Budapest Airport;ferihegyi repülőtér;

Képünk illusztráció

- Ismét két pályával üzemel a Liszt Ferenc-repülőtér

A felújításnak vége, mostantól az elérhető legkorszerűbb rádiónavigációs rendszer üzemel a 2-es futópályán.

Megnyitották csütörtök délután a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a 2-es futópályát, a Budapest Airport közleménye szerint a tervezett nyolc hét alatt készültek el az 1,3 milliárd forintba kerülő felújítással.

A legfontosabb beruházás a műszeres leszállító-berendezés cseréje volt, mostantól az elérhető legkorszerűbb és megbízhatóbb rádiónavigációs rendszer üzemel a Rákoshegy felőli pályavégen, így a repülőgépek akár 15 méteres függőleges és 50 méteres vízszintes látástávolság mellett is le tudnak szállni.

Ezen túl kicseréltek 70 esővíz elvezető aknát, ahol kellett, kicserélték a pályába épített lámpák vezetékeit, kijavították a beton kisebb hibáit. Megtisztították a betont a ráégett guminyomoktól, és újrafestették a pályán lévő jelzéseket is.

A Budapest Airport közleményében megköszönte Vecsés lakóinak a türelmét, akiknek a felújítás miatt ideiglenesen a megszokottnál több repülőgép elhaladásával kellett számolniuk.

Szerdán rendkívüli javítási munkákat kellett végezni az egyedüliként működő 1-es futópályán, ezért másfél óráig se le- se felszállni nem lehetett Ferihegyen.

A gazdasági bizottság csekély ellenzéki érdeklődés mellett hallgatta meg a kabinetminisztert.