Kocsis Máté kezdeményezi, hogy töröljék el a zuglói parkolási díjakat addig, amíg a rendszer ráfizetésesen működik és egy "új, alkalmas polgármester" nem rendezi a helyzetet a kerületben. A Fidesz frakcióvezetője a Kossuth rádió Vasárnapi újság című műsorában úgy fogalmazott, a XIV. kerületben az autósok és az önkormányzat is egy előnytelen szerződésbe dobálja a pénzt, a Párbeszéd társelnökének hibái pedig rengeteg pénzükbe kerülnek az ott lakóknak. Felszólította a polgármestert, hogy vállalja a felelősséget az elkövetett hibákért, a kifogásolt parkolási szerződést pedig mondja fel.
Kitért továbbá arra is, hogy a fővárosi kerületek Zugló kivételével nyereségesen tudják üzemeltetni a parkolást, a korábban általa vezetett Józsefvárosnak például évente 4-500 millió forintos bevétele származott abból, amit a közbiztonság javítására és fejlesztésekre tudtak fordítani.
A helyzet az, hogy Kocsis Máté a jelek szerint másképp értelmezi a számokat, mint az átlagember. Példának okáért a 24.hu Újbudán úgy találta, hogy a parkolás mintegy 650 millió bevételt hoz a kerületnek, míg a vele kapcsolatos kiadások több mint 780 millió forintra rúgnak - ez pedig súlyos mínusz. Lapunk információi szerint hasonló a helyzet 2-3 másik kormánypárti vezetésű kerületben is. Azaz amennyiben a Fidesz frakcióvezetője komolyan veszi magát, számos párttársa kerületében ingyenessé kellene tennie a parkolást - amíg alkalmas polgármester nem érkezik (az őszi önkormányzati választásokon).
Ráadásul Karácsony Gergely állítása szerint hazugság, hogy a zuglói parkolási rendszer veszteséges, ellenben szolid nyereséget termel. Az a 301 millió forint, amit politikai ellenfelei a 2019-es kerületi büdzsére mutogatva "parkolási veszteségnek" címeznek, az a parkolási helyek kialakításának költsége. Amivel a szisztémát sok éve bevezető kerületeknek már nem kell számolniuk.
Karácsony szerint egyébként a fővárosnak kellene a parkolás és a közlekedésszabályozás egész rendszerét kézbe vennie. És akkor azoknak a kerületeknek, ahol az óránkénti parkolási díj 150 forint, nem kellene magyarázkodniuk, hogy miért ilyen kevés a parkolási bevételük – szemben a belvárosi kerületekkel, ahol több mint 400 forint a tarifa.