Parragh László: prűdek, akik Orbán magánrepülőzését bírálják

Publikálás dátuma
2019.02.12 14:37

Fotó: Szalmás Péter
Nem örül az Audi-sztrájk során kiharcolt béremelésnek, Magyarország jelenlegi versenytársának pedig Romániát tartja az iparkamara elnöke.
Kimerítően hosszú interjúban nyilatkozott az Azonnali.hu-nak  a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke: Parragh László sok téma között csapongva értékelte a magyar gazdaság helyzetét és lehetőségeit, és kifejtette, miért jobb keresztény gyökerű, fehér, mint mondjuk nigériai vendégmunkást alkalmazni Magyarországon. A beszélgetés az Audi-sztrájk témájával kezdődött: Parragh nem örül az ott kiharcolt 18 százalékos béremelésnek, mivel az Audi szerinte a beszállítókon spórolhatja meg vesztességét, ami óhatatlanul a beszállítói oldalon járna leépítésekkel. Helyette 10 százalékos béremelést tartott volna elfogadhatónak, de a legjobb megoldásnak mégis azt gondolná, ha az állam csökkenti a járulékterheket.
A politikai berendezést stabilnak tartja az Iparkamara vezetője, aki szerint az üzleti életben sincs több összefonódás itthon a politikával, mint mondjuk tőlünk keletre vagy nyugatra. Abban sem lát különösebb érdekességet, ha Orbánt (egyébként állami beruházásokon is gazdagodó) nagyvállalkozó barátja magángépen repteti – szerinte ez nem sokban különbözik attól, mintha autóval dobná el a szomszéd sarokig, aki pedig ezen csámcsog, az prűd.
A kérdésre,– Magyarországnak a térségben most ki a legnagyobb vetélytársa? – Parragh úgy válaszolt, hogy 
„Szégyenletes, de lassacskán Románia. „… A Partium borzasztó erős vetélytárs. Székelyföld külön státusz, a Kárpátokon túli terület pedig felejthető kategória ilyen szempontból.”
fejtegette az üzletember. A túlóratörvény kapcsán elmondta, hogy azt jó, de átgondolatlan programnak tartja – a felsőoktatáshoz kötelező nyelvvizsga ötletéhez pedig ragaszkodik. Parragh (aki maga is ötletadója az elvileg 2020-ben élesedő szabályozásnak) úgy véli, hogy aki kellően motivált, az akár nélkülözve, rossz anyagi helyzetben is fel tud készülni egy nyelvvizsgára. Az iparkamara vezetője az interjúban azt is elárulta, hogy kit tart az ország legtehetségesebb vállalkozójának – nem Mészáros Lőrincet. A bevándorlással és a vendégmunkások foglalkoztatásával kapcsolatban pedig ismét kifejtette
„Abban nagyjából közmegegyezés van Magyarországon, hogy keresztény gyökerű és fehér bőrű munkaerőpótlást keresünk. Lehet, ez egyszerűsítés, sokat is szidtak emiatt a mondat miatt”
Hogy miért pont ilyen munkaerőre van szükségünk azt nagyon érzékletes próbálta kifejteni: „Más a kultúránk. Amikor a tizenhat éves kislányom megkérdezi, hogy hol látom a különbséget mondjuk egy nigériai, nem keresztény fiúban, azt mondom: az, hogy ő nem enged előre az ajtóban.” Az interjút, sok egyéb részlettel ide kattintva lehet teljes terjedelmében elolvasni. 

Két hétre bezárják a Keleti pályaudvart májusban

Publikálás dátuma
2019.04.18 18:26
Fotó: Vajda József
Karbantartás miatt, május 13-tól 26-ig.
A lezárás idején a vonatok nem érintik a Keletit, minden járat induló- és végállomása más pályaudvarokra és állomásokra kerül át. A MÁV jelezte: a Nyugati és a Déli pályaudvar, valamint a peremkerületi állomások maximális kapacitását felhasználva a vonatok érkezésére és indítására a vasúttársaság olyan menetrendet alkotott, amit összehangolt a Kelenföld-Pusztaszabolcs és a Rákos-Hatvan vasútvonal felújításának idejére bevezetett közlekedési renddel. A lezárás érinti a többi közt a Budapest-Győr-Hegyeshalom, a Budapest-Pusztaszabolcs-Pécs, a Budapest-Hatvan-Miskolc-Sátoraljaújhely, a Budapest-Újszász-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza, valamint a Budapest-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vonalat. Felhívták a figyelmet: a lezárással kapcsolatos információk elérhetők a mav.hu/keleti oldalon. A Keleti pályaudvar teljes lezárásakor olyan előre tervezett karbantartási munkákat végeznek a vágányokon, a váltókon, a forgalmat irányító biztosítóberendezésen, a felsővezeték-hálózaton és a peronokon, amelyeket csak akkor lehet kivitelezni, ha szünetel a vonatforgalom - olvasható a közleményben. Azt írták: több mint százan dolgoznak majd a szerelési munkákon, amelyekhez több munkagépet, vasútüzemi és közúti járművet is igénybe vesznek. A munkák eredményeként a Keleti pályaudvaron "javul a különböző berendezések működése, jelentősen csökken a meghibásodások száma". Úgy folytatták: a vasúti pályán végzett munkáknak köszönhetően megelőzhető lesz a sebességkorlátozások bevezetése, javul a menetrend, csökken a műszaki üzemzavarok száma. Részletezték: a két hét alatt javítják a vasúti pályát a pályaudvar teljes hálózatán, és a csarnok egész területén újraaszfaltozzák az utasperonokat. Karbantartják a teljes állomás felsővezeték-hálózatát, a biztosítóberendezést, az energiaellátási hálózatot és a térvilágítást. Új utastájékoztató LED-kijelzőfalat telepítenek a csarnokba, lebontják a használaton kívüli, egykori büféket, pavilonokat, kicserélik a padokat, a szemeteseket és az utastájékoztató piktogramokat. Helyreállítják a károsodott falakat a csarnokban és az utasforgalmi területeken. Virágosítják és rendezik a főbejárat, valamint az oldalsó kapuk közelében lévő zöldterületeket.
Szerző

Az utcákról eltüntetett címlappal tiltakoztak a HVG-sek a cenzúra ellen

Publikálás dátuma
2019.04.18 18:17

Fotó: HVG/ Reviczky Zsolt
Ők maguk mutatták meg azt, amit plakátként, hirdetésként már nem fogunk látni.
A Széll Kálmán téren mutatták meg azt, amit plakáton már fogunk látni.
"A sajtószabadság kicsi szigetekbe vonult, szorult vissza, a hirdetési piacot teljes mértékben eltérítették a lakájmédia irányába, és most ezt a csatornát is el akarják zárni.”
Hozzátette, politikai megrendelésre bontották fel velük a szerződést, más érdemi magyarázata, oka nincs annak, hogy a HVG címlapjait nem tűrték el többé a kormányközeli kézbe került plakátcégnél. A Mahir amúgy azzal indokolta a szerződésbontást, hogy a cég nem képes garantálni a teljes darabszám megjelenítését, ezért a szerződés értelmében nem lesz jogosult hirdetési díjra, ez pedig az érdekeivel ellentétes.  Éppen ma jött ki egyébként a Riporterek Határok Nélkül friss sajtószabadság-rangsora, amelyen Magyarország tavalyhoz képest 14 helyet zuhanva már csak a 87. pozíciót foglalja el a 180 ország között.
Témák
HVG
Frissítve: 2019.04.18 18:18