Harminchatmillióért vett luxusautókat Handó Tünde hivatala

Publikálás dátuma
2019.03.11 18:50
Képünk illusztráció
Fotó: AFP / Imaginechina/ Stringer
Darabonként 12 millió forintért vásároltak felső-középkategóriás járműveket.
Az Alkotmánybíróság után az Országos Bírósági Hivatalnak is megjött a kedve az új autók beszerzéséhez: mint a közbeszerzési értesítőből kiderül, a Handó Tünde vezette hivatal három, állami normatíva szerinti 8. kategóriás autóra írt ki tendert.
A beszerzés összegét a pályázat kiírói eredetileg 24,6 millió forintra becsülték, de azon sem ütköztek meg, hogy a későbbi nyertes, a CPM Hungary Kft. ennél  11,3 millió forintért drágábban, mintegy 36 millióért vállalta a három felső-középkategóriás kocsi beszállítását. A tenderen  összesen két vállalkozás indult; a másik versenyző – az Autó - Derzbach Márkaszerviz és Kereskedés Kft. –  azon bukta el a pályázatot, hogy az ajánlatukban nem közöltek a CO2 kibocsátásra és a fogyasztásra (városi és kombinált) vonatkozó adatot, és később sem küldtek hiánypótlást, bár ez előfeltételnek számított volna.
A győztes kiskunfélegyházi cégnek az Opten céginformációi szerint egyébként két alkalmazottja van, a Kft.-t egy családi házba jelentették be. A  vállalkozást 2010-ben alapították – megalakulása és 2016 között nem mutatott nyereséget, 2017-ben már viszont 61,7 milliós nettó árbevételt produkált.
Korábban az Átlátszó írta meg, hogy 12 millió forintért vett Volvo terepjárót az Alkotmánybíróság az egyik alkotmánybírónak. Alkotmánybíróság két Volvo S90-es autót vett, amelyek darabjáért bruttó 11,4 millió forintot fizetett. A Volvo XC60 könnyű terepjáróhoz pedig az Ab bruttó 12,3 millió forintért jutott hozzá. Az AB főtitkára, Bitskey Botond a közadatigénylésre megküldött válaszában közölte, hogy „a tervek szerint az XC60 típusú gépkocsi Szabó Marcel, az S90 típusúakat Szívós Mária, illetve Pokol Béla alkotmánybíró használatába kerül, de ez ügyben a végleges döntés a gépkocsik őszi leszállításakor, a gépkocsiállomány aktuális műszaki állapota figyelembe vételével születik majd meg.”

Mindjárt kiderül, hogy a Fidesznek erkölcsi kötelessége kizuhanni az Európai Néppártból

Publikálás dátuma
2019.03.20 09:58

Fotó: AFP/ Dursun Aydemir
A kormánysajtó ezerrel festi a látszatot, hogy legfőbb ideje kiugrással büntetni a migránssimogató konzervatív pártcsaládot.
Minden kormánypárti médiatermék dinamikus elszakadásban van (ez a visszavonulás eufemisztikus fedőneve), magyarán a hatalom minden orgánuma arra készíti fel olvasóit, hogy ma esetleg kizárják a Fideszt az Európai Néppártból.

