CBA;szexizmus;reklám;

2019-08-14 18:57:00

Visszavonta szexista reklámját a CBA, de a reklámetikai eljárást már nem úszta meg

A bolthálózat belátta, hogy egyeseket "érzékenyen érinthet" a nőket tárgyiasító és megalázó módon ábrázoló reklámfilmjük, szakembereiket a "stílus moderálására" kérték.

Visszavonta és eltüntette honlapjáról, illetve közösségi oldalairól a CBA az egyik reklámját. Az "Icuka PIROS nyár a CBA-ban" előzőleg súlyos visszhangokat keltett, minthogy a bolthálózat magát és termékeit a nők tárgyiasításával kívánta népszerűsíteni. Mint a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) közleményében írja, a reklámfilm

A Reklámszövetség tudomása szerint az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) a beérkező panaszok tükrében elindította a reklámetikai eljárását a Magyar Reklámetikai Kódex vonatkozó cikkelyei szerint. Az MRSZ támogatja az ÖRT-t a reklámetikai eljárás lefolytatásában, és az Egyenlítő Alapítvány kritikájával is egyetért.

Az Egyenlítő Alapítvány korábban közzétett tiltakozó állásfoglalásában, mint a 24.hu idézi, azt írja, a reklámfilm sértő, szexista és ízléstelen, a Reklámetikai kódexben lefektetett elveket semmibe véve a nőket megalázó módon ábrázolja. A filmben szereplő nők egyrészt indokolatlanul, a reklám témájához nem illően vetkőznek, másrészt a szájukba adott "pirossal", gesztusaikkal és mozdulataikkal szexuális aktust imitálnak. Az ilyen fajta kommunikáció káros, rossz hatással van társadalomra, a társadalom által elvárt nemi szerepekre. A filmben megjelenő meztelenség öncélú; a reklám témája nem indokolja, hogy szexuális tartalommal, meztelen vagy alig öltözött nők ábrázolásával érje el a célját.

- reagált közösségi oldalán a CBA a kritikára. Azt írják, a vezetőség tapasztalva, hogy az "sokak számára sértő tartalmú lehet", a reklámfilm visszavonásáról döntött. Hozzáteszik: mindazoktól, akiket a tartalom érzékenyen érintett, elnézést kérnek.

A szóban forgó videó egyébként a Minimax Magyarország Youtube-csatornán szerda kora este még elérhető.