Nyáron már Kelenföldig járhat az 1-es villamos

Publikálás dátuma
2019.01.11. 14:21

Fotó: Tóth Gergő
A tervek szerint a vasúti és a közúti építési munkák ennél korábban, áprilisig befejeződnek.
Várhatóan nyáron befejeződnek az 1-es villamos Kelenföld vasútállomásig tartó meghosszabbítási munkái. Ezáltal létrejön az összeköttetés az Etele téri végállomáson az 1-es villamos, a vasút, a helyközi és a fővárosi kelenföldi buszjáratok, a 4-es metró, valamint a budai fonódó hálózat 19-es és 49-es villamosjárata között – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A közleményben felidézik, hogy az eredetileg tervezett befejezési határidőt módosítani kellett, mert nem várt körülmények merültek fel: a kivitelezés során előre nem látható közműmunkák elvégzésére volt szükség, valamint a már a kivitelezés ideje alatt elfogadott XI. kerületi jogszabályváltozás következtében a villamosvégállomás helyiségek eredeti tervek szerinti kialakítása sem volt lehetséges. Mint írják, a létesítmény megépítéséhez szükséges engedélyeztetés jelenleg is folyamatban van, a projekt kivitelezési szerződésének módosítása pedig az előírásoknak megfelelően történik. „Az új végállomás kiépítésének időtartamát és a szükséges próbaüzemet figyelembe véve az 1-es villamos új, Kelenföld vasútállomásig húzódó szakaszán a forgalom előreláthatóan idén nyáron indulhat el. Minden egyéb, a végállomási épület felépítéséhez nem kapcsolódó kivitelezési munka – beleértve a vasúti és a közúti építési munkákat is – várhatóan még korábban, áprilisig befejeződik, ettől kezdve a végállomási térségen kívül a közúti forgalom korlátozására nem kell számítani” – közölte a BKK. Hozzátették, hogy a villamosvonal fejlesztése a folyamatban lévő járműbeszerzésekkel összhangban valósul meg, a tervek szerint 2019 végéig a CAF leszállítja az ötvadonatúj, 56 méteres, alacsonypadlós, légkondicionált villamosszerelvényt.
Szerző

Több mint hétszáz defibrillátort szerez be az MLSZ

Publikálás dátuma
2019.01.11. 12:52
Képünk illusztráció
Fotó: Shutterstock
784 defibrillátor–újraélesztő készüléket, illetve 450 darab mobil EKG-berendezésre írt ki közbeszerzést a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) – derül ki ez európai közbeszerzési portálról.
A két beszerzésre - amelyek itt és itt olvashatók - összesen 330 millió forintot szánna a szövetség, igaz, ez csak a beszerzés tervezett összege, ennél az ajánlattevők kisebb árat is megadhatnak. Ebben az esetben defibrillátoronként 364 ezer forintot költenének el, míg EKG-készülékenként 100 ezer forintot. A mobil EKG-készülékkel még idejekorán észlelni lehet, hogy ha például egy komoly állóképességi sportoknál - például futballjátékosnál - szívritmuszavar lépett fel, akkor amikor még panaszmentes a játékos állapota. Az ilyen, korai állapotban észrevehetetlen szívritmuszavar később akár súlyos szövődményekkel is járhat a játékosra nézve.

Főpolgármesterként szigorítaná a szmogrendeletet Karácsony Gergely

Publikálás dátuma
2019.01.11. 12:49

Fotó: Tóth Gergő
Budapest egész Európában az egyik legrosszabb levegőjű nagyváros – mondta, hozzátéve: ki kell alakítani egy hosszú távú stratégiát, hogy csökkenjen a szálló por koncentrációja a fővárosban.
A jelenleginél szigorúbb szmogrendeletet szeretne megválasztása esetén a Párbeszéd főpolgármester-jelöltje. Karácsony Gergely pénteken a zuglói Bosnyák téren tartott sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint elmondta: Budapest az egyik legrosszabb levegőjű nagyváros egész Európában, egyes légszennyezettségi mutatók rendszeresen az egészségügyi határérték felett vannak. A légszennyezettség országos szinten is komoly probléma, az Európai Bizottság pedig kötelezettségszegési eljárást folytat Magyarországgal szemben, amiért az nem lép fel elég hatékonyan a légszennyezettség csökkentése érdekében. Az ellenzéki politikus, Zugló polgármestere jelezte: a jelenlegi szmogriadó-rendelet nem ad elegendő jogosítványt a fővárosnak ahhoz, hogy amikor igazán kritikus a helyzet, fel tudjon lépni. Hozzátette: ki kell alakítani egy hosszú távú stratégiát, hogy Budapesten csökkenjen a szálló por mennyisége. Megjegyezte, hogy így látja a Levegő Munkacsoport és a Greenpeace is. Mint mondta, szigorúbb szabályozásra lenne szükség, így kampánya második ígérete egy szigorúbb szmogriadó-rendelet. Emellett ki kell alakítani egy hosszú távú stratégiát, hogy Budapesten csökkenjen a szálló por koncentrációja – közölte, hozzátéve: szükségesnek tartja, hogy a szmogriadó riasztási fokozatánál visszatérjenek ahhoz a rendszerhez, hogy páros napokon a páros rendszámú, páratlan napokon a páratlan rendszámú járművek közlekedhessenek. A szmog nagyon alattomos gyilkosa a város lakóinak, Magyarországon évente tízezernél is többen halnak meg a légszennyezettség magas szintje miatt – emelte ki. Karácsony Gergely elmondta azt is, Zugló jelenleg egy nemzetközi légszennyezettség-mérő projektben vesz részt, ennek részeként az Országos Meteorológiai Szolgálat mobil mérőállomása két hétig a Bosnyák téren, két hétig egy másik helyszínen vizsgálja a levegőszennyezettséget. A polgármester hozzátette: ezzel egyrészt megbízható adatokkal rendelkeznek majd a légszennyezettségről, de a kerület azt is vállalta, hogy olyan modelleket alakítanak ki, amelyek alapján a mérőállomás hiányában is pontosan tudják előre jelezni a zuglóiaknak a várható légszennyezettséget. Ehhez kapcsolódóan egy applikációt is készítenek majd. Jelezte, hogy a projektben az adatok alapján szigorúbb szmogriadó-rendeleteket javasolnak majd a fővárosban és a programban részt vevő más európai városok vezetőinek.
Szerző