Hableány;

A Viking Sigyn Budapesten

- Egy másik baleset miatt is gyanúsított a Viking Sigyn kapitánya

A Főügyészség úgy értesült, a Sigyn kapitánya áprilisban Hollandiában is egy balesetező Viking-hajót irányított. A hajótársaság szerint viszont csak a fedélzeten volt Jurij C. az ütközéskor.

Csak idén tavasszal már három szerencsétlenségben is érintett volt a Viking Cruises hajótársaság a Sky márciusi motorhibájával, az Idun áprilisi balesetével és a Hableány-tragédiával együtt. Ezek közül kettőnél is jelen volt a Viking Sigyn kapitánya: ott volt ugyanis a Hollandiában ütköző Viking Idun fedélzetén áprilisban. Ugyanakkor a Fővárosi Főügyészség értesülésével ellentétben, áprilisban nem volt miért felelősségre vonni őt.

Az áprilisban Hollandiában történt baleset idején Jurij C. viszont nem kapitányként szolgált az érintett hajón - nyilatkozta csütörtökön a Viking Cruises hajózási vállalat szóvivője a Reuters hírügynökségnek.

"Meg tudjuk erősíteni, hogy a Viking Sigyn kapitánya április 1-jén a Viking Idun fedélzetén volt, de az incidens idején nem ő volt a hajó kapitánya. A hajót egy másik kapitány irányította"

- mondta a szóvivő, de több részletet nem árult el, arra hivatkozva, hogy mindkét ügyben vizsgálat folyik.

Korábban csütörtökön a Fővárosi Főügyészség az Eurojust magyar nemzeti tagján keresztül szerezte be azt a hivatalos információt, hogy

a Hollandiában idén április 1-jén balesetet okozó hajó kapitánya és a jelen ügyben gyanúsított kapitány ugyanaz a személy, őt Hollandiában is gyanúsítottként vonták felelősségre.

A Hableány sétahajó május 29-én süllyedt el a Margit híd közelében, miután összeütközött a Viking Sygin szállodahajóval. A Viking Sigyn 64 éves, odesszai, ukrán állampolgárságú kapitányát, Jurij C.-t gyanúsítottként tartják őrizetben a magyar hatóságok.

A Viking Cruises egyébként 60 folyami hajóval rendelkezik, a legtöbbel az európai hajótársaságok közül. A cég ráadásul egy magyar kft.-n keresztül közösen tulajdonolja a Rogán Antalhoz tartozó Magyar Turisztikai Ügynökséggel a legfőbb dunai hajós céget, a Mahart Passnave-t. Ha a tragédia után szabályozni akarná Budapest a belvárosi szakasz hatalmas szállodahajó-forgalmát, nem lesz egyszerű dolga.

Ötmilliárd forint nem volt elég egy problémamentes uszoda megépítéséhez.