Március végén nyitották meg az M3-as metró 72 milliárd forintból felújított északi szakaszát: a hónapokat csúszó beruházást Tarlós István főpolgármester avatta fel a jelek szerint azonban lesz még munka a vonalon.
A két hónapja átadott Újpest Városkapu állomás mennyezetéből ugyanis ömlik a víz a nagy esőzés után –derül ki a Metróért Egyesület Facebookra feltöltött fényképéből.
„A jelek alapján rosszul szigetelték a megállót” - mondta kérdésünkre Bíró Endre, az egyesület elnöke – a fotón egyébként látszik mennyezeti felázás nyoma is. Hozzátette, úgynevezett „egyes vezetésű” állomásról van szó, ami azt jelenti, hogy a felszín és megálló közötti talaj és szigetelésréteg ugyanolyan vastag (3-4 méter közötti), mint amekkora a metróállomás belmagassága.
Az ügy kapcsán megkerestük a BKV sajtóosztályát, hogy megtudjuk, a beázást pontosan milyen hiba okozta, és melyik cég szigetelte a kérdéses megállót – az északi vonal felújítását ugyanis a Strabag és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. végezte, és alvállalkozókat is megbízhattak az egyes munkafolyamatokkal.
Arra is kíváncsiak voltunk, hogy a hiba javítása mennyibe kerülne, és hogy miatta ismét le kell-e majd zárni a metróállomást. A BKV egy szerkesztőségünkek küldött levélben később jelezte, tudnak a vízszivárgásról és, intézkednek ennek garanciális javításáról. Arra, hogy melyik cég volt a kivitelező, nem tértek ki - viszont maguk számoltak be egy újabb problémáról: mint írták,
A hibát később elhárították, a forgalom már zavartalan, és elrendelték a lift javítását is - tette hozzá a közlekedési vállalat.
Az északi vonal átadását mindenesetre több kisebb-nagyobb meghibásodás, probléma követte. Az ünnepélyes megnyitó után néhány órával például megadta magát egy biztonsági rács az Árpád hídi metróbejáratnál, április 12-én pedig egy elektromos szekrényben elfüstölő patkány miatt állt ideiglenesen az északi szakasz közlekedése.