző

Hivatalos emléknapja lehet az Aranycsapatnak

Publikálás dátuma
2018.11.22. 14:52

Fotó: Erky-Nagy Tibor / Fortepan
Május 23. lehet az Országgyűlés által is jóváhagyott emléknap.
Az 1954. május 23-án játszott és 7-1-es hazai győzelemmel zárult Magyarország–Anglia labdarúgó-mérkőzés 65. évfordulója lehet először a legendás Aranycsapat hivatalos, Országgyűlés által is jóváhagyott emléknapja. Lomnici Zoltán, az Aranycsapat Emlékév Testület elnöke a csütörtöki bejelentésnél elmondta: az eredetileg – az 1953-ban, a Wembley Stadionban 6-3-as magyar sikerrel zárult összecsapás évfordulójára – tervezett november 25. azért nem válhat hivatalos emléknappá, mert ezt a dátumot 2012-ben a Szovjetunióba hurcolt magyar politikai rabok és kényszermunkások emléknapjává nyilvánították, így nemzeti gyásznap.
Szerző