Fidesz;frakcióülés;

Gulyás Gergely a párt frakcióvezető-helyettese érkezik a Fidesz-KDNP kihelyezett tanácskozásának helyszínére Balatonfüreden 2016

- Napi 4,7 millió forintért beszélgettek egymással a fideszes képviselők

Idén 48 százalékkal többet költöttek el a kihelyezett frakcióülésre, mint egy évvel ezelőtt.

Idén február 13. és 15. között az egy évvel korábbihoz képest új helyszínen, Balatonalmádiban tartotta kihelyezett frakcióülését a Fidesz. A parlament holnapján közzétett szerződéslistából pedig kiderül, hogy 14,1 millió forintot fizettek ki a 3 napos rendezvényért – vette észre az mfor.hu.

A portál kiemeli: ha azt feltételezzük, hogy a kormánypártok minden tagja részt vett a frakcióülésen, akkor a 3 nap+2 éjszakás foglalás egy politikusra 106 ezer forintos kiadást eredményez, vagyis 53 ezer forintot éjszakánként.

A szerződést egyébként a frakció részéről Kocsis Máté kötötte meg a Mészáros Lőrinchez tartozó Hunguest Hotels Zrt.-vel, ugyanis a párt tagjai a Hunguest Hotel Bál Resortban próbáltak felkészülni a tavaszi ülésszakra.  A booking.com szerint jelenleg két éjszaka ára félpanziós ellátással 36 és 96 ezer között mozog – vagyis úgy tűnik, Mészárosék nem adhattak túlságosan kedvezményes árat a kormánypártnak.

2016-ban 17,2 milliót költöttekA portál felidézi, hogy – noha a 2018 februári visegrádi frakcióüléshez képest 48 százalékkal többe került Mészároséknál összegyűlni – nem ez volt a legdrágább kihelyezett ülése a Fidesznek. A szerződéslista szerint az eddigi legköltségesebb ülést 2016 őszén tartotta a Fidesz Balatonfüreden, a Flamingó Wellness és Konferencia Hotelben, ami 17,2 millió forintba került. A második legköltségesebb kihelyezett programhoz nem kell sokat visszamenni az időben: tavaly szeptember közepén Velence volt a soros az őszi évadnyitó helyszíneként, ekkor 16,7 millió forintot perkáltak le a White Hotel Marketing Kft.-nek. Az elmúlt évek legolcsóbb frakcióülését 2014 szeptemberében tartották meg, a tapolcai rendezvény mindössze 8,4 millió forintot emésztett fel.

Abban igaza van a Nézőpont Intézet médiakutatójának, hogy rengeteg embert ér el a nagyobbik kormánypárt az online térben, ám ez nem feltétlenül siker.