Estére véget ér a sztrájk: megállapodott az Audi és a szakszervezet

Publikálás dátuma
2019.01.30. 17:51

Fotó: Molnár Ádám
A vállalat 18 százalékkal, de minimum 75 ezer forinttal emeli a dolgozók alapbérét január 1-től 15 hónapra, a választható béren kívüli juttatás mértékét pedig 400 ezer forintra emeli.
Megállapodott szerda délután az Audi Hungaria Zrt. és az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) az idei évi bérekről – tájékoztatta a győri székhelyű vállalat az MTI-t. A közlemény szerint a sztrájk a szerda esti órákban befejeződik, a termelés minden gyártó területen elindul. Az AHFSZ a honlapján közölte, hogy a vállalat 18 százalékkal, de minimum 75 ezer forinttal emeli a dolgozók alapbérét január 1-től 15 hónapra, a választható béren kívüli juttatás mértékét pedig 400 ezer forintra emeli idén, és ez az érték marad 2020-ban is. A szakszervezet a Facebook-oldalán is beszámolt a hírről:
Az érdekképviselet január 23-án jelentette be, hogy másnap reggel hat órától január 31. reggel hat óráig egyhetes sztrájkot tart, mert nem tudott megállapodni a munkáltatóval az idei béremelésről a tavaly szeptember óta tartó tárgyalások során. Mint megírtuk, Győrben Audi és Volkswagen márkájú járművekbe készítenek átlagosan mintegy 9 ezer motort naponta, ezeket a Volkswagen konszern 32 járműgyártó üzemébe szállítják el. A hiányzó motorok miatt előbb hétfőn az Audi ingolstadti gyárában álltak le az A3, A4, A5 és a Q2 modelleket gyártó szalagok, kedden pedig a Volkswagen pozsonyi gyárában is leállt több szalag a Győrből származó alkatrészek hiánya miatt.
Szerző
Témák
Audi sztrájk
Frissítve: 2019.01.30. 18:04

Elkezdődött a kapkodás Keszthelyen, hogy Mészáros és Tiborcz köre építkezhessen

Publikálás dátuma
2019.01.30. 16:58

Fotó: Shutterstock
Szigorodik a szabályozás, kiemelt fejlesztési területté nyilvánítanak part menti területeket.
Megnyomta a pánikgombot a Ruzsics Ferenc (Fidesz-KDNP) polgármester vezette keszthelyi képviselő-testület, mivel a március 15-én hatályba lépő új Balaton-törvény bizonyos területeken szigorúbb a jelenlegi szabályoknál: hatályosulása után már nem lehet növelni a beépíthetőséget és a beépítési magasságot, amit most a testület saját hatáskörben még megtehet – írja a 24.hu. A cikk szerint az önkormányzat úgy véli, ez jelentősen korlátozza a vízparti területek fejlesztését, ezért a képviselő-testület úgy döntött, rohamtempóban, még a törvény életbelépése előtt kiemelt fejlesztési területté nyilvánítja a part menti területeket. Az így kiemelt területeket – ahol most az önkormányzat a befektetőknek kedvezne – ugyanis az új Balaton-törvény kevésbé kezeli szigorúan. A portál a január 18-ai előterjesztés alapján azt írja, a változás érintheti a kikötőt, amelyet az Átlátszó korábbi cikke szerint pályáztatás és verseny nélkül szerzett meg Tiborcz István érdekeltsége. A kikötőnél a beépíthetőség jelenleg 4 százalékos, a maximális építménymagasság pedig 4,5 méter. Az új szabályozással a beépíthetőség a két és félszeresére, 10 százalékra nőhet, a maximális építménymagasság pedig három méterrel, 7,5 méterre.   De Tiborcz István érdekeltségéhez tartozik a Hullám Szálló is, az új szabályozás után a beépíthetőség mértéke itt is 30-ról 50 százalékra emelkedhet. A part menti mólónál található, teljesen lerobbant Balaton Szálló 2009 óta a Firstfund Intézményi Ingatlanbefektetési Alapé. Az alap kezelője a Mészáros érdekeltségébe tartozó Konzum Befektetési Alapkezelő Zrt. A szálloda területén jelenleg 30 százalékos a maximális beépíthetőség, az új szabályozással ez 50 százalékra nőhet.  A változások érintenek egy keszthelyi sportpályát is, amelynek a beépíthetősége ugyancsak 50 százalékra emelkedhet, valamint az egyik legnagyobb balatoni beruházást is, amelyről eddig kevés konkrétumot tudni. A képviselő-testület soron kívüli döntéshozatallal kiemelt fejlesztési területté nyilvánította azt a parti területet, amelyen a Ralf Klaus svájci illetőségű üzletember érdekeltségébe tartozó Klaus-Sea Balaton Investments Kft. 25 szintes, 80-100 méter magas magasházat, a Balaton alá pedig egy mélygarázst tervez építeni. A január 18-ai ülésen a testület 7-2 arányban szavazta meg a part menti területek kiemelt fejlesztési területté nyilvánítását. A 24.hu úgy tudja, a 60 oldalas dokumentum átolvasására néhány percet kaptak a képviselők. A testület a konkrét ingatlanokat illetően azt szavazta meg, hogy egyetért az építési szabályzat módosításával, ami lehetővé teszi a beépíthetőség növelését.
Szerző
Témák
Keszthely Balaton

Olcsóbbak lesznek az üzemanyagok

Publikálás dátuma
2019.01.30. 16:03

Fotó: Népszava
A gázolaj literenkénti ára 381 forint, míg a benziné 342 forint lesz.
A Mol bruttó 3-3 forinttal csökkenti a gázolaj és a 95-ös benzin literenkénti nagykereskedelmi árát pénteken – értesült piaci forrásokból az MTI szerdán. A csökkentéssel a gázolaj literenkénti ára 381 forint, a benziné pedig 342 forint lesz. A gázolaj ára legutóbb múlt szerdán emelkedett, 2 forinttal 384 forintra. A benzin ára január 16-án változott utoljára, 4 forinttal 345 forintra emelkedett. Az autósok 50 forintos különbséget is tapasztalhatnak a töltőállomások árai között. A benzin ára 2012. április elején érte el csúcsát, akkor egy liter átlagosan 451 forintba került. A gázolaj literje 2012. január közepén volt a legdrágább, átlagosan 449 forint.
Szerző