Leclerc volt a leggyorsabb a második szabadedzésen

Publikálás dátuma
2019.06.28. 17:39

Fotó: HOCH ZWEI / Picture-Alliance/AFP
A Ferrarival versenyző Charles Leclerc futotta a leggyorsabb kört a Forma-1-es Osztrák Nagydíj második pénteki szabadedzésén.
A monacói versenyző mögött a Mercedes finn pilótája, Valtteri Bottas végzett másodikként, míg a harmadik helyre a Red Bull francia versenyzője, Pierre Gasly futott be. A gyakorlást kétszer is félbeszakították: előbb a Red Bull-os holland Max Verstappen, majd Bottas törte össze az autóját a nagy szélben. Egy alkalommal a Ferrari négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel is csúnyán elfékezte magát, emiatt legalább negyedórát a boxban vesztegelt. Az összetettben vezető, címvédő és ötszörös világbajnok brit Lewis Hamilton (Mercedes) negyedik lett, Vettel a nyolcadik helyen végzett. Eredmények, 2. szabadedzés (az élcsoport): 1. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:05.086 perc 2. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 1:05.417 3. Pierre Gasly (francia, Red Bull) 1:05.487 4. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:05.529 5. Carlos Sainz (spanyol, McLaren) 1:05.545 6. Romain Grosjean (francia, Haas) 1:05.701 korábban: 1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.838 perc 2. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:04.982 3. Bottas 1:04.999 4. Leclerc 1:05.141 5. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:05.260 6. Gasly 1:05.378 A további program: szombat: 3. szabadedzés 12.00 időmérő edzés 15.00 vasárnap: futam 15.10
Szerző

Kajak-kenu medáleső Minszkben

Publikálás dátuma
2019.06.27. 20:22

Fotó: Szalmás Péter / Népszava
A magyar kajak-kenu válogatott tagjai csütörtökön három-három arany-, és ezüstérmet szereztek a fehérorosz fővárosban.
Rendkívül eredményesen szerepeltek a magyar kajak-kenusok a számukra zárónapot jelentő csütörtöki versenynapon. Délelőtt az 500 méteres versenyszámok fináléit rendezték, s elsőként a szám olimpiai, világ- és Európa-bajnokának, Kozák Danutának szoríthattak a magyarok kajak egyesben. Az UTE 32 éves, ötszörös ötkarikás bajnoka a múlt heti válogató előtt lázzal járó betegséggel küszködött, ezért nem érkezett százszázalékos állapotban a fehérorosz fővárosba.
Akárcsak szerdán, a páros döntőben, Kozák most sem kezdett jól, féltávnál csak a negyedik helyen haladt, s bár a hajrája nagyszerűen sikerült, végül már nem tudta befogni a hazai közönség által támogatott Volha Hudzenkát, aki párosban is megelőzte őt. Kozák 2015 óta először kapott ki ebben a számban.
Balla Virág és Devecseriné Takács Kincső, az új kenus olimpiai szám Eb-címvédője és világbajnoki ezüstérmese gyakorlatilag ellenfél nélkül versenyezte végig a távot, fölényes rajt-cél győzelmet aratott.
A Kárász Anna, Kozák Danuta, Csipes Tamara és Medveczky Erika összeállítású vb-címvédő női kajakos kvartett Balláékkal szemben óriásit küzdött a döntőben a győzelemért. A fehéroroszok hajója már a rajt után kivált a mezőnyből és féltávig jelentős előnyre tett szert. Ezután a magyarok - a hajóban az egy órán belül két versenyt is evező Kozákkal - méterről méterre, centiről centire dolgozták le a hátrányukat, és az utolsó 50 méterhez már együtt érkezett a két egység. A fehéroroszok szinte végig vezettek a táv során, de a legfontosabb ellenőrző pontra, a célba végül a magyarok érkeztek elsőként.
A férfiak hasonló számában, az új olimpiai számban a tavaly Eb- és vb-bronzérmes magyar egység - Nádas Bence, Tótka Sándor, Birkás Balázs és Kuli István - ezúttal nem volt harcban a dobogóért, a hetedik helyen ért a célba.
Délután a 200 méteres döntőkkel folytatódott a program. Akárcsak délelőtt, 500 méteren, a magyarok közül először Kozák Danutát szólították a rajthoz kajak egyesben. Ezúttal nem rajtolt rosszul, féltávnál azonban nem úgy tűnt, hogy odaér a dobogós helyekre. Miközben az élen a dán Emma Jörgensen biztosan vezetve lapátolt, mögötte nagy harc alakult ki, Kozák pedig az utolsó erőtartalékait mozgósítva végül bejött a második helyre. Az UTE ötszörös olimpiai bajnoka négy számban indult Minszkben, és egy arannyal, valamint három ezüsttel zárt.
A férfiak hasonló számában Birkás Balázs is nagyot küzdött, s végül ő is másodikként ért a célba. A szegediek fiatal kenusa, a 19. születésnapját pénteken ünneplő Nagy Bianka hetedik lett, a Lucz Anna, Kiss Blanka kajakos duó pedig kilencedikként zárt.
A versenynap programja az 5000 méteres döntőkkel zárult. A 25 éves szolnoki Bodonyi Dóra a táv egy részében vezetett, leginkább azonban a fehérorosz Marina Litvincsuk állt az élen, és bár a magyar kajakos minden erejét beleadva a végső sprintben végig támadta, kitartott a célig, így ebben a számban is hazai siker született.
A férfiaknál az 1000 méteren aranyérmes Kopasz Bálint képviselte a magyar színeket, és nagyszerűen kilőtt a rajtból, ennek köszönhetően az élboly tagjaként vághatott neki a távnak. Sokáig Kopasz vezetett, aztán az utolsó körhöz közeledve a portugál Fernando Pimenta állt az élre. A hajrára fordulva már csak ők és a német Max Hoff küzdöttek az érmekért, s amikor már úgy tűnt, Pimenta visszavág az 1000 méteres vereségért, Kopasz ismét állva hagyta, és az utolsó métereken megelőzte. A 22 éves magyar kajakos így két arannyal zárt.
A magyar kajak-kenu csapat így kilenc éremmel, négy arannyal és öt ezüsttel zárta a minszki viadalt, míg az egész Európa Játékok-küldöttségnek immár 12 dobogós helyezése, közte négy elsősége van.
A kajak-kenu viadalok végeztével az is kiderült, hogy az Európa Játékok egyben Európa-bajnokságnak is számított abban a 16 számban, amit lebonyolítottak. Mindez annak köszönhető, hogy az Európai Kajak-Kenu Szövetség (ECA) és az Európai Olimpiai Bizottság (EOC) csütörtökön megegyezett ebben a kérdésben.
Szerző

