Boeing;meghibásodás;hajtómű;

2019-08-25 19:43:52

Több mint két órán át repült egy hajtóművel egy cseh Boeing

Bár azonnal le kellett volna szállniuk, a pilóták nem szakították meg az utat, és több ország felett is áthaladtak.

Közel két és fél órát repült egyetlen működő hajtóművel a cseh Smartwings Boeing 737-800-as repülőgépe 170 utassal a fedélzetén, miután menet közben leállt az egyik erőforrás. A pilóták a vonatkozó szabályok ellenére nem szakították meg az utat a legközelebbi alkalmas repülőtéren, és több ország légiforgalmi irányításának sem jelezték, hogy mi történt - írja az airportal.hu, az Aviation Herald beszámolóját idézve. 

Ennyi még belefér - gondolta a kapitány

A QS 1125-ös számú, Samos–Prága járatot teljesítő, OK-TVO lajtromjelű repülőgép egyik hajtóműve száz tengeri mérföldre (185 km)  észak-keletre Athéntól, az Égei-tenger felett hibásodott meg augusztus 22-én. A Boeing 737-es pilótái a 36 ezer lábnyi (kb. 11 ezer méter) utazómagasság elérése után nem sokkal észlelték a problémát. Ezt követően a gép 24 ezer lábra (kb. 7 300 méter) süllyedt, a a pilótákpedig két különböző módszerrel is megpróbálták újraindítani a hajtóművet, azonban a próbálkozások nem jártak sikerrel. Mivel Prága eléréséhez megfelelő mennyiségű üzemanyag volt a repülőgépen (ezen a magasságon, egyetlen hajtóművel üzemelve is), a kapitány mindezek ellenére úgy döntött, hogy folytatja az utat az eredeti célállomásig.  

A 170 utast szállító járat végül, 2 óra 20 perccel később, több ország légterén is átrepülve további komplikációk nélkül leszállt Prágában.  A pilóták útközben nem jelezték a légiforgalmi irányításnak, hogy egyetlen működő hajtóművel repülnek tovább.

 

Az üggyel az Aviation24.be is foglalkozott, cikkükben pedig kiemelik, hogy az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) vonatkozó szabályai, valamint a gyártónak a típusra vonatkozó üzemeltetési utasítása szerint

A Smartwings  légitársaság megerősítette a történteket, ugyanakkor Vladka Dufková szóvivő tagadta, hogy a légitársaság bármilyen biztonsági előírást megsértett volna.

“A személyzet az ilyen esetekre vonatkozó biztonsági és üzemeltetési utasításokat követve járt el és a járat biztonságosan leszállt Prágában. A gép kapitánya az egyik legtapasztaltabb pilótája a légitársaságnak, a személyzet ura volt a helyzetnek és természetesen nem becsült alá semmit” – jelentette ki a Zdopravy.cz nevű cseh lapnak a szóvivő.