Tudomány;NASA;földönkívüli élet;

2018-12-05 21:40:01

Egy NASA-tudós szerint lehet, hogy észre sem vesszük a földönkívüliek jelzéseit

Egy, a NASA-nak dolgozó asztrofizikus szerint nem a modern emberi technológiához hasonló jelek után kellene kutatni, mert így lehet, hogy nem érzékelik a kutatók a magasabb fejlettségi szintű nyomokat.

Silvano P. Colombano tanulmánya az intelligens földönkívüli életformák után kutató SETI (Search for Extraterrestial Intelligence) jövőbeni munkásságával kapcsolatos ajánlásokat fogalmazza meg. Ennek értelmében a tudósoknak új felvetéseket is figyelembe kellene venniük, mert a földönkívüli élettel kapcsolatos sejtések pontatlanok vagy akár hibásak is lehetnek - írta a hvg.hu.

Úgy tartják például, hogy az életnek szénalapúnak kell lennie, de ez Colombano szerint teljesen abszurd. Semmi nem magyarázza ugyanis, hogy az intelligens lények csakis a jelenlegi elgondolásaink alapján működő organizmusok lehetnek. Ilyen az is, hogy a SETI tudósai szerint nagyon valószínűtlen, hogy bárki vagy bármi képes lenne fénysebességgel utazni, de Colombano tanulmánya szerint ezt is érdemes lenne felülvizsgálni.

A tudós szerint a SETI és az intelligens élet jeleit kereső csoportok hibáznak, hogy az emberi technológiához hasonló nyomok után kutatnak, mert így olyan dolgok elkerülhetik a figyelmüket, amelyek közelebb vihetnének minket a nagy kérdés megválaszolásához. Az asztrofizikus szerint lehet, hogy jeleket is hiába küldünk a világűrbe, nem biztos, hogy egy intelligens faj képes lehet annak megértésére.

A Földön a tudomány és technológia jelentősen csak mintegy 500 éve kezdett el fejlődni, ez csillagászati szempontból kifejezetten rövid időszak, ezért nagy az esély arra, hogy ha léteznek még értelmes civilizációk, azok sokkal fejlettebbek nálunk - olvasható a 24.hu-n.

Colombano megjegyzi az is, lehet, hogy a földönkívüliek már rég meglátogattak minket, vagy legalábbis próbáltak kapcsolatba lépni, de elképzelhető, hogy észre sem vettük a "hívásukat".