Már az Időkép hirdetéseit is Mészáros Lőrinc cége árulja

Publikálás dátuma
2019.01.30. 12:15

Fotó: Népszava
A magyar internet legnépszerűbb időjárás-előrejelző honlapja májustól csatlakozik az Atmedia portfóliójához.
Ezentúl az Atmedia, Mészáros Lőrinc és Tombor András közös érdekeltsége értékesíti az egyik legnépszerűbb hazai weboldal, az Időkép időjárásportál felületeit - írja a media1.hu. A Mészáros-féle Atmedia portfóliójához idén május elsejétől csatlakozik az egyik leglátogatottabb magyar weboldal, az időjárás-előrejelzésre specializálódott Időkép.hu.
Az oldal 2004-ben indult családi vállalkozásként, mostanra oldalletöltéseinek száma meghaladja a havi 38 milliót és a havi 1,5 millió egyedi látogatót, és négy közép-európai országban is jelen van. Mint az Időkép ügyvezető igazgatója, Nagy Márk közleményben fogalmazott:
"nagy várakozással tekintünk az együttműködésre az Atmediával, és reméljük, hogy közösen még tovább sikerül növelni mind az Atmedia, mind az Időkép presztízsét és médiapiaci penetrációját".

Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezetője hozzátette: "büszkék vagyunk arra, hogy az online üzletágunkat is a piac meghatározó szereplői választják".
Szerző

Rabszolgatörvény – Felülvizsgálják az önkormányzatok tiltó határozatát

Publikálás dátuma
2019.01.30. 11:37

Fotó: Csortos Szabolcs
Jogsértés alapos gyanújára hivatkoznak, több kormányhivatal is vizsgálódik.
Jogsértés alapos gyanúja miatt a Veszprém megyei kormányhivatal elkezdte az önkormányzati határozatok felülvizsgálatát – közölte a hivatal a hvg.hu megkeresésére. A portálnak ugyanezt írta a Tolna megyei kormányhivatal, cikkük megjelenése után pedig a Csongrád megyei hivatal is jelezte, hogy vizsgálatot indítottak. A kormányhivatalokat azt követően keresték meg, hogy Tarlós István jogászokra hivatkozva közölte, jogszabályt (konkrétan a munka törvénykönyvét) sértene a Fővárosi Közgyűlés, ha megtiltaná az önkormányzati cégeknek a túlóratörvény alkalmazását. Mint megírtuk, a Jobbik, az MSZP, az LMP, a Párbeszéd és a DK fővárosi képviselői közösen léptek fel a rabszolgatörvény néven híressé vált módosítás ellen, mikor benyújtották a Közgyűlés elé a javaslatukat arról, hogy Budapest sem hivataliban, sem cégeinél ne kényszerítse 400 órányi túlmunkára az alkalmazottakat. Ám a javaslatot napirendre sem vette a Közgyűlés. Elsőként egyébként Szeged szavazta meg, hogy nem alkalmazza a túlóratörvényt. A dél-alföldi városon kívül aztán AjkaDombóvár, Salgótarján, Szombathely, a fővárosban pedig a XIV., a XV. és a XX. kerület is jelezte, hogy nem kér a rabszolgatörvényből. A hvg.hu szerint most az ajkai és dombovári döntéseket vizsgálják felül a kormányhivatalok.
Szerző
Frissítve: 2019.01.30. 11:53

6,95 milliárd közpénzt költött propagandára a kormány 2018 utolsó hónapjaiban

Publikálás dátuma
2019.01.30. 11:13

Fotó: Népszava
Nyilvánosak a tavalyi év utolsó negyedévének számai: 14,7 milliárd forintot költött el az NKOH egyetlen ember cégein keresztül.
14,7 milliárd forintot költött reklámokra a kormány 2018 utolsó negyedévében - írja az Átlátszó. A Miniszterelnöki Kabinetiroda irányítása alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) az uniós közbeszerzési értesítőben számolt be, hogyan szórta két marékkal a pénzt.
Az összeg majdnem fele, 6,95 milliárd forint közpénz a kormány politikai hirdetéseire ment el.

A többi 8 milliárd állami cégek és hivatalok hirdetéseire, többek közt az Exim, az MVM és a sorosozó Magyar Posta reklámkampányaira kellett. A költések toplistájának első három helye a következőképp alakult:
  • a Turisztikai Marketingkommunikációs Ügynökség számára 2,4 milliárd forint;
  • az ÁKK Zrt. állampapírok értékesítését segítő reklámügynökségi és médiaügynökségi feladataira 1,47 milliárd;
  • a Családok Éve 2018-as kommunikációs kampányának III. ütemére 700 millió.
Minden szerződés egy keretmegállapodásnak része, melynek éves összege 25 milliárd forintról indult, de aztán megtöbbszöröződött. A keretmegállapodást eredetileg Csetényi Csaba, Kuna Tibor, és Balásy Gyula cégeivel írta alá az NKOH, de 2018 nyarán szerződést bontott Csetényivel és Kunával. Azóta tehát Balásy az állam egyetlen reklámpartnere. Cégei, a New Land Media Reklám Kft. és a Lounge Design Kft. 2017-ben 2,3 milliárd forint tiszta hasznot termeltek, a tavalyi adatok még nem ismertek.
Szerző