Giro d'Italia - Budapest után irány a Dunántúl

Publikálás dátuma
2019.06.27. 19:29

Fotó: LUK BENIES / AFP
Magyarország legszebb részeit igyekeznek megmutatni a nagyvilágnak abban a három napban, amíg hazánkban tekernek az olasz országúti kerékpáros körversenyen.
„Sok útvonalat bejártunk, és a végén megszületett ez a 400 kilométernyi útvonal. Az egyeztetések után, kompromisszumok nélkül, a három legszebb szakaszt jelöltük ki” – mondta a Szépművészeti Múzeum Román Csarnokában tartott sajtótájékoztatón Révész Máriusz. Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos – aki egyben a Giro d'Italia Nagy Rajt szervezőbizottságának vezetője is – ezt követően részletesen ismertette az útvonalat, programot.
Az első szakasz megelőzően nagyszabású csapatbemutatót tartanak - ennek helyszíne még nem dőlt el -, majd 2020. május 9-én, szombaton egy 9,5 kilométeres budapesti időfutammal veszi kezdetét a viadal. A versenyzők a Hősök teréről indulnak, végighaladnak az Andrássy úton, érintik a Parlamentet, majd a Dunán át a Clark Ádám téren keresztül a Várban érnek célba. A második etap ugyancsak a Hősök teréről rajtol, majd a Pilisen átkelve a Dunakanyarban haladva Esztergomon és Pannonhalmán át Győrben ér véget a 193 kilométeres táv. A harmadik, 197 kilométeres szakasz Székesfehérváron kezdődik, a Balatont Balatonfürednél éri el, aztán a Tihanyi-félszigetről Keszthelyen át halad a nagykanizsai befutóig.
„Remélem, jövőre itt is több százezer ember kinn áll az út mentén boldogan, és évek múltán is büszkén emlékszik vissza, hogy látta a Giro d'Italiát” - mondta Révész, akinek várakozásai szerint akár napi 3-400 ezer szurkoló nézheti a szakaszokat az utak mentén, míg a televízióban meg lehet mutatni a világnak Magyarország látványosságait, tájait és műemlékeit.
Paolo Bellino, a Giro d'Italia-t szervező RCS Sport igazgatója kiemelte: több mint 200 országban évről évre mintegy 800 millió tv-néző követi a viadalt. Mint mondta, a Giro kétféle örökséget hagy maga után: egyrészt az ország kiállhat a világ elé és megmutathatja magát, másrészt az olasz körverseny által elvetett magból új kerékpáros generáció születhet, amelyből a jövő nagy versenyzői nőhetnek ki.
További érdekesség, hogy a nagykanizsai befutó utáni lesz az olasz körverseny történetének legnehezebb transzfere, lévén először fordul elő az, hogy külföldi helyszín után másnap Olaszországban megy tovább a verseny. Ezúttal kedden már Szicíliában állnak rajthoz a kerekesek, ezért a sármelléki reptérről hétfőn este két charterjárat és egy cargo-repülőgép szállítja a karavánt Szicíliába, míg a csapatok a versenyzéshez nélkülözhetetlen egy-egy buszt, kamiont és autókat már eleve oda küldik, hiszen ennyi idő alatt Magyarországról nem lehetne ennyi járművet átszállítani.
A magyar kormány 7,8 milliárd forintot fordít majd a Giro d'Italiára, ebben az összegben a licencdíj mellett a versenyrendezési költségek, illetve a népszerűsítő kampányok költségei is benne vannak.

Lehet, hogy lesz magyar induló

A szervezők bíznak abban, hogy a fiatal és tehetséges generáció tagjai közül Peák Barnabás, Valter Attila vagy Dina Márton a mezőnnyel tekerhet majd a 2020-as útvonalon. A 20 esztendős Peák nagy lépést tett efelé, ugyanis éppen csütörtökön szerződött a World Tour besorolású Mitchelton-SCOTT együtteséhez. „A legnagyobb álmom, hogy jövőre ott legyek a Magyarországról rajtoló Giro d'Italián" - jelentette ki bemutatkozó interjújában Peák, aki eddigi legnagyobb sikereként 2017-ben második volt a Tour de Hongrie-n.

Szerző