Úszóakadémia helyett Nemzeti Öttusa Központ épülhet 2 milliárdból Csillebércen

Publikálás dátuma
2018.12.06 07:54
Archív felvétel
Fotó: /
A jelek szerint valóban elbukta Hosszú Katinka az úttörőtábor helyére tervezett, nevével fémjelzett úszóakadémiát, és a sportberuházásokra átcsoportosított 1,9 milliárdnak az öttusázók örülhetnek.
Nemzeti Öttusa Központ (NÖK) épülhet a Csillebérci Szabadidő és Ifjúsági Központ területén, adta hírül az MTI. A Magyar Közlönyben szerdán megjelent kormányhatározatból kiderül, hogy a kormány egyetért a NÖK létrehozásával, és megbízta az emberi erőforrások miniszterét, hogy - Kásler Miklós emberminiszter bevonásával - vizsgálja meg a központ lehetséges helyszíneit, különös figyelemmel a csillebérci központ területére.
Az emberi erőforrások minisztere ezt követően - a kormányhatározat szerint - előterjesztést készít a NÖK létrehozása előkészítéséhez szükséges központi költségvetési források bemutatásával.
Tavaly decemberben még egy Hosszú Katinka nevével fémjelzett úszóakadémia létrehozásáról került előterjesztés a kormány elé, ami 7 milliárd forintból épülhetett volna meg a csillebérci úttörőtábor helyén. Ám nem sokkal később már az is felmerült, a háromszoros olimpiai bajnok körül kialakult bizonytalan helyzetet kezdi megelégelni a kormány, és így Hosszú bukhatja Csillebércet.
Aztán egész mostanáig már csak annyit lehetett tudni, hogy a kabinet egy határozattal 1,9 milliárd forintot átcsoportosított sportcélú ingatlanvásárlásokra és -beruházásokra az uniós pályázatokhoz szánt források keretéből. A részleteket titkosításra hivatkozva nem árulta el a kormány.
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) 2017-ben szerezte meg a csillebérci ingatlant 1,8 milliárd forintért, a Magyar Úttörők Szövetségétől és egy magáncégtől. A megállapodást tíz évre titkosította Czepek Gábor, a fejlesztési tárca államtitkára. Csillebérc tulajdonosváltását és a mostani átcsoportosítást a titkosításon túl az kapcsolja össze, hogy az MNV 2017-ben ugyanabból a költségvetési kalapból fedezte a vásárlást, ahová most az 1,9 milliárd forint került.
2018.12.06 07:54

Andy Vajna halála: körlevélben nyugtatják a TV2 dolgozóit

Publikálás dátuma
2019.01.22 06:00

Fotó: Népszava/
Könnyen lehet, hogy a filmproducer halála után a kormányközeli csatorna is Liszkay Gábor érdekeltségébe kerül. Egy forrásunk szerint ez a sors várhat a Rádió 1-re is.
A TV2 Csoport napi működése a továbbiakban is zavartalanul folyik tovább – a Népszava birtokába jutott belső email szerint ezzel a mondattal próbálta megnyugtatni Andy Vajna halálhíre után Dirk Gerkens, a csatorna vezérigazgatója a dolgozókat. A bizonytalanság érthető, a Népszava információi szerint Andy Vajna halától függetlenül is tulajdonosváltásra került volna sor a televíziónál, a tragédia pedig felgyorsíthatja a változásokat. Úgy tudjuk, Andy Vajna még a múlt héten is személyesen vett részt több üzleti tárgyaláson, erre a helyzetre azonban természetesen senki nem készült. Az kisebb meglepetés volt tavaly decemberben, hogy a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) megalakulásakor Andy Vajna két jelentős médiaérdekeltségét is megtarthatta, sem a TV2-őt, sem a Rádió 1-et nem kellett „felajánlania” Orbán Viktor egyik legfőbb bizalmasának, Liszkay Gábornak. Egy médiapiaci forrásunk szerint azonban ez már eleve csak egy ideiglenes helyzet volt, a háttérben már elkezdődött a tulajdonosváltás előkészítése. Mint azt a Népszava tavaly nyáron elsőként megírta, Orbán Viktor elégedetlen volt a csatorna működésével. A TV2-nek hiába adtak évek óta milliárdos nagyságrendű állami hirdetést, a csatornát működtető cég masszívan veszteséges volt, egyes forrásaink szerint azért, mert a nagy rivális RTL Klubhoz képest sokkal drágábban működött. A nagy tervekkel szerződtetett egykori RTL Klubos Dirk Gerkensnek a csatorna nézettségén sem sikerült jelentősen változtatnia, a TV2 nyomába sem ér riválisának. Az elmúlt években leginkább arról vált híressé, hogy egyes ellenzéki szereplőket személyesen is lejáratni próbáló anyagok sorozatával jelentkezett a híradója. (Amikor például összekeverték a hvg.hu lejáratni próbált újságíróját egy másik Gergely Zsófiával, 1,7 millió forintot kellett fizetniük.) Az még kérdés, hogy a csatorna végül a KESMA-hoz kerül-e, vagy „csak” egy kormányzati bizalmas tulajdonába. A csatornánál jelenleg, a cégadatok szerint 366-an dolgoznak, az éves bérköltség elérheti a 2,1 milliárd forintot. Ugyanígy új tulajdonosa lehet egy kormányzati forrásunk szerint a Rádió 1-nek is. Ez azért is érdekes lehet, mert informátorunk szerint Andy Vajna személyesen is többször megvédte a reggeli adás műsorvezetőit, akik olykor-olykor bírálták a kormányt és a Fideszt. „Ha új lesz a tulajdonos, akkor természetesen ez is megváltozhat” – mondta forrásunk, aki azt sem zárta ki, hogy Sebestyén Balázséknak esetleg új munkahely után kell nézniük.

Nem áll le a Filmalap

Nyitott kérdés még, hogy miként alakul a hazai filmfinanszírozás sorsa. Vajna ugyanis a nemzeti filmipar fejlesztéséért felelős kormánybiztos is volt és a Magyar Nemzeti Filmalap Zrt. egyik létrehozója. A Filmalap – amelynek jelenleg 201 munkavállalója  van – 2019-ben 10,8 milliárd forint felett rendelkezhet. A társaság lapunk érdeklődésére leszögezte, hogy a haláleset ellenére sem állnak le a forgatások és a fejlesztések.

2019.01.22 06:00
Frissítve: 2019.01.22 06:00

O1G - fújta a Momentum Polt Péter hivatala elé (videó)

Publikálás dátuma
2019.01.21 22:13
Cseh Katalin Momentum-tag graffitis akció közben
Fotó: Facebook/Momentum Mozgalom/
2019.01.21 22:13