Milliókat fizetnek Star Wars relikviákért a magyarok

Publikálás dátuma
2019.05.02. 11:56
Képünk illusztráció
Fotó: Juancho Torres / AFP
Igazi Star Wars fanatikusok a magyarok, a relikviákért milliókat is hajlandók fizetni az egyik online piactér adatai szerint.
A magyarok igazi Star Wars fanatikusok: 86 százalékunk szereti a Csillagok háborúját, ezt támasztja alá az is, hogy tavaly több mint 6 600 tranzakció során közel 30 millió forint értékben keltek el relikviák az online piactéren. A legtöbben Han Soloért rajonganak, a vásárlási adatok mégis Darth Vader népszerűségét mutatják – többek között ez is kiderül a Vatera saját, 3 100 felhasználó részvételével készült friss felméréséből és a piactér elmúlt évre vonatkozó forgalmi adataiból. 
A Star Wars tárgyak közül is legszívesebben játékot helyezünk a virtuális kosarunkba (50%), de dobogós helyen végeztek a gyűjtemények darabjai (14%) és a SW könyvek (11%) is. A friss kutatás alapján 
a válaszadók negyedének (27%) otthonában több mint 25 000 forint értékű Star Wars relikvia található,

 míg közel harmaduknak 5 és 25 000 forint közötti összeget ér gyűjteménye.
A válaszadók 43 százaléka könyveket és képregényeket őrizget otthon, 38 százalékuk játékokat, 36 százalékuk figurákat és maketteket gyűjtött össze. 
Csillagok háborújás ruhadarabot a kitöltők negyede hord,

ötödének pedig plakátok és képek a féltve őrzött kincsei. Míg 2017 decemberében Az utolsó Jedik megjelenésekor az eladások kimagaslóan megnőttek, a 2018-as spin-off rész (Solo: Egy Star Wars-történet) megjelenése után a vásárlások nem követték a tendenciát, vagyis a kánon részekhez kapcsolódóan inkább bekapcsol a gyűjtögető kedvünk.
A kutatás azt mutatja, hogy nem csupán kiállítva csodáljuk a kultikus filmsorozat hőseit, de a bőrükbe is örömmel bújunk, mi több, a kiegészítőkre is nagy figyelmet fordítunk, hiszen tavaly az online piactéren több mint 270 jelmez talált gazdára, és 173 fénykard is a kosarakba került.  
A felmérésben részt vevők kiemelkedő többsége a jókkal szimpatizál (85%),

harmaduk Han Solot jelölte meg kedvencnek, őt követi Yoda, Csubakka, R2-D2, Luke Skywalker és Obi-Wan Kenobi, majd csupán a 7. helyet foglalja el Darth Vader. Ugyanakkor az online piactér eladási statisztikák alapján Darth Vader a legkeresettebb figura (27%), és csak a második helyet foglalja el Han Solo (10%). Ahogy a kiemelt karakterek is mutatják, a legrégebben megjelent részek népszerűsége mind a mai napig töretlen.
A kutatásból az is kiderül, hogy különböző korcsoportok eltérő részeket kedvelnek. A 46 év felettieknél a legkorábban bemutatott Csillagok háborúja: Egy új remény a nyerő, a 26 és 45 közöttiek a régi trilógia második részét, A birodalom visszavágot jelölték kedvencként, míg a 18 és 25 közöttiek A Sith-ek bosszújára szavaztak. Összességében mégis elmondható, hogy a kitöltők több mint kétharmada az első trilógiát szereti legjobban.
A felmérés eredményét összegző közleményéből kiderül, a Star Wars rekordnap Az ébredő Erő bemutatója előtt volt, ekkor nagyjából tízpercenként talált gazdára egy Csillagok háborúja relikvia. A kínálatban jelenleg a három legdrágább Star Wars termék többszázezer forintos árkategóriában mozog. Az első és második helyen a Millenium Falcon Lego kiadása áll, amelyeket 301 000 és 210 000 forintért hirdetnek, picit lemaradva a harmadik helyen a Halálcsillag Lego verziója található. A Vaterán a valaha eladott legdrágább és talán legkülönlegesebb SW relikvia 2014 júniusában kelt el, egy 1992-es Data East Star Wars flipper 500 000 forintért.
Szerző

Még az idén összeolvadhat a Messenger, az Instagram és a WhatsApp

Publikálás dátuma
2019.05.01. 14:53

Fotó: AFP
A felhasználók egyik szolgáltatásból a másikba is küldhetnek majd üzeneteket.
Újabb fejlemény derült ki a Facebook tervéről, miszerint a techvállalat egybe akarja gyúrni az Instagramot, a Messengert és a WhatsAppot. A platformok,bár önállóan is működnének, a felhasználók egyik szolgáltatásból a másikba is küldhetnétnek üzeneteket –  írja a Slashdot. Pont úgy, mint egy telefonhívásnál, ahol nem szükséges tudnunk a hívott fél melyik szolgáltatónál van.
Az összevonást, úgy tűnik, már idén megvalósíthatják,

annak ellenére, hogy Mark Zuckerberg leghamarabb 2020-ra ígérte a keresztplatformos funkciót.
Szerző
Témák
Messenger

Űrhajósnők szervezetének működését kutatja a NASA második hosszú küldetése

Publikálás dátuma
2019.05.01. 10:20
Illusztráció
Fotó: NASA
Az űrtartózkodás női szervezetre gyakorolt hatását vizsgálja második hosszú kísérletében a NASA.
Az első, úgynevezett ikrek-kísérlet után a NASA most azt vizsgálja a márciusban az ISS-re érkezett és majdnem egy teljes évig ott is maradó Christina Koch segítségével, miként reagál a női űrhajósok szervezete egy hosszú űrtartózkodásra - írta az Sg.hu.

Ikrek-kísérlet

Egy ikerpár egyik tagja a Földön, a másik az űrben töltött egy évet. Az elvégzett vizsgálatokról szóló tanulmány nemrég jelent meg.

Az űrügynökség azt nem közölte, pontosan milyen adatokat rögzítenek, és milyen kísérleteket végeznek, de azt elárulták, Koch már a megérkezése óta is több eredményt is rögzített. Bizonyára tanulmányozzák a látást, a véráram agyi vezérlését, az izomtónus változását, illetve a test mikrogravitációban végzett mozgását is. Ezt pszichológiai tesztek sorozata, a vér összetételének vizsgálata, az alvási időszak mérése, valamint az agy által adott válaszok pontos felmérése egészítheti majd ki.
Szerző
Témák
NASA űrhajós