A víz minőségével a Bajavíz Kft.-nél a legkevésbé, az Aqua Szolgáltató Kft. területén pedig a leginkább elégedettek. Az ellátás folyamatossága a leginkább a Bajavíznél, a legkevésbé a Bakonykarsztnál problémás. A leolvasással kapcsolatos két szélső értéket szintén e két társaságnál mérték. Az ügyfélszolgálattal a legkevésbé a Kavíznél, a leginkább az Aqua Kft.-nél elégedettek. Az ár-érték arány a legjobb az Aquánál, a legrosszabb a Bajavíznél. Az ügyfeleknek átlag 47 forintot ér meg egy liter tiszta, egészséges ivóvíz és 48 forintot ugyanennyi szennyvíz elvezetése. (Ennél ugyanakkor nagyságrendekkel olcsóbb a vezetékes víz.) Ezen túlmenően elsősorban az ügyfélkezelést rangsorolták számos különböző szemszögből. A pontszámok mindazonáltal viszonylag magasak, tehát – legalábbis a közműhivatal szerint – a fogyasztók alapvetően elégedettek a hazai víziközmű-szolgáltatással. A felmérést tavaly ősszel több tízezer ügyfél megkérdezésével, illetve 1,8 millió visszajelzés felhasználásával végezték.
Közleményük szerint a kiadványt ünnepség keretében mutatták be, ahol Tóth Tamás általános elnökhelyettes, illetve Weingartner Balázs, az illetékes Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntarthatósági államtitkára méltatta az anyagot. Arról ugyanakkor nem esett szó, hogy az ágazat a csőd szélén áll, folyamatos állami támogatásra szorul és szakértők szerint a rendszerek több ezermilliárdos felújításra szorulnak.