Fotó: NOEL CELIS / AFP

A víz az oka a fülöp-szigeteki árvizeknek, de nem úgy, ahogy gondolja

Műhold felvételek tanúsága szerint 2003 óta a Fülöp-Szigetek egyes részei hat centit süllyedtek a túlzásba vitt kúthasználat miatt, az itt lévő településekre pedig betört a manilai öböl sós vize.

Szerző

Megosztás
Bulacan Manilától északra található
Fotó: NOEL CELIS / AFP
A Pampanga régióból ezrek költöztek szárazabb helyre
Fotó: NOEL CELIS / AFP
A süllyedés feltehetőleg a túlzásba vitt kúthasználat, vízszivattyúzás okozza
Fotó: NOEL CELIS / AFP
Az iható rétegvizek kiszivattyúzásával megsüllyedt az agyagos talaj
Fotó: NOEL CELIS / AFP
Eladhatatlan ház Mabalacatban
Fotó: NOEL CELIS / AFP
Egy elárasztott településen gond a temetkezés is
Fotó: NOEL CELIS / AFP
A Bulacan régióban több, mint 3 millióan élnek
Fotó: NOEL CELIS / AFP
A térséget évente húsznál több áradással járó vihar sújtja
Fotó: NOEL CELIS / AFP
A sós tengervíz betör a rétegvizek közé is, így sok helyen lehetetlenné téve az ivóvízhez jutást
Fotó: NOEL CELIS / AFP
Ez a talajsüllyedés jelenleg súlyosabb probléma, mint a globális felmelegedés okozta vízszint emelkedés
Fotó: NOEL CELIS / AFP
Az édesvíz igény pedig a népesség számával arányosan nő
Fotó: NOEL CELIS / AFP
Fotó: CLEMENT MARIN / AFP/DPPI

Niki Lauda élete képekben

Lauda, aki februárban ünnepelte 70. születésnapját, hétfőn a családja körében „békésen távozott”, halálhírét orvosa is megerősítette, aki tavaly tüdőátültetést hajtott végre rajta.

Szerző

Megosztás
Frissítve: 2019.05.21. 11:19
Lauda a király kategória előtt Mini Cooperrel és a Formula 2-ben versenyzett
Fotó: Sergio del Grande / AFP
Karrierje nehezen indult, kölcsönből finanszírozta az F1-be jutást, de a siker csak később jött meg
Fotó: GERARD FOUET / AFP
A kezdeti nehézségek után 74-ben leigazolta a Ferrari
Fotó: DPPI F1 / AFP
Lauda autóversenyzői és műszaki téren is nagy hasznára vált a csapatnak, logikát és fegyelmet vitt az autók tervezésébe
Fotó: SVEN SIMON / AFP
Az 1976-os nürburgringi német nagydíjon egy ütközés során életveszélyes égési sérüléseket szenvedett
Fotó: DPPI F1 / AFP
Nagy mennyiségű mérgező gázt lélegzett be, miután Ferrarija lángra kapott, de túlélte a balesetet
Fotó: AFP
Bár nagy előnnyel vezette a pontversenyt, a bajnokságot 76-ban James Hunt nyerte meg
Fotó: AFP
Hihetetlen akaraterővel visszatért, a baleset után hat héttel később megrendezett olasz nagydíjon újra autóba ült
Fotó: HARTMUT REEH / AFP
75-ben és 77-ben bajnok lett, majd a Brabham csapattól felállva két évre kiszállt
Fotó: GERARD FOUET / AFP
79-80-ban saját légitársasága kiépítésével töltötte az időt és a televízióban kommentátorként dolgozott
Fotó: R. Jäger / AFP
Jacques Laffite-tel a 82-es monacói versenyen
Fotó: GABRIEL DUVAL / AFP
1981-ben tért vissza és 85-ben hét évvel a második bajnoki címe után lett harmadszor is bajnok
Fotó: DOMINIQUE FAGET / AFP
Alain Prost csapattársa volt a McLarennél
Fotó: AFP
AZ 1987-es bécsi operabálon
Fotó: ROBERT JAGER / AFP
Visszavonulása után a légitársaságával foglalkozott, majd 1992-ben a Ferrari tanácsadója lett
Fotó: GREG WOOD / AFP
Később a Ford felkérte, hogy felügyelje a Jaguar Formula–1-es csapatának munkáját
Fotó: PIERRE-PHILIPPE MARCOU / AFP
Falco temetésén 1998-ban
Fotó: R. SCHLAGER / AFP
Shwarzeneggerrel Silverstone-ban 2003-ban
Fotó: LOIC VENANCE / AFP
Niki Lauda és Keke Rosberg az új generációval: Mathias Lauda, Nelsinho Piquet és Nico Rosberg
Fotó: GERO BRELOER / AFP
A csődbe ment Lauda Air után megalapította a Niki diszkont légitársaságot
Fotó: MAURICIO LIMA / AFP
Bernie Ecclestone-nal a Kitz Charity Trophy síversenyen
Fotó: Roland Mühlanger / AFP
Sebastian Vettellel
Fotó: HOCH ZWEI / AFP
Később a a Mercedes AMG F1 ügyvezetői jogkör nélküli igazgatója lett
Fotó: MANTEY STEPHANE / AFP
Két veseátültetés és egy tüdőátültetés után 2019. május 20-án családja körében hunyt el
Fotó: DAVID EBENER / AFP