Két matróz helyett csak egy segítette a kapitány munkáját, vagyis hajózásra alkalmatlan volt a Hableány, áll az Index.hu birtokába került legfrissebb szakértői véleményekben. A portál úgy tudja, az, hogy a személyzet számát növelni kellene, már az előző hajóbizonyítványba is bekerült. A szakértő azt is hozzáteszi, hogy ezt a hajó vezetőjének kellett volna jeleznie az üzembentartó, vagyis a Panorama Deck Kft. felé.
A Hableányt letaroló Viking Sigyn kapitányának látnia kellett az előtte haladó városnéző hajót, kormányállásának vészjelző rendszere pedig másfél perccel az ütközés előtt hangjelzést adott le a másik hajó túlzott közelségéről, de erre sem reagált senki - vagyis a Viking valószínűleg nem jelezte, hogy előzni akar. Az elkészült szakértői vélemény szerint ugyanakkor a Hableány is mulasztott:
A hajózási szabályok szerint egy hajónak ugyanis akkor is jeleznie kell, ha látja, hogy meg akarják előzni, de arról nem értesítették.
Május 29-én hét másodperc alatt süllyesztette el a Viking Sigyn szállodahajó a Hableányt a budapesti Margit híd alatt, majd - csak úgy, mint a nyomában érkező másik Viking-szállodahajó - egyszerűen továbbment a helyszínről. A magyar polgári hajózás történetének legsúlyosabb balesetében 28-an meghaltak, köztük a Hableány két fős személyzete és 26 dél-koreai turista. A 26. áldozat testét még mindig keresik. A balesetet heten élték túl.