Családokról kérdezték, de az interjú negyedében csak az ellenzéket szidta Novák Katalin

Publikálás dátuma
2019.01.02. 13:36

Fotó: Botár Gegely / kormany.hu
A színvonaltalan ellenzéki képviselők csak pólót húzni tudnak - mondta el az államtitkár a "családok évének" lezárulta kapcsán. Novák szerint a fröccsöntött műanyag motor egyébként magyar találmány.
A jelenlegi parlamenti ellenzék színvonala minden eddiginél alacsonyabb, soha nem volt ennyire destruktív és silány minőségű – nyilatkozta Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár a Magyar Hírlapnak. "Valóságshow-t játszanak az utcán, színészkednek és provokálnak, és méltatlan módon viselkednek" - sorolta az államtitkár, a rabszolgatörvény elleni, olykor tízezres tömeget megmozgató tüntetéssorozatra utalva. Szerinte mindez nem is a magyar embereknek, hanem a külföldi sajtónak szólt. Az ellenzéki képviselők pedig csak "szavakat skandálni, pólót húzni tudnak", mert hogy az otthongondozási díj emelését sem akarták olyannak megszavazni, amilyennek azt a Fidesz elképzelte: alamizsnaként, csak sérült gyerekek után, csak azok szüleinek.
Az ügyes alákérdezéseknek hála, Novák a családokról szóló interjú majd negyedében csak az ellenzéket szidhatta.
Novák egyébként a "családok évének" lezárulta kapcsán nyilatkozott. Ehhez kapcsolódó kijelentéseiből kiderül, ami eddig sem volt titok, hogy a kormány szemében csak a több generációs nagycsaládok igazán családok, illetve az olvasó megtudhatja az államtitkártól azt is, hogy a fröccsöntött műanyag motor magyar találmány. Az eredményekről azt mondta Novák: a családpolitika olyan mint a diófa; vagyis senkit ne ejtsen kétségbe, ha nem érzi a javulást, mert azt "győzni kell kivárni". Azzal kapcsolatban, hogy a nemzeti konzultáció családokkal kapcsolatos kérdőívei csak a kormánynak tetsző válaszokat engednek meg, Novák úgy nyilatkozott: "örülök neki, ha bármelyik kérdés egyértelműnek tűnik".
Szerző

Hússzor annyi rendőr volt az Orbán-ellenes flashmobon, mint tüntető

Publikálás dátuma
2019.01.02. 11:49

Fotó: Vajda József
A Párbeszéd által szervezett eseményre tíz aktivista ment el, miközben közel kétszáz rendőr vonult ki a Várba, a Karmelita kolostor környékére.
Óriási rendőrségi készültség mellett mindössze tízen tüntettek az ellen, hogy Orbán Viktor miniszterelnök az év elejétől felköltözött a Várba, a milliárdokért felújított Karmelita kolostorba. Bár a Párbeszéd és V. Naszályi Márta fővárosi képviselő által meghirdetett „Üdvözlet, elnök úr” című flashmobra A Facebookon előzetesen 189-en jelezték részvételüket, további kétezren pedig érdeklődtek az esemény iránt. Végül alig tíz aktivista jött fel a várba, hogy „Orbán, nem a tiéd a Vár!” és hasonló feliratokkal tiltakozzanak. A rendőrség jóval komolyabban vette a rendezvényt mint a tüntetők: mintegy kétszáz rendőr vette körül körül a Karmelita kolostort és a köztársasági elnök hivatalának otthont adó Sándor-palota épületét. A sajtótájékoztatóvá alakult tüntetésen V. Naszályi Márta elmondta: a miniszterelnök Várba költözése a kormány urizálásáról és a Horthy-rendszer restaurációjáról szól. Hiszen a török megszállás óta nem volt király a Várban, csak Horthy Miklós használta rezidenciájaként. V. Naszályi Márta szerint a Várnak nem volt szüksége arra, hogy itt kormányzati központ jöjjön létre, ellenkezőleg: Orbán próbálja a Várnegyed presztízsét magára húzni. „Minden felelős kormány arra törekszik, hogy a lemaradó, rozsdaövezetbeli városrészeket fejlessze, nem pedig azon ügyködik, hogy a legdrágább épületekbe maga költözzön be” - fogalmazott az ellenzéki képviselő.
A tüntetés időpontjában Orbán Viktor miniszterelnök még Brazíliában tartózkodhatott. A repülők útvonalát figyelő oldalak adatai szerint az Orbánt december 31-én Budapestről Brazíliavárosba reptető HA LKX lajstromszámú honvédségi Falcon Dassult luxus bizniszjet egyelőre nem szállt fel Dél-Amerikából.
Frissítve: 2019.01.02. 14:12

