2017. novemberében kezdődött a 3-as metró északi, Lehel tér és Újpest-Központ közötti szakaszának felújítása. Akkor azt ígérték, a rekonstrukció egy évig tart majd, vagyis 2018. novemberében befejeződik, ám ez nem így alakult - írja a hvg.hu. A műszaki átadás-átvétel a szakasz felújításának befejezése után, várhatóan 2019. január végén kezdődhet meg, majd a sikeres próbaüzem lefolytatása után következik a hatósági forgalomba helyezési eljárás, mondta el a lapnak a BKK. Vagyis az Újpest-Központ – Dózsa György út állomások közötti szakasz felújítása legalább két hónapos késésben van.
A felújítás során a következő szakasz a déli, azaz Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közti lesz. Ahogy a középső (Lehel tér – Nagyvárad tér) szakaszé, úgy a délié esetében is még folyamatban vannak a közbeszerzési eljárások.
A déli szakasz befejezése után, várhatóan 2020 második felében kezdődhet meg az utolsó szakasz modernizálása. A teljes metróvonal megújítása a tervek szerint 2022 végére fejeződik be.
A metrórekonstrukció végösszege 234 milliárd forintra is rúghat. Mivel a középső és a déli szakaszra a közbeszerzési eljárások még folyamatban vannak, így azok tervezett költségét még nem árulhatta el a BKV. Ám az biztos, hogy az EU mintegy 154 milliárd forinttal támogatja a metrófelújítást, és novemberben Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter is bejelentette a keret 80 milliárdos bővítését. A költségeket nem kis mértékben növelik a kormányközelinek tudott vállalkozások árajánlatai, Tarlós Istvánt már a felújítás kezdete előtt is csak egy hajszálnyi választotta el, hogy kimondja a kartellezés vádját. Akkor még 100 milliárd forint közpénzzel alacsonyabb költségekről volt szó.