Németország;autópálya;sebességkorlátozás;

- Nem lesz sebességkorlátozás a német autópályákon

Steffen Seibert közölte, hogy léteznek „intelligensebb” megoldások az éghajlatváltozást erősítő gázok kibocsátásának csökkentésére.

Továbbra sem várható általános sebességkorlátozás a németországi autópályákon a szövetségi kormány szóvivőjének egy hétfői nyilatkozata szerint.

Steffen Seibert berlini tájékoztatóján elmondta, hogy a kormány nem tervezi általános, valamennyi autópályára kiterjedő sebességkorlátozás bevezetését.

Mint mondta, természetesen a közlekedésben is csökkenteni kell az éghajlatváltozást erősítő gázok kibocsátását, de léteznek erre „intelligensebb” megoldások, mint a sebességkorlátozás.

Tudományos kutatások kimutatták, hogy a sebességkorlátozás az autópályákon „igen kevéssé” járul hozzá az éghajlatvédelmi célok eléréséhez – tette hozzá Stephan Gabriel Haufe, a környezetvédelmi minisztérium szóvivője.

A szóvivőket azzal összefüggésben kérdezték, hogy a napokban kiszivárogtak részletek a közlekedés jövőjének kérdéseit a kormány felkérésére elemző független szakértői testület (Nationale Plattform Zukunft der Mobilität- NPM) jelentésének egy előzetes tervezetéből, amely szerint a klímavédelem érdekében óránkénti 130 kilométerre kellene korlátozni a megengedett sebességet az autópályákon.

A közlekedési minisztérium szóvivője, Svenja Friedrich kiemelte, hogy a bizottság még nem zárta le a munkát, első ajánlásait majd csak március végén terjeszti a kormány elé.

A német autópálya-hálózat 13 ezer kilométeres, számos szakaszán óránkénti 120 vagy 130 kilométeres felső sebességhatár van érvényben, de a hálózat egészére vonatkozó sebességkorlátozás nincsen.

Sajtóértesülések szerint az NPM egy sor további ajánlást is tehet, javasolja majd a többi között az elektromos meghajtású járművek beszerzésének további ösztönzését, és a dízelüzemanyag árára rakódó adó emelését.

Az új szabályokat március végén kezdik majd alkalmazni Európában.