Nagyra nőttek az önkormányzati autóflották

Publikálás dátuma
2019.01.02. 10:00
12 millióért vették a jól felszerelt, bivalyerős Volvót Pécs fideszes vezetőjének, Páva Zsoltnak, aki kék lámpával is „felturbóz
Fotó: Facebook/Páva Zsolt
Több mint évi 155 millió forintért 207 kocsit üzemeltet a 23 megyei jogú város – tudta meg a Népszava. A folyton adóssággal küzdő Pécs luxus Volvója ma is kilóg a sorból.
November végén fordult lapunk közérdekű adatigényléssel a 23 megyei jogú város önkormányzatához, hogy megtudjuk, milyen és mekkora autóflottát tartanak fenn. Húsz település érdemben válaszolt, Sopron, Győr és Szombathely viszont közölte, nincs önkormányzati tulajdonú autójuk – arról pedig nem adtak tájékoztatást, hogy magának a polgármesteri hivatalnak, a városnak hány járműve van. A válaszokból kiderült, hogy a legtöbb önkormányzati autót Miskolc üzemelteti, a borsodi megyeszékhely saját flottája 25 tagú, a második legtöbb városi autó Szeged utcáin fut, míg a harmadik helyen Debrecen és Szekszárd osztozik 18-18 kocsival. A legszerényebb ebből a szempontból elvileg Kecskemét, ahol csak egy autó önkormányzati, gyanítható persze, hogy a többi a hivatal tulajdonában van. A legrégebbi autó miskolci, az 1997-es Opel Corsa már jó néhány hivatali dolgozót kiszolgált, hat megyei jogú város viszont az idén is vásárolt vagy lízingelt új kocsit. A legnépszerűbb márka a legnagyobb vidéki városokban a Volkswagen. Ebből 41, a második legnépszerűbb Skodából 30, Suzukiból 24 szolgál az érintett városokban. Hondából, Hyundaiból, Audiból, Volvóból és Mercedesből egy-egy akad az önkormányzati flottákban. A polgármesterek többsége is a VW-t és a Skodát preferálja, a városvezetők közül öten – Debrecenben, Dunaújvárosban, Székesfehérváron, Szolnokok és Veszprémben – a Passatot favorizálják, míg Hódmezővásárhelyen, Kaposváron, Nagykanizsán és Szekszárdon a Skoda Superb-et kedvelik. Skoda Kodiaq-ot használ Érd első embere, az adóssággal állandóan harcoló Pécs fideszes vezetője, Páva Zsolt Volvo S80-ban utazhat – három éve, sajtóhírek szerint mintegy 12 millióért vették a luxusautót. Salgótarjánban egy Kia Niro, Nyíregyházán viszont Audi A6 a polgármester szolgálati autója. Kilenc település azt is közölte, milyen autót használnak az alpolgármesterek: VW Passat, Skoda Octavia, Ford Mondeo, Mazda 6, VW Jetta és Golf segíti a munkájukat. Az önkormányzati autók többségét persze a hivatali dolgozók használják, ezek jellemzően közép vagy alsó középkategóriás kocsik, legtöbbjük Opel Astra és Suzuki SX4, a közterület-felügyeletesek általában Daciával járnak. A megyei jogú városok autóinak körülbelül negyede valamilyen szállítójármű, nagyjából tizedüket pedig önkormányzati intézmények – könyvtárak, múzeumok, orvosi ügyelet – használják. A települések több mint 150 millió forintot költenek évente az adófizetők pénzéből az autóflották fenntartására, ami átlagosan 7,5 millió városonként. A legtöbbe elvileg Szekszárdon kerülnek a kocsik, igaz, a tolnai megyeszékhely nemcsak az autó adóját, biztosítási és javítási költségeit, útdíjait, de az éves üzemanyagdíjat is megadta, mások viszont utóbbit kihagyták, noha messze ez a legnagyobb költség a kocsikkal kapcsolatban. Az egy autóra jutó éves költségeknél így jelentős a különbség, hiszen míg Kecskeméten, Nagykanizsán, Salgótarjánban vagy Egerben ez csak 250-350 ezer forint, addig azokban a városokban – Dunaújvárosban, Kaposváron, Nyíregyházán, Pécsen, Székesfehérváron, Szekszárdon, Zalaegerszegen – ahol az üzemanyag-költség is szerepel a fenntartási összegben, ott ez a tétel az 1,1-2 millió forintot is eléri.
Szerző