Schmidt Mária közalapítványa 3,9 milliárdért csinálhat Puskás-kiállítást

Publikálás dátuma
2019.04.06. 09:48
Schmidt Mária közel áll a kormányfőhöz
Fotó: Molnár Ádám / Népszava
A kormány nem sajnálja a pénzt, ha Orbán Viktor mániájáról van szó.
A kormány 3,9 milliárd forintot költ (forintunkat költi) arra, hogy az amúgy 190 milliárdból épülő Puskás Arénában (korábban Puskás Ferenc Stadion, még korábban Népstadion) kiállítást rendezzen Puskás Ferencről - vette észre a 444 a kormányhatározatot friss Magyar Közlönyben. A kormányrendelet szerint a Puskás kiállítási központot nem más, mint a híres futballszakértő Schmidt Mária közalapítványa valósítja meg.  
A helyzet érdekessége, hogy a Puskás-hagyaték jelenleg nem a Sportmúzeumban vagy más nagy közgyűjteményben hanem Felcsúton van - emlékeztet a 444. A Aranycsapat számos tagjának őrzik itt emlékeit, Orbán Viktornak ugyanis régi álma, hogy ott legyen a Puskás-zarándokhely.   
Szerző

Hivatalosan is megkezdődött a választási kampány

Publikálás dátuma
2019.04.06. 08:38
Képünk illusztráció
Fotó: Tóth Gergő / Népszava
Jöhetnek a politikai hirdetések, az EP-választáson indulni vágyók pedig kezdhetik az ajánlások gyűjtését.
Hivatalosan megkezdődött szombaton az európai parlamenti (EP-) választási kampány időszaka. A választási eljárásról szóló törvény szerint a kampány a választást megelőző 50. napon indul és a szavazás napján a voksolás befejezéséig tart. A hivatalos kampányidőszak kezdetére vonatkozó szabályozást az idő túlhaladta, ma már gyakorlatilag szinte folyamatos, választástól választásig tartó versengés folyik, több párt a kampány kezdetétől függetlenül már jóval azt megelőzően bejelentette részvételét, ismertette programját. (Orbán Viktor például már pénteken megnyitotta a Fidesz kampányát.)  A Nemzeti Választási Bizottság és a Kúria következetes gyakorlata szerint azonban csak a hivatalos kampányidőszakban végzett politikai tevékenység számít kampányolásnak, ezekkel kapcsolatban lehet a választási szervekhez fordulni, a kampányidőszakon kívüli szórólapozás, plakátolás, a választók közvetlen megkeresése nem tekinthető kampánytevékenységnek. A jogszabály szerint kampánytevékenység minden olyan tevékenység, amely alkalmas a választói akarat befolyásolására vagy annak megkísérlésére, kampányeszköz pedig például a plakát, a választók jelölt vagy jelölőszervezet általi közvetlen megkeresése, a politikai reklám és politikai hirdetés, valamint a választási gyűlés. Nem minősül választási kampánynak a választási szervek tevékenysége, az állampolgárok - mint magánszemélyek - közötti személyes kommunikáció, függetlenül annak tartalmától és formájától, továbbá az Alkotmánybíróság, a bíróságok, a helyi önkormányzatok és más állami szervek jogszabályban meghatározott feladatuk során végzett tevékenysége. A választási kampány végéig a pártok engedély nélkül készíthetnek plakátot (választási falragaszt, szórólapot, vetített képet, emblémát) mérettől és hordozóanyagtól függetlenül, de ezeken is fel kell tüntetni impresszumszerűen a kiadó adatait, így a kiadó nevét, székhelyét és a kiadás felelősének nevét is. A választási eljárási törvény szerint kampányidőszakban korlátozás nélkül lehet plakátokat elhelyezni. A jogszabály azonban előírja, hogy plakátot elhelyezni magántulajdonú ingatlanon, építményen, oszlopon kizárólag a tulajdonos vagy a bérlő, állami vagy önkormányzati tulajdonún pedig csak a vagyonkezelői jog gyakorlójának előzetes, írásbeli hozzájárulásával lehet. Tilos plakátolni védett műemléken, építészeti örökségen, védett természeti területen, valamint állami vagy önkormányzati hatóság elhelyezésére szolgáló épületen vagy azon belül. A jogszabály tavaly év végi módosulása következtében már nem lehet például villanyoszlopokon a tulajdonos engedélye nélkül plakátot elhelyezni, tiltott az útra, járdára felfújt hirdetés is. A kampány ideje alatt tehetnek közzé a jelölőszervezeteknek politikai hirdetést és reklámot. A jogszabály politikai hirdetésnek nevezi az ellenérték fejében, valamely jelölőszervezet vagy független jelölt népszerűsítését szolgáló és támogatására ösztönző, sajtótermékben (valamint az interneten és moziban) közzétett tartalmat. A kampányban csak azok a sajtótermékek közölhetnek politikai hirdetést, amelyek március 8-áig jelezték ezt a szándékukat az Állami Számvevőszéknek (ÁSZ), és ott nyilvántartásba is vették a sajtóorgánum hirdetési árjegyzékét. Az ÁSZ 121 nyomtatott és 85 elektronikus sajtótermék hirdetési árjegyzékét vette nyilvántartásba. A politikai hirdetésnek azonnal felismerhetőnek és más médiatartalmaktól megkülönböztethetőnek kell lennie, fel kell tüntetni rajta a megrendelő nevét és lakóhelyét, illetve székhelyét. A politikai reklámot televízióban, rádióban lehet közzétenni. Ezért a médiaszolgáltató (televízió, rádió) nem kérhet ellenszolgáltatást. A kereskedelmi műsorszolgáltatóknak szombaton, április 6-án 16 óráig kell jelezniük a Nemzeti Választási Bizottságnál, hogy a kampányban politikai reklámot akarnak közzétenni.        A kampányidőszakban választási gyűléseket is lehet tartani, ezek a gyülekezési jogról szóló törvény hatálya alá tartoznak. Aki közterületen nyilvános gyűlést szervez, azt a megtartása előtt legfeljebb három hónappal, a meghirdetése előtt legalább 48 órával köteles bejelenteni az illetékes rendőrkapitányságnak. A szavazás napján nem lehet választási gyűlést tartani. 

