Visszajár a fesztiválpénz

Publikálás dátuma
2019.07.18. 06:26
Illusztráció
Fotó: Shutterstock
Az online feltöltött Festipay-kártyán maradt összeget automatikusan visszautalják.
A Sziget Zrt. rendezvényeinek zárása után az online feltöltött Festipay-kártyán maradt összeget már automatikusan visszautalják a tulajdonosnak – tette közzé a szervezőcég. Az idei Volton és Balaton Soundon nőtt e megoldás népszerűsége. A helyszínen feltöltött összeget viszont változatlanul csak a rendezvény ideje alatt, személyesen adják vissza. A Sziget Zrt.-nél a feledékeny fesztiválozók ily módon tavaly több mint százmilliót hagytak – idézett a minap a cég leadott beszámolójából a Világgazdaság.
Szerző
Témák
fesztivál

Egyre több e-töltőnél lehet tankolni

Publikálás dátuma
2019.07.17. 20:22
Illusztráció: Shutterstock
Magyarország jobban áll a lengyeleknél, vagy épp az ukránoknál.
Közel ötszáz engedélyköteles elektromos töltőállomást helyeztek üzembe Magyarországon 2019 áprilisáig – tette közzé a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH). A hozzájuk tartozó kútfejek száma meghaladja a nyolcszázat. A gazdasági haszonszerzésre irányuló egységek telepítése engedélyköteles. A hatóság eddig összesen 844 állomásra adott ki ilyet. Ezek közül 2019 áprilisáig 470-et helyeztek üzembe, amikhez összesen 858 darab kútfej tartozik. A töltések mennyisége folyamatosan nő. Míg 2017 negyedik negyedében csupán 13,6 ezer alkalmat mértek, addig 2019 első negyedében az érték már 97,2 ezerre nőtt. Az energia mennyisége a kezdeti 46,6 ezer kilowattóráról (kWh) mára 326,3 ezer kWh-ra bővült. Ez év első negyedében egy egység átlag 200 töltést hajtott végre, átlag 3,4 kWh-t tankolva. Lapunknak az openchargemap.org adatbázisa alapján végzett számításai szerint nem állunk rosszul a töltők számát illetően. 51 európai állam és terület listáján a maga közel ezer töltőpontjával Magyarország a 16., maga mögé utasítva például a lengyeleket, görököket, törököket, románokat, ukránokat vagy épp az energiatudatos polgárai számára egyelőre mindössze 18 töltőpontot biztosító Oroszországot.
Szerző

Bankfiók nem vész el, csak átalakul

Publikálás dátuma
2019.07.17. 18:54
Képünk illusztráció
Fotó: Népszava
Tíz évvel ezelőtthöz képest ma csaknem ötödével kevesebb bankfiók jut 100 ezer felnőttre Magyarországon, miközben az unió átlagában mintegy harmadával csökkent a fiókok száma. Igaz, hazánkban már 2008-ban is jóval kevesebb fiók volt, mint a legtöbb EU-tagállamban: jelenleg mindössze 15 jut 100 ezer magyar felnőttre, miközben az EU átlag 29. A fiókok számának csökkenése azonban korántsem jelenti azt, hogy temetni kellene őket; nem fognak eltűnni,  viszont jelentősen átalakulnak. A K&H Bank számaiból már jól látszik ennek iránya is. Miközben ugyanis az éves ügyfélforgalom az elmúlt öt évben változatlanul 3,7-3,8 millió körül alakult a pénzintézetnél, a látogatás céljában komoly változás érzékelhető. A készpénzzel kapcsolatos ügyintézések száma csaknem a felére, 29 százalékra csökkent, tanácsadásra viszont több mint egymillióval többen érkeztek. Vagyis az ügyfelek háromnegyede ma már tanácsot kérni megy a bankba, például hitelekkel, befektetésekkel kapcsolatban. - Bankfiókok tehát továbbra is lesznek, csak éppen más lesz a funkciójuk. A készpénzes ki- és befizetések egyre inkább automatákon keresztül zajlanak, a papír alapú tranzakciókat digitálisak váltják fel. Így viszont kevesebb a sorbanállás, és több idő jut a személyes tanácsadásra – foglalta össze Rajna Gábor, a K&H Bank lakossági értékesítési igazgatója a bankokat is utolérő digitalizáció hatásának eddig tapasztalatait. Az ügyfelek igényeit követve a banknak már több mint 60 tanácsadói fiókja van, ahol több diszkrét tárgyalóban lehet hosszasabban beszélgetni a pénzügyekről. A pultokban nincs készpénzkezelés, a pénzt automatán keresztül lehet befizetni. Ilyen készpénzbefizető automata egyébként a bank mind a 208 fiókjánál található, de van még féltucatnyi más helyszíneken is. Ez már nem az a régi borítékos módszer, amikor a befizetést csak másnap írták jóvá; az ATM-ek a nap 24 órájában elérhetőek, a jóváírás pedig azonnal megtörténik az ügyfél bankszámláján – hangsúlyozta Rajna Gábor. Az automata készpénzkezelés egyre népszerűbb is: a rendszer 2013-as indulása óta több mint 3 millió alkalommal több mint egybillió - csak az idei első félévben 236 milliárd - forintot tettek be az ügyfelek az automatákba. Ez befizetésenként átlagosan 315 ezer forintot jelent. A banknál így automatizált lett a befizetések mintegy 65, a kifizetések több mint 90 százaléka. A bank másik ambiciózus célkitűzése a teljes papírmentesség, amit 2020-ra szeretnének megvalósítani. A folyamat tavalyi elindítása előtt évi 240 tonna papírt használtak fel. A rengeteg papír azonban nemcsak a környezetet károsítja, hanem az ügyintézést is nehezíti. Ha például egy ügyfél hitellel kapcsolatos dokumentumai egy adott fióknál lévő dossziéban vannak, akkor csak ott tudnak vele foglalkozni, másik fiókban nem. Az iratok teljes digitalizációja után azonban ez már nem jelent majd problémát. Rajna Gábor megjegyezte: a fentiekhez „kicsit kevesebb, de magasabban képzett kollégára van szükség”, a bank ezt belső képzésekkel igyekszik biztosítani.   
Szerző
Frissítve: 2019.07.17. 20:45