Forma-1;spanyol nagydíj;

2019-05-10 10:00:00

Kockáztat a Ferrari Barcelonában

Az ideje korán bevetett új motortól vár előrelépést a Scuderia, amely szezonbeli első futamgyőzelmét próbálja megszerezni a Spanyol Nagydíjon.

Négyből négy kettős győzelmet aratott az idény eddigi részében a Mercedes, így egyelőre Lewis Hamilton és Valtteri Bottas vív öldöklő csatát a világbajnoki címért. A száguldó cirkusz erre a hétvégére Spanyolországba tette át székhelyét, Barcelona pedig jól ismert helyszín a csapatok számára, hiszen az év eleji teszteket is a katalán városban tartották. A Ferrari akkor kiemelkedett a mezőnyből, s sokan favoritnak kiáltották ki a maranellói istállót, amely azonban idén még adós a futamgyőzelemmel.

Két hete Bakuban a Renault főnöke, Cyril Abiteboul előre bocsátotta, hogy a Honda után Barcelonában ők is bevethetik új motorfejlesztésüket, s így tesz a Ferrari is.

A maranellóiak a második verziótól a plusz teljesítmény mellett jobb megbízhatóságot és fogyasztási mutatókat várnak. Az olasz Motorsport értesülése szerint a leglényegesebb fejlesztést a belső égésű motor új hengerfejei jelentik, amelyek alumínium helyett immár acéllal vegyített ötvözetből készülnek, így sokkal ellenállóbbak a hővel és a motorban történő robbanások energiájával szemben, ezáltal többet használhatók nagy teljesítményen.

A Scuderia emellett a Shell továbbfejlesztett üzem- és kenőanyagaitól is további teljesítményjavulást vár azok után, hogy a korábbi versenyeken bebizonyosodott, a Ferrari motorja többet fogyaszt a Mercedesénél. Barcelonában ugyanakkor csak a gyári csapat két versenyzője, Sebastian Vettel és Charles Leclerc kapja meg a fejlesztést, mivel az Alfa Romeo és a Haas túl kockázatosnak tartja a korai motorcserét, és kitart a korábbi verzió mellett, ugyanis minden csapat csak három motort használhat büntetlenül az idényben.

A Ferrari ugyan sokat vár a fejlesztésektől, Barcelonában legutóbb 2013-ban győztek a maranellóiak, miközben az elmúlt két spanyol futamot egyaránt Hamilton nyerte, ráadásul tavaly Bottas lett mögötte a második.

A korábbi Ferrari-pilóta Gerhard Berger szerint korai leírni a Scuderia versenyzőit, noha Vettel hátránya 35, míg Leclerc-é 40 pont, míg az 1996-os világbajnok Damon Hill arra számít, az idény későbbi szakaszában koránt sem lesz majd ennyire harmonikus Hamilton és Bottas viszonya, ez pedig az ellenfelek malmára hajthatja a vizet. A 2016-os vb-győztes, Nico Rosberg viszont úgy véli, a pontversenyben egy ponttal vezető Bottas nagyon jó úton jár, ha a későbbiekben sem bosszantja fel Hamiltont.

„Sose húzd fel Lewist! Ha dühös, csak még motiváltabb és összeszedettebb lesz és harap, mint egy terrier. Valtteri ráérzett valamire, amire én csak az utolsó közös évünkben jöttem rá” – magyarázta Rosberg.