Kezdődik az ajánlások gyűjtése

Mától kaphatják meg a Nemzeti Választási Irodától a pártok az ajánlóíveket a május 26-ai európai parlamenti választáson induláshoz. A választáson indulni szándékozóknak 20 ezer érvényes támogató aláírást kell összegyűjteniük. Bejelentkezniük a választáson indulni szándékozó pártoknak a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB) kell. A testület eddig 24 pártot vett nyilvántartásba. A nyilvántartásba vett pártok szombaton reggel 8 órától vehetik át az íveket, és ezzel kezdetét veszi a több mint két hétig tartó aláírásgyűjtés. Szombatig mintegy 80 ezer ajánlóívet nyomtattak ki. Mivel az EP-választáson választójoga van - és így lista ajánlására is jogosult - annak a magyar állampolgárnak is, akinek az Európai Unión kívüli lakóhelye van, külön ajánlóív szolgál a magyarországi lakcímmel és személyi azonosítóval rendelkező választópolgárok ajánlásainak gyűjtésére, illetve a magyarországi lakcímmel vagy személyi azonosítóval nem rendelkező választópolgárok ajánlásainak gyűjtésére. A választópolgár több listát is ajánlhat, de egy listát érvényesen csak egyszer. A pártok április 23-án 16 óráig gyűjthetik össze az induláshoz szükséges 20 ezer ajánlást, és eddig jelenthetik be országos listáikat az NVB-nél.   Ajánlásokat a választópolgárok zaklatása nélkül bárhol lehet gyűjteni. A törvény azonban tiltja az ajánlás gyűjtését az ajánló és a gyűjtő munkahelyén munkaidőben vagy munkavégzése közben, a Magyar Honvédségnél és a központi államigazgatási szerveknél szolgálati viszonyban lévőtől a szolgálati helyen vagy szolgálati feladat teljesítése közben. Tilos ajánlást gyűjteni közösségi közlekedési eszközön, állami, helyi és nemzetiségi önkormányzat hivatali helyiségeiben, felsőoktatási és köznevelési intézményben, valamint egészségügyi szolgáltató helyiségeiben, illetve a tulajdonos előzetes, írásbeli hozzájárulásának hiányában közforgalom számára nyitva álló magánterületen (például áruházi parkolóban). Csak az az ajánlóív hiteles, amelyen szerepel a választási iroda pecsétje, az ív sorszáma, és feltüntették rajta az aláírásgyűjtő polgár nevét és aláírását. A pártoknak figyelniük kell arra, hogy az ajánlást gyűjtő pontosan adja meg az adatait, mert amennyiben azok hibásak (például elírja a személyi azonosítóját), az ajánlóíven szereplő összes ajánlás érvénytelen. 

Újabb patinás futballcsapatot kebelezett be a NER

Publikálás dátuma
2019.04.06. 08:20
George F. Hemingway
Fotó: Molnár Ádám
George F. Hemingway eladta a Honvédot a határkerítés üzemeltetőjének.
George F. Hemingway megállapodott a Budapest Honvéd labdarúgócsapat eladásáról - írja az m4sport.hu.  Az eladásról már korábban reppentek fel hírek, de a portál úgy tudja, alá is írták a szerződést. A hivatalos bejelentés jövő héten várható. A 14-szeres magyar bajnok és hétszeres kupagyőztes kispesti klub 2006 nyarán került George F. Hemingway tulajdonába. A magyar származású amerikai üzletember regnálása alatt két Magyar Kupát (2007, 2009) és egy bajnokságot (2017) nyert a csapat.   A vevő a metALCOM Zrt.-hez közeli cégcsoport.  A cég tulajdonosa fideszes politikus, a szentesi Bozó Zoltán, aki 2014-ben a Fidesz szentesi polgármesterjelöltje volt, de az MSZP-DK-EGYÜTT-PM által támogatott Szirbik Imre simán megverte. Bozó az "üzletben" jóval sikeresebb, cége üzemelteti a déli határon épített kerítést, amiért öt év alatt 6,5 milliárd forintot kap. A riasztórendszerrel felszerelt okoskerítést amúgy nagyrészt ők is építették 18 milliárdért.
hivatalos bejelentés jövő héten várható. A 14-szeres magyar bajnok és hétszeres kupagyőztes kispesti klub 2006 nyarán került George F. Hemingway tulajdonába. A magyar származású amerikai üzletember regnálása alatt két Magyar Kupát (2007, 2009) és egy bajnokságot (2017) nyert a csapat.   A vevő a metALCOM Zrt.-hez közeli cégcsoport.  A cég tulajdonosa fideszes politikus, a szentesi Bozó Zoltán, aki 2014-ben a Fidesz szentesi polgármesterjelöltje volt, de az MSZP-DK-EGYÜTT-PM által támogatott Szirbik Imre simán megverte. Bozó az "üzletben" jóval sikeresebb, cége üzemelteti a déli határon épített kerítést, amiért öt év alatt 6,5 milliárd forintot kap. A riasztórendszerrel felszerelt okoskerítést amúgy nagyrészt ők is építették 18 milliárdért.
Szerző
Frissítve: 2019.04.06. 08:40