bírság;NMHH;UPC;

2019-05-27 12:35:51

20 milliós bírságot kapott a UPC, mert jogalap nélkül szedte a pénzt a lemondó előfizetőitől

A szabálytalan gyakorlat sok százezer előfizetőt veszélyeztetett, a konkrét érdeksérelmet szenvedett emberek száma pedig több száz főre tehető.

A Kúria helyben hagyta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) határozatát, amely kimondta: a UPC jogszerűtlen összegeket követelt 2017-ben az előfizetőitől a határozott idejű szerződések felmondásakor, és amelyben emiatt 20 millió forintos bírságot szabott ki a szolgáltatóra.

A jogsértő gyakorlat a szolgáltató minden határozott idejű szerződéses előfizetőjét veszélyeztette - teszi hozzá közleményében a médiahatóság. A hatóság még 2017-ben állapította meg, hogy a UPC Kft. bizonyos esetekben garanciális szabályokat sértett azzal, hogy

Azzal is jogsértést követett el a szolgáltató, hogy a jogszabályokban rögzítettnél magasabb összegben számította a kedvezményeket azokban az esetekben, amikor egy előfizető egyszerre több szolgáltatást vett igénybe. Ugyanis ilyenkor a UPC nem az akciós határozatlan idejű szolgáltatás árából, hanem a szolgáltatás listaárából számította a kedvezmény mértékét.

A hírközlési hatóság a bírság kiszabása mellett a UPC-t kötelezte arra, hogy módosítsa az ÁSZF-ének jogsértő részeit, és arra is, hogy a jövőben kizárólag a megszűnt szerződésből eredő, annak határozott idejéből adódó kedvezmények megtérítését követelje előfizetőitől. A jogsértés a hírközlési szolgáltatások piacára is számottevő hatást gyakorolt, hiszen a szolgáltató jogszerűtlen piaci eszközökkel kötött magához előfizetőket. A hatóság döntését megtámadta a szolgáltató, de a Kúria helyben hagyta azt.