Összecsúszhat a Lánchíd és a Váralagút lassan két évtizede halogatott rekonstrukciója a hármas metró középső szakaszának felújításával, így mindkettőt egyszerre kellhet nélkülöznie Budapestnek - írja az mfor.hu. Úgy értesültek, aligha tartható a Lánchíd és alagút lezárásának kormányhatározatban rögzített 18 hónapos határideje:
Ennek megfelelően az ára is elszállhat majd a beruházásnak, akár a Margit híd esetében, ami 9 milliárdos beruházásnak indult, aztán 32 milliárdos lett belőle. Ez persze nem fogja megakadályozni a kivitelezésre vállalkozó cégeket és a BKK-t a másfél éves határidőt rögzítő megállapodás aláírásában – teszi hozzá a szakember. A főváros ugyanis félti a híd rekonstrukciójára odaítélt támogatást.
A híd és a kapcsolódó műtárgyak felújításához 6 milliárdot ad az állam, 14,7 milliárd forintot tesz ki az EIB (Európai Beruházási Bank) hitele és csak a többit teszi bele a főváros. Korábban a beígért járdaszélesítést is törölték - túl sokba került volna, mivel még a láncokat is meg kellett volna erősíteni hozzá-, ekkor a támogatásból egymilliárdot csípett le a kormány.
A Clark Ádám és a Széchenyi István tér, valamint a József Attila utca átalakítására egyelőre tervek sincsenek, ezek tenderben kiírt határideje 300 nap, az engedélyek beszerzése és a szükséges döntések szintén hónapokat vihetnek el. Ezt követheti a kiviteli tender kiírása és ezután kezdődhet csak a munka. Így könnyen lehet, hogy mire a felújított átkelőt átadják, akkorra lezárják a két oldalán lévő tereket. Külön kérdés az alagút közepén induló titkos lift és külön víztározóval ellátott alagút felújításának ideje is, ezt ugyanis nem a BKK, hanem a TEK szervezi.