Az origo.hu például „a fideszes hátország szerint itt az ideje kilépni a Néppártból” címmel közöl vezető anyagot, amelyben többek között azt állítja: „a kérdés egyre erősebben az, hogy a Fidesz akar-e maradni egy egyre inkább bevándorláspárti irányba tartó Néppártban. Sőt: szabad-e maradnia.” Ezután hosszan ekézik a pártcsaládot, amelyben „ha a bevándorláspárti erők végérvényesen átveszik a hatalmat a Néppárton belül, akkor már tényleg semmi nem marad, ami a pártcsaládot megkülönböztetné a zöldektől, a liberálisoktól, a kommunistáktól, és a szocialistáktól.” (Több megyei lap úgy ítélte meg, hogy ennél mívesebb helyzetelemzéssel nem szolgálhat, így egy az egyben átvette az origo.hu cikkét.) A az újrafideszesített Magyar Nemzet is bőségesen foglalkozik a témával, Szentesi Zöldi László kora délelőtti vezető anyaga egyszerűen "A szakítás ideje" címet kapta. A szerző szerint Az Európai Néppárt eredeti hivatását, küldetését percenként eláruló Weber, Daul, Juncker és a többiek életrajza már régóta hamisan csillog: ők nem kereszténydemokrata, jobboldali politikusok, hanem a globalistákat és a bevándorláspártiakat kiszolgáló politikai hobbisták. A kormánylap egy másik cikkében "politikai elemzőket" kérdeznek, akik természetesen egyöntetűen azt állítják: a Fidesz számára új lehetőségek nyílhatnak az esetleges szakítással.

Üdítő kivételt a hirado.hu jelentett, amelyik visszafogottan csak annyit közölt, hogy ma tárgyal az Európai Néppárt a Fidesz tagságáról.
Frissítve: 2019.03.20 10:11

Red Bull Air Race: miután Tarlós kirakta, a balatoni civilek tiltakoznak ellene

Publikálás dátuma
2019.03.20 09:53
Tarlós kirakta a versenyt Budapestről
Fotó: Népszava
A verseny levegő- és vízszennyezéssel jár, ráadásul a tó természetes úton nem tud úgy megtisztulni, mint a Duna - többek között ezzel érvelnek, akik nem szeretnék, ha Zamárdiban rendeznék meg a repülős futamokat.
 Ha a napokon át, ismeretlen mértékű zaj-, lég- és vízszennyezéssel járó rendezvény veszélytelenségét nem bizonyítják előre, akkor a gazdasági előnyök és érvek nem mérlegelhetők, vagyis sem a bevétel, sem az országimázs növelése nem érv a környezeti veszélyeztetés ellenében – hivatkozik a Legfelsőbb Bíróság 1999. május 13-i ítéletére a Nők a Balatonért Egyesület. A civil szervezet szerint ugyanis a Red Bull Air Race zamárdi futama sokkal több kárt okoz, mint hasznot hoz, s emiatt tiltakoznak a verseny balatoni megtartása ellen. Március elején vált biztossá, az idén Zamárdiban rendezik meg a Red Bull Air Race repülőverseny magyarországi futamát. A lakossági panaszok miatt Tarlós István tavaly nyáron jelentette ki, amíg ő a főpolgármester, nem lesz több futam Budapesten, az idén február elején pedig hivatalossá vált, a főváros nem engedélyezi a futam megtartását.
A szervezők ezek után kezdtek új helyszínt keresni az eseménynek, s a tárgyalások után végül Zamárdi lett a befutó. Csákovics Gyula, a somogyi kisváros polgármestere lapunknak elismerte, nem egyeztettek előzetesen a helyiekkel, illetve az üdülőtulajdonosokkal a rendezvény befogadásáról, de a településnek hatalmas reklámot, s komoly bevételt jelent majd az esemény, melyre százezer vendéget várnak.

- A zöld ombudsman a budapesti versennyel kapcsolatban megállapította, a környezeti terhelés miatt a rendezvény megtartása belvárosban, sűrűn beépített, lakott területen egészséges környezethez való joggal nem egyeztethető össze – áll a NABE közleményében, mely megjegyzi: nemcsak Zamárdiban, de a tó környékén is hatalmas zaj lesz, s nemcsak a verseny idején, hanem már előtte, az edzések alatt is. A verseny levegő- és vízszennyezéssel jár, ráadásul a tó természetes úton nem tud úgy megtisztulni, mint a Duna. – Amíg ezekre a kérdésekre nincs érdemi, hatósági válasz – jelenti ki a közlemény –, addig az Alaptörvényre és más jogforrásokra alapozva az egyetlen lehetséges jogkövető magatartás a légi parádé elleni tiltakozás.
Frissítve: 2019.03.20 10:22