Volánbusz;túlóra;

- Közlekedési dolgozók: tényleges életveszélyt jelent a kormány elképzelése

A közlekedési vállalatok dolgozói már így is napi 11-12 órát töltenek a munkahelyükön.

A közlekedési dolgozók, többek között a Volán társaságok járművezetői is kiakadtak a fideszes törvénymódosítási javaslat miatt, miszerint nemcsak a munkaidő-keretet növelné meg a kormány 3 évre, hanem lehetőséget adna a munkaadóknak arra, hogy a mostani 250 - kollektív szerződés szerint legfeljebb 300 órányi túlórát 400 órányira emeljék.

Ez embertelen és a közlekedési ágazatban egyenesen életveszélyes is, hangsúlyozzák a sofőrök, akik így is túlterheltek, és minél fáradtabbak, annál inkább kopik az éberségük.

A Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke, Baranyai Zoltán leszögezte: a közúti közösségi közlekedésben foglalkoztatott autóbuszvezetők szinte minden cégnél már eddig is évi 300 órát túlórázhatnak a kollektív szerződések alapján. Ennél többet nem akarnak, hiszen ezen felül még így is átlagosan havi 30-40 óra pluszt töltenek a munkahelyen. Így összesen átlagosan napi 9 órát dolgoznak, ami valójában 11-12 óra jelenlét a munkahelyen. Ez az idő jövőre tovább nőne, amennyiben a parlament elfogadná az ominózus tervezetet.

Gruevszki bevándorlásellenes politikus, így a szövetségünk – mondta a közrádióban Orbán Viktor, majd a menekültügyi hatóságokra tolta a macedón politikus ügyét. Amit a befogadást kritizálókról mondott, az magában is félelmes volt.