A bolgár és a szlovák kormány is több modern gyógyszert támogat, mint a magyar

Publikálás dátuma
2019.07.16. 12:00

Fotó: Népszava
Túl lassúnak, bonyolultnak ítélik az innovatív gyógyszeripari vállalatok a hazai új készítmények társadalombiztosítási támogatásba való befogadási procedúráját - derül ki az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesületének (AIPM) kutatásából. Egyebek mellett az érintett cégek azt szeretnék, ha a mostaninál jóval többet költene a kormány a gyógyszerek támogatására, valamint megszüntetné, de legalább enyhítené a cégeket sújtó extra adókat. A gyógyszertámogatásra költött pénz negyedét-ötödét évről-évre a gyógyszeripar fizeti be extra adóként. Idén a gyártók 70 milliárddal járultak hozzá a betegek orvosságainak támogatásához, jövőre ez az összeg különböző jogcímeken összességében 92 milliárdra nő. Azaz jövőre minden száz forintnyi támogatásból 40 forintot a gyártók állnak majd. A szervezet felmérése szerint a megkérdezettek a legtöbb kritikával a magyarországi gyógyszerkasszával kapcsolatban éltek. A válaszadók egyetértettek abban, hogy a magyarországi gyógyszerkassza kevesebb innovatív terápiát támogat, mint amennyit az ország gazdasági teljesítménye alapján megengedhetne magának, és több támogatást kellene adni a modern készítményeknek. A vállalatvezetők úgy gondolják: a régió országaival összehasonlítva kevesebb modern terápiához juthatnak hozzá a magyar betegek. Míg 2016 óta Bulgáriában 71, Szlovákiában 69 korszerű gyógyszer vált elérhetővé a társadalombiztosítás keretei között, addig Magyarországon ugyanekkor mindössze 48.
Szerző

Az orvosi rendelő mosdójában találtak holtan egy asszonyt

Publikálás dátuma
2019.07.16. 09:48
Képünk illusztráció
Fotó: Shutterstock
A rendőrség már hétfő óta eltűntként kereste.
Holtan találtak egy 68 éves asszonyt a Csömöri úti orvosi rendelő mosdójában, a halált a „nem reagáló" beteghez hívott mentők állapították meg. A szakrendelő nővére érdeklődésünkre csak annyit mondott: nem tudom, hogy a kérdésre válaszolhatok-e, majd letette a kagylót. Keresetük az alapellátásért felelős XVI. kerületi önkormányzatot is, a polgármester, illetve a jegyző hivatala délutánra ígért tájékoztatást a történtekről. A kerületi rendőrség eltűnt személyként már hétfő óta kereste az asszonyt.
Frissítés! Érdeklődésünkre az önkormányzat közölte: a sajnálatos halálesetről a rendőrség és az érintett háziorvosok értesítették az önkormányzatot. Az általuk elmondottak alapján az történt, hogy a beteg még hétfőn, gyógyszerfelírást követően bement a mosdóba, magára zárta az ajtót, és az eddigi információk szerint természetes halállal elhunyt. Tekintettel arra, hogy a rendelőben a takarítás minden reggel a rendelés megkezdése előtt történik, így az elhunytat kedd reggel a takarító találta meg. A rendelő épületének tulajdonosa a XVI. kerületi Önkormányzat, de a betegek ellátását és a rendelő üzemeltetését szerződés alapján a vállalkozó háziorvosok végzik - teszi hozzá a kerület. Ők gondoskodnak többek között a rendelő nyitásáról, zárásáról és a szükséges takarításról is. Az önkormányzat egyébként részvétét fejezi ki az elhunyt családjának és számukra minden szükséges segítséget biztosít.
Szerző
Frissítve: 2019.07.16. 12:44

A legnagyobb hétvégi dugókban a leállósávban is engednék a forgalmat az M7-esen

Publikálás dátuma
2019.07.16. 09:36

Fotó: Népszava
De nem biztos, hogy ez segítene.
Pénteken és szombaton a Balaton, vasárnap a főváros felé vezető oldalon szinte állandó a dugó a júliusi és augusztusi hétvégéken. A zsúfoltság oka, hogy míg az autópályák áteresztő képessége normál esetben óránként 1200 jármű, és 1700 a még éppen eltűrhető mérték sávonként, a nyári hétvégi csúcsban a pályára felhajtó járművek száma elérheti a négyezret is - írja a Magyar Nemzet.  Korábban tervben volt az M7-es bővítése az M0-s és Székesfehérvár között (a Budapest felé vezető oldalon meg is csinálták) a fejlesztés jelenleg nincs napirenden. Elsősorban azért, mert az M7-es átlagos éves terhelése nem közelíti meg a kritikus mértéket.
Várható viszont más megoldás. Mosóczi László, a közlekedési tárca államtitkára egy háttérbeszélgetésen a lapnak elmondta, hogy egy informatikai fejlesztés segítségével az autópályák leállósávját folyamatos haladásra alkalmassá tehetnék. Az M7-esen így bővíteni lehetne a kapacitást a kritikus időszakokban. Kérdés, hogy ez segítene-e, más vélemények szerint szerint ugyanis a vakáció idején a Balaton vonzereje olyan erős, hogy a sávok bővítésével egyszerűen nem lehet lépést tartani vele. 
